Nato-jäsenyys ja Suomi

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Emeritusprofessori IS:lle: Suomen puolustus kestäisi vain tunteja
Eikö Suomen puolustus olekaan uskottava? Olipa yllätys.

Armeija: Aikalaskelmilla ei ole merkitystä
Yhtä yllättäen puolustusvoimien mielestä puolustuksen kestolla ei ole merkitystä.
No armeijassa ollessa jo nauratti niitten vehkeitten vanhakantaisuus. Muutenkin touhu oli sellaista lastentarhan ja rippikoulun välimaastoa.

Mitä olen noilta nykyskabbareilta kuullut, niin eipä tuo aines ole paremmaksikaan tullut. Paskassa kunnossa ja osalla vaikeuksia olla poissa kotoa/somesta.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Mun mielestä Cajander oli täysin väärässä, tosin kun varustus oli mallia Cajander, niin tullihan sitä keksittyä halpoja vaihtoehtoja kuten Molotovin Coctail ja halko telaketjun väliin. Mä arvelen rintamalla olleiden mielluummin säilyttäneen henkensä, kuin kuolleen budjettisyistä.
Ei armeijaan ja aseistukseen kukaan halunnut Suomessa 30-luvulla hirvittäviä summia panostaa. Oli sitten kysymys oikeisto- (pl. äärioikeisto) tai vasemmistopoliitikoista.

Marko j:n edellä mainitsema fakta on myös muistettava.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Ei armeijaan ja aseistukseen kukaan halunnut Suomessa 30-luvulla hirvittäviä summia panostaa. Oli sitten kysymys oikeisto- (pl. äärioikeisto) tai vasemmistopoliitikoista.

Marko j:n edellä mainitsema fakta on myös muistettava.
Valtion menoista meni 30-luvulla muistinvaraisesti jopa kolmannes puolustusmenoihin. Sitä voi arvella, paljonko tuohon ois ollu varaa lisätä.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Eikö ensin pitäisi olla realistinen hyökkäys jota vastaan puolustautua?
No mikä se "realistinen hyökkäys" sinusta tällä hetkellä on johon armeijamme ja puolustusvoimiemme suorituskyky perustuu?
 
Viimeksi muokattu:

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Valtion menoista meni 30-luvulla muistinvaraisesti jopa kolmannes puolustusmenoihin. Sitä voi arvella, paljonko tuohon ois ollu varaa lisätä.
Olisi siis vain pitänyt sijoittaa oikeisiin asioihin. Yleensä lähes kaikissa lähteissä on valiteltu tiukkaa puolustusbudjettia.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
No mikä se "realistinen hyökkäys" sinusta tällä hetkellä on johon armeijamme ja puolustusvoimiemme suorituskyky perustuu?
Erittäin hyvä kysymys. Tuo kysymys täytyisi kuitenkin esittää niille joiden mielestä Suomen puolustus kestäisi korkeintaan hyvän lounaan verran.

Black Leopardin mielestä se varmaan on Saksa, jota vastaan Suomen täytyy pitää yhteiset konsultaatiot Neuvos...eiku Venäjän kanssa.
Mielelläni näkisin Suomen istuvan sekä molempien pöydissä (Itä-Länsi) että välittäjänä samassa pöydässä tasapainottamassa tilannetta.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Hägglund kertoi, että Nato-Suomessa ei voi olla 'vapaaehtois-armeijaa', niin silloin Suomi siirtyisi ammattisotilaisiin.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kumartaa voi vain yhteen suuntaan.
Se "sovittelijana" olevinen molemmissa pöydissä istuen oli vain kylmän sodan reliikki, eli selittely sekä ulko- että sisäpoliittisesti sitä tosiasiaa, että olimme ns. väärällä puolella eli NL:n sotilaallisessa vaikutuspiirissä. Kumartelu tapahtui siis silloin tosiasiallisesti itään.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Se "sovittelijana" olevinen molemmissa pöydissä istuen oli vain kylmän sodan reliikki, eli selittely sekä ulko- että sisäpoliittisesti sitä tosiasiaa, että olimme ns. väärällä puolella eli NL:n sotilaallisessa vaikutuspiirissä. Kumartelu tapahtui siis silloin tosiasiallisesti itään.
Ai jaa. Aika vahva väite.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Tosiasia on, että Suomi selvisi loistavasti kylmästä sodasta. Mitä nyt ryssävihaisille tahoille jäi vähä traumoja, mutta aika pienini vaurioin kuitenki.

Suomen hankala asema oli osin ihan itse hankittu ja Itävaltaa lukuunottamatta selvis natsien kans kaveerauksesta vähimmin vaurioin.

Joskus vaan pitää maata niinku petaa ja aina ei voi valita mielensä mukaan, kun isot pojat päättää miten mennään.

Kekkonen Rock!
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
No armeijassa ollessa jo nauratti niitten vehkeitten vanhakantaisuus. Muutenkin touhu oli sellaista lastentarhan ja rippikoulun välimaastoa.

Mitä olen noilta nykyskabbareilta kuullut, niin eipä tuo aines ole paremmaksikaan tullut. Paskassa kunnossa ja osalla vaikeuksia olla poissa kotoa/somesta.
Onko sulla joku parannusehdotus suomen puolustukseen, koulutukseen ja paskoihin "skabbareihin"?
 
Viimeksi muokattu:

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
On. Ammattiarmeija ja Nato-jäsenyys. Toi on ihan pellehommaa. Ei siellä muuta kuin laiskistuu nuori ihminen vain.
Komp. Armeijasta voisi tehdä monin verroin järkevämmän, vaikka olisikin reserviläisarmeija. Ensinnäkin ei ole mitään järkeä että kaikkien pitää käydä intti. Ensinnäkin B-miehet vittuun sieltä pyörimästä. Sivarit hoitakoot paperihommat, litterat ja muut. Oikeasti terveet ja kykenevät armeijaan ja niille sitten kunnon koulutus, koneet, kalustot, päivärahat, tarvikkeet ja kertaukset. Ne jotka sinne joutuvat saisivat sitten hyvitystä kärsimyksistään... esimerkiksi pienemmät verot ja lisäpisteitä kun hakee kouluihin.

Nyt meininki on tasapuolisen paska ihan kaikille.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Ne jotka sinne joutuvat saisivat sitten hyvitystä kärsimyksistään... esimerkiksi pienemmät verot ja lisäpisteitä kun hakee kouluihin.

Nyt meininki on tasapuolisen paska ihan kaikille.
Minulla ainakin koulussa olisi armeija hyväksytty pakolliseksi, jopa alakohtaiseksi työharjoitteluksi. Itse asiassa juuri koulun takia vaihdoin palveluspaikan kuljetuskomppaniasta viestiin.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Minulla ainakin koulussa olisi armeija hyväksytty pakolliseksi, jopa alakohtaiseksi työharjoitteluksi. Itse asiassa juuri koulun takia vaihdoin palveluspaikan kuljetuskomppaniasta viestiin.
Itsehän lihoin 21 kiloa armeijassa. Kun oli tottunut treenaamaan ja sitten ei tehtykään enää mitään niin,...:eek:
 
Ylös