Itse asiassa et voi (toisen käden tiedoilla) todistaa oikeaksi muuta kuin että omat koneet matkasivat huikeaa haipakkaa tuolloin klo 22 (noin) kohti Suomenlahtea.En mä kokkareita mollannut vaan totesin Käteisen valehdelleen. Väitätkö ettei valehdellut?
Ei mulla ole muuta kuin puolustusministerin lausunto ettei tunnistuslentoa ole tehty ja siitä on ollut tietoinen tarvittavat tahot. Pääministeri ja puolustusvaliokunnan puheenjohtaja antaneet väärää tietoa ja pj itse nyt myös tivannut miksi hänelle ei ole annettu oikeaa tietoa.Itse asiassa et voi (toisen käden tiedoilla) todistaa oikeaksi muuta kuin että omat koneet matkasivat huikeaa haipakkaa tuolloin klo 22 (noin) kohti Suomenlahtea.
Kerro toki jos tiedät (faktaksi) jotain muuta..
Kuinka monta kertaa niille on sanottu että KYSYKÄÄ ALBERTILTA!ja pj itse nyt myös tivannut miksi hänelle ei ole annettu oikeaa tietoa.
Ja mistä lähtien sie olet uskonut poliitikkojen sanaan.. khäphähähähäEi mulla ole muuta kuin puolustusministerin lausunto ettei tunnistuslentoa ole tehty ja siitä on ollut tietoinen tarvittavat tahot. Pääministeri ja puolustusvaliokunnan puheenjohtaja antaneet väärää tietoa ja pj itse nyt myös tivannut miksi hänelle ei ole annettu oikeaa tietoa.
Mä en ole. Ragehan se uskoo mitä Jyrki sanoo.Ja mistä lähtien sie olet uskonut poliitikkojen sanaan.. khäphähähähä
Phihi.. sori, mut oli pakko. Mphäh.. että just nyt se nielee kaiken.. thihihi...
Okei eli tämä on se pääasia nyt.Alusta alkaen painottanut että se sutki jäi kiinni valehtelusta.
Itse en ole sentään lukenut, mutta Alppu varmaan tekis vitosella äänikirjan.On varmaan pönttö himmenemässä ihan tyystin kun luin jopa ihan mielenkiinnolla viimeisimmän sivun tätä toikkendaalenia.
No niin, päästään taas asiaanHuh mikä ihme jengillä on hinku päästä sinne taistelemaan jenkkien sotia.
Jostain Kuopion lentokentältäkö tekevät niitä tunnistuslentojaLiekö Mosse lukenut tahallaan yhden sanan väärin:
Kun venäläiskoneen neljän tunnin jälkeen näistä huomattiin jälleen kulkevan kansainvälisessä ilmatilassa lähellä Suomen ilmatilaa,
paikalle lähetettiin suomalaishävittäjät niin suurella nopeudella, että äänivalli rikkoutui.
1) Ekassa tapauksessa ei ollut omia koneita paikalla (kts selitys alla)
2) Neljän tunnin päästä tuli uusi tapaus, jolloin ensimmäisen tapauksen perusteella oli syytä olettaa taas jotain vilunkipeliä, jolloin lähetettiinkin paikalle vastaanottajat
Ja tässä oleellisin kohdan 1) selitykseksi:
Haglund
- Tämä tarkoittaa sitä, että vaikka pitäisimme millaista valmiutta yllä Rissalassa tai Kuopiossa,
niin jos joku ennalta tunnistettava lento kulkee Suomenlahtea pitkin ja yhtäkkiä syystä tai toisesta poikkeaa lentoreitiltään meidän ilmatilaan,
niin vaikka ollaan missä valmiudessa tahansa, niin sinne ei ehditä paikalle, Haglund perustelee.
- Jos haluaisimme, että ehtisimme niitä tunnistaa, se edellyttäisi käytännössä sitä, että meidän koneemme pyörisivät Suomenlahden yllä jatkuvasti, Haglund jatkaa.
Keissin muuvit oli tässä
Kyllä. Ei kansalaisten tarvitse tietää miten PV hoitaa hommansa jos on hoitaakseen. Tärkeä asia on poliittinen uskottavuus, sillä se määrittää esim. pörssikursseja. Ihan vain pääministerin lausunto voi vaikuttaa ihmisten kulutukseen. Siitä syystä esim. Suomen ensimmäinen naispääministeri joutui eroamaan, vaikka puhui niin rehellisti kun pystyi saadessaan 'pyytämättä ja yllättäen' niitä fakseja. Kun uskottavuus meni, niin lähti sitten pääministerin paikkakin.Okei eli tämä on se pääasia nyt.
Odotellaan nyt sen Kataisen kommenttia, mutta Mosse voi miettiä siinä välillä että mikä tässä jutussa on se tärkein asia.
Ihan hyvin veistelty. Myönnetään ettei tiedätä mitään tai ainakaan silloin tiedetty.Katainen selvensi Hornet-lausuntojaan
Pääministeri Jyrki Katainen (kok.) on
selventänyt venäläiskoneiden
tunnistuksesta syntyneitä epäselvyyksiä
Katainen kertoo miksi hän ensin sanoi
Hornetien olleen heti ilmassa, vaikka
näin ei tapahtunut.
Pääministerin lausunto perustui sen
hetkiseen tietoon.
- Hänen toteamuksensa asiasta pohjautui
hänen siihen mennessä tavoittaneen
informaation pohjalta muodostamaansa
käsitykseen tavasta, jolla Suomen
ilmatilaa loukanneet venäläiskoneet
tunnistettiin, Kataisen avustaja
viestitti lauantai-iltana.
Presidentti on vähän pihalla miten toimitaan:Haglund Horneteista: Kehnoa viestintää
Puolustusministeri Carl Haglundin (r.)
mukaan hiljattain Suomen ilmatilaa
loukanneita venäläiskoneita ei
tunnistettu Hornet-hävittäjillä.
Haglundin mukaan päättäjät ovat
lausuneet asiasta virheellisiä tietoja.
Haglund vahvistaa myös tiedon, että
Suomen Hornetit ehtivät vastaamaan
vasta neljä tuntia myöhemmin
näköpiirissä olleeseen kolmannen
ilmatilaloukkauksen uhkaan.
Haglund paheksuu asiasta syntyneitä
väärinkäsityksiä ja sanoo, että
rajavartiolaitoksella sekä
puolustusvoimilla on peiliin katsomisen
paikka tiedotuskäytännöissään.
Ja ilmavoimien komentaja epäilee tietovuotoa, joka lienee selviö:"Loukkauksiin ei ehditty vastata"
Tasavallan presidentti Sauli Niinistö
vahvistaa, että kaksi venäläiskoneiden
tekemää ilmatilaloukkausta tapahtuivat
presidentin muotoilun mukaan ilman
vastausta Suomen ilmavoimilta.
TV1:n Ykkösaamussa vierailleen
Niinistön mukaan ilmaan nousseet
suomalaishävittäjät lähtivät estämään
vasta näköpiirissä ollutta kolmatta
loukkausta, joka ei lopulta tapahtunut.
Savon Sanomien mukaan Hornetit eivät
olleet täydessä valmiudessa lentäjien