Nato-jäsenyys ja Suomi

Off-Topic

Well-known member
Me kutenkin onneksi elellään tällasessa demokratiassa jossa enemmistön tahdolla on merkitystä. EI mulla ole vaihtoehdot vähissä, MEILLÄ on. Se kuuluu noihin elämän realiteetteihin just ton enemmistövoiman ja fyysisen voiman ansiosta. Juu, ja en muuten ole liittämässä Suomea natoon.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Oho sanoi:
Ihanko totta....... nyt meidän residentti vasuriälykkö on hukannut sanan "jokaisessa" semanttisen merkityksen.

Toisaalta kuitenkin tässä totalitarismin kulminaatiossa USAssa semmoisetkin suuret ajattelijat kuin Noam Chomsky ja Michael Moore saavat touhuta vapaasti ja arvostella totalitaarisen valtion väkivaltakonetta jokseenkin vapaasti. Ei sovi kuvaan....

Siinä natsi viittaus... oisko se peräti toinen muutaman kuukauden sisällä.... sulta löytynee useampia, ihan tästä edeltäkin
Katsohan eihän sitä nyt kaikkia voi linnaankaan sulkea.Miltä se nyt näyttäisi jos vapauden ja demokratian suurin mahti maailmassa sulkisi toisinajattelijoita vankilaan? Ja jos nyt kävisi niin hullusti että oma kansa alkaisi huolestuttavasti näyttää liikaa oman ajattelun merkkejä, niin äkkiäkös terroristit pari tornia kaatavat ja on taas yhteinen ulkoinen vihollinen mitä päin voi täysillä hyökätä.....

On se muuten hauskaa ettet suotta pidä kynttilää vakan alla tuon aatun suhteen.Ja mitä tulee muuten noihin natsi viittauksiin, oli Irak-topicissa useassakin viestissä teikäläisellä kova yritys tehdä allekirjoittaneesta pahemman luokan antisemiitti ja natsi.Jos nyt vielä kertoisit missä olen esittänyt natsistisia/ja juutalaisvastaisia kommentteja? Näin kun en ole ikinä tehnyt.

Viimeksi muokattu:

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Off-Topic sanoi:
Me kutenkin onneksi elellään tällasessa demokratiassa jossa enemmistön tahdolla on merkitystä. EI mulla ole vaihtoehdot vähissä, MEILLÄ on. Se kuuluu noihin elämän realiteetteihin just ton enemmistövoiman ja fyysisen voiman ansiosta. Juu, ja en muuten ole liittämässä Suomea natoon.
Totta, enemmistöhän se asiat päättää.Mutta kuitenkin: Jos jotain asiaa toistetaan valtamediassa tarpeeksi monta kertaa, tällä enemmistöllä ei enää ole omaa mielipidettä asiasta, vaan se on ominut tarpeeksi paljon ja tarpeellisella voimalla mediassa ja päättäjien toimesta toistetun totuuden.Mielipiteenmuokkaus on kai se salonkikelpoisin termi.Häntä alkaa heiluttaa koiraa.

Jos uutiset ovat mallia "Natolle ei vaihtoehtoa tai "Natoon täytyy llittyä nyt" niin ollaan irtauduttu puolueettomasta tiedonvälityksestä.

Jos kansa sattuukin olemaan vastaan, homma hoidetaan siltä sen paremmin kysymättä.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Black Leopard sanoi:
Jos kansa sattuukin olemaan vastaan, homma hoidetaan siltä sen paremmin kysymättä.
Samaa mieltä, joskaan kansalta ei voida vaatia samanlaista asioihin paneutumista kuin sen edustajilta. Väärinkäsitysten selventämiseksi olen viime vuosina tullut entistä enemmän Nato-kielteiseksi.

patriot

Foorumin senaattori
Black Leopard sanoi:
Niin tunnettu sivistysvaltio USA:han on oikeuksissa ja vapauksissa ehdoton edelläkävijä.Mutta mitä ihmettä ne puheet mustien kansalaisoikeuksien polkemisesta ja hirttäjäisistä, 40-50 luvun mustista listoista, KKK:sta, kuolemantuomiosta, toisinajatteljoiden vainoista...ym sitten oikein ovat :doubtful: :eek!:
Kannattaisko herätä tähän päivään?

patriot

Foorumin senaattori
Black Leopard sanoi:
Nuohan ovat suurelta osin myös tätä päivää.No ehkä KKK:n kaapuveikot ja mustien hirttäjäiset voidaan jo onneksi ottaa listasta pois....
:rolleyes: :nope:

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
Black Leopard sanoi:
Jos nyt vielä kertoisit missä olen esittänyt natsistisia/ja juutalaisvastaisia kommentteja? Näin kun en ole ikinä tehnyt.
Tosiaan NL:lläkin on aika vankka antisemitistinen historia, vallankumous söi lapsensa ottaen huomioon kuinka paljon juutalaisia oli bolshevikkien johdossa. Stalin kavereinen liqvioidoi heidät niinkuin Berliinissä amerikkalaisten kanssa kosketuksissa olleet Puna-armeijan sotilaat. Leiritettiinköhan totalitaristisessa USA:ssa Puna-armeijan kanssa kosketuksissa olleet sotilaat, joitenkin epäilen.

Aika monet sun suoraan Israel- ja siionismivastaiset kommentit on aika helppo tulkita suoraan antisemitistisiksi. Sä et vaan näe sitä kun elät niin vitun harhaisessa maailmassa. Mä en muuten ole sivistynyt. Vain lukenut, pari ylempää korkeakoulututkintoa (M.Sc. DI) ja yksi tieteellinen jatkotutkinto (TkT), sä et luultavasti oo sen enempää lukenut kuin sivistynyt, avarakatseisuutta sulla ei oo edes 300km/h tunnelinäköön.

I dont suffer fools gladly....

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Black Leopard sanoi:
Jos uutiset ovat mallia "Natolle ei vaihtoehtoa tai "Natoon täytyy llittyä nyt" niin ollaan irtauduttu puolueettomasta tiedonvälityksestä.
No onneksi tuommoista uutisointia ei ole (päinvastoin kuin Halosta ylistävää...)

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
jaska sanoi:
No onneksi tuommoista uutisointia ei ole (päinvastoin kuin Halosta ylistävää...)
Jaa, ja Niinistöähän ei ylistetä? :doubtful: :D

Tohon Nato-kysymykseen niin: Olen Naton kannalla siinä tapauksessa, että asevelvollisuussysteemi puretaan.

Kuten asiantuntijatkin sen sanovat: Suomi ei pysty puolustautumaan nykyisellä systeemillä. Uskottavasti.

Tosin mä sanoin sen jo vuonna 1986 kun olin armeijassa ja näin sen mätänäisyyden, ettei sillä porukalla tee hevonvittua.

Eikä tää nuoriso ole siitä ajasta ainakaan parempaan suuntaan mennyt. Coca Colalla, hampurilaisilla ja ranskanperunoilla kasvatetut paskahousut juoksevat useita satoja metrejä vähemmän Cooperissa kuin esim. 1986. Ja massaakin on tullut vyötärölle ja perseeseen 10 kiloa enämpi. :nope:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Moe Szyslak sanoi:
Jaa, ja Niinistöähän ei ylistetä? :doubtful: :D

Tohon Nato-kysymykseen niin: Olen Naton kannalla siinä tapauksessa, että asevelvollisuussysteemi puretaan.

Kuten asiantuntijatkin sen sanovat: Suomi ei pysty puolustautumaan nykyisellä systeemillä. Uskottavasti.

Tosin mä sanoin sen jo vuonna 1986 kun olin armeijassa ja näin sen mätänäisyyden, ettei sillä porukalla tee hevonvittua.

Eikä tää nuoriso ole siitä ajasta ainakaan parempaan suuntaan mennyt. Coca Colalla, hampurilaisilla ja ranskanperunoilla kasvatetut paskahousut juoksevat useita satoja metrejä vähemmän Cooperissa kuin esim. 1986. Ja massaakin on tullut vyötärölle ja perseeseen 10 kiloa enämpi. :nope:
Mutta ihmisiä ne on vihollisetkin. Ja olen antanut itseni ymmärtää, että ulkomailla Suomen nykyistä puolustusta pidetään uskottavana - varsinkin saatavaan hyötyyn nähden.

Törni

Well-known member
Black Leopard sanoi:
Meissä on siis todellakin jotain ratkaisevasti yhteistä.Itsekään en todellakaan usko tai ole ikinä uskonut Yhdysvaltojen ja tähtilipun kaikkivoipaisuuteen :rolleyes: ;)
Miksi sitten julistat sitä koko ajan Naton yhteydessä?

Törni

Well-known member
Sam sanoi:
Ja olen antanut itseni ymmärtää, että ulkomailla Suomen nykyistä puolustusta pidetään uskottavana .
Huoh. No sittenhän kaikki onkin hyvin :rolleyes:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Törni sanoi:
Huoh. No sittenhän kaikki onkin hyvin :rolleyes:
Olisit voinut vielä lisätä sen lopunkin :thumbup: Eri asia sitten, jos puhtaasta vedestä tulee öljymäinen pula, millainen puolustus Suomella pitäisi olla mahdollista riistäjää vastaan...

Törni

Well-known member
Sam sanoi:
Millainen puolustus Suomella pitäisi olla mahdollista riistäjää vastaan...
Hölmö kysymys. Tietenkin sotilasliitto mahdollista riistäjää voimakkaamman tahon kanssa :wink: