Navigaattori

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
JOs pitää saada navi, niin TomTom on parhaita siihen.... Nokian luurin kanssa toki Ovi maps pelittää, mutta jos on käytössä esim HTC tai iPhone, niin kannattaa vilasta mitä TomTomin ohjelmisto puhelimeen kustantaisi...
(muistaakseni esim. iPhonelle saa TomTomin EU-kartaston, autotelineen + -laturin n. 100€:llä)
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
TomTom on hyvä, niitä saa halvalla. Niihin saa sen helposti käyttöön, että varottavat nopeuskameroista=kätsää!

Mä luulin, että Timanfia asu Monacossa, mutta Hertsikka on kans hyvä. Sun kandee ajaa itäväylää kunnes tulee Kehä 1:n liittymä siinä Itäkeskuksen kulmilla heti ja sit lähet posottaa länteen piiiiitkän matkaan niin saavut Espooseen. Espoolaiset on vähän outoja sit usein, et kandee suhtautuu varauksella. Äläkä jätä autoa vartioimatta niillä huudeilla.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Navigaattoreista kysyttiin, mutta niistä minä en tiedä. Jos mun täytyy mennä paikkaan, jonne en tiedä reittiä niin katson google-mapsista reitin, ja sitten google-street view:llä tsekkaan miltä keskeiset paikat reitillä näyttävät. Sitten kun ajan ko. paikkaan, niin muistan nämä kiintopisteet kun näen ne livenä. Erittäin kätevää. Tämä navigointitapa toimii niin autolla, pyörällä kuin jalkaisinkin.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26854
Navigaattoreista kysyttiin, mutta niistä minä en tiedä. Jos mun täytyy mennä paikkaan, jonne en tiedä reittiä niin katson google-mapsista reitin, ja sitten google-street view:llä tsekkaan miltä keskeiset paikat reitillä näyttävät. Sitten kun ajan ko. paikkaan, niin muistan nämä kiintopisteet kun näen ne livenä. Erittäin kätevää. Tämä navigointitapa toimii niin autolla, pyörällä kuin jalkaisinkin.
Sen jälkeen, kun uutuuden viehätys oli kadonnut ja kaikki tutut paikat katsottu street viewillä olen itsekin huomannut oikeasti hyödyntävän sitä. Esimerkiksi äsken tarkistin yhden kadun pysäköintikieltomerkkejä niin osaa huomenna pimeässä vähän ennakoida mihin auton saa parkkiin. Vielä kun noita katunäkymiä tulis muistakin Euroopan maista yhtä kattavasti, kuin Suomesta.

Niin ja onhan tolla street viewillä tullut ennen ralleihin lähtöä EK:ita katseltua, kun on reittikartan saanut käsiinsä. Jospa se vähän vähentäisi sitä katsojien "nuotittamista".
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26854
Toivottavasti vaan päivittävätkin lähivuosina street viewiä. Aika laiskasti Google tuntuu ainakin satelliittikuviaan päivittävän. Keski-Euroopasta ainakin tuntuu olevan jo puolivuosikymmentä vanhoja ilmakuvia.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Kännykkänavi voittaa perinteisen navigaattorin heti kun kännyköiden näytöt / näppäimet on niin isoja, että niitä pystyy käyttämään ajon aikana vaivattomasti.
Tai alkavat toimia ääniohjauksella.
Nokian ovi mapsin saa ilmaseksi vaikka kuinka moneen nokialaiseen ääniopastuksella, sekä kosketusnäytölliset puhelimetkin lisääntyvät parhaillaan räjähdysmäisesti, joten käyttökin simppeliä. Kännykän kartatkin paljon helpompia päivittää. Itellä jääny vuosi sitten tomtom pölyttymään kun kännykkä korvannut sen. Tällä hetkellä nokia n8 ja hyvin on pelannu navigaattori
 
Ylös