Navigaattori

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
No joo!!! Haluun vain tietää mikä ois hyvä! Et en tyylii löydä itteeni jostain Hangosta! Espoo on ihan hepreaa mulle. Herzikan rannas oon ikäni asunu et Hesas osaan liikkuu kyllä! Mut se Espoo! Oi ei! :nope:
Ihan kartta on yks ihan parhaita, koska se ei ainakaan käske ajaa minne sattuu. Se tietty, että jos ei osaa lukea karttaa, voi olla pieni hidaste. Mutta etköhän sä hoida sen :thumbup:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18373
Ihan kartta on yks ihan parhaita, koska se ei ainakaan käske ajaa minne sattuu. Se tietty, että jos ei osaa lukea karttaa, voi olla pieni hidaste.
Kartta on tosiaankin paras vaihtoehto, ei navigaattorilla oo ennenkään tehnyt mitään eikä tulevaisuudessakaan tule tekemään.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ihan kartta on yks ihan parhaita, koska se ei ainakaan käske ajaa minne sattuu. Se tietty, että jos ei osaa lukea karttaa, voi olla pieni hidaste. Mutta etköhän sä hoida sen :thumbup:
Mulla on navigon ja se on aina vieny perille. Joskus kiertää vähemmän, joskus vähän enemmän :eek: Ei olis pahitteeks tarkastaa reittiä ennen lähtöä, mutta navin karttaa on aika hankala selata.

Mut miellyttävämmin toi lausuu ohjeita kuin joku garminin roboääni.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Mulla on navigon ja se on aina vieny perille. Joskus kiertää vähemmän, joskus vähän enemmän :eek: Ei olis pahitteeks tarkastaa reittiä ennen lähtöä, mutta navin karttaa on aika hankala selata.

Mut miellyttävämmin toi lausuu ohjeita kuin joku garminin roboääni.
Toi on niin totta.

Vaarsinkin kesäisin, mikäs sen mukavampaa, kun selata jotain GT-karttakirjaa ja katsella, että tuollapa näyttää menevän tie "ehkä" hienosta paikkaa. On vettä molemmilla puolilla jne jne. Ajetaankin sitä kautta.

Kyllä noi navigaattorit varmaan jossain kaupunkiajossa ovat mukava apu, mutta kyllä noilla isoilla teillä nyt pärjää ihan ilmankin.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Tarkoitatko ITG et Timpan Faijan tulisi ottaa kartanlukijaksi hahmo, jolla on vuosikymmenien kokemus Espoossa liikkumisesta?
Tuossa on se huono puoli, et navigaattorin joutuisi vaihtamaan aina kohteen mukaan ja toki bensankulutuskin saattaa nousta verrattuna kevyeen naviin.


T
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Just par'aikaa päivitän karttoja TomTom XXL:ään.

Aika paljon muuttuu tiet. Suomessakin.:eek:
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Kartta on tosiaankin paras vaihtoehto, ei navigaattorilla oo ennenkään tehnyt mitään eikä tulevaisuudessakaan tule tekemään.
Itseasiassa autotkin on vain välttämättömiä pahoja, muutehan kulkisit jalan lain', ilman kenkiä ja vaattehia. Kulkeminenkin on ihan turhaa, mutta vain paikallaan oleminen ylittää sen tarpeettomuudessa.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Kai meidän parishiltonilla nyt sen verran kallis kännykkä on, että siitä löytyy navigaattori? :doubtful:
Se on kuitenkin joku etelä-korealainen korea hupelin, jossa on kosketusnäyttö, mutta kartastossaan ei ole kehä-kolmosta pienempiä karjapolkuja.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Mainittakoon nyt, ettei mene täysin muiden piikittelyksi, että aiemmin hyvin E70:ssä palvellut Navicore (joka sinänsä on vieläkin käyttökelpoinen) "päivittyi" uuden puhelimen myötä Ovi Kartat -palveluksi kera navigoinnin. Tuntuu toimivan ainakin Suomessa tosi hyvin. Ja käyttömukavuutta tuli kosketusnäytön myötä aika paljon lisää. A-GPS saa sijainnin paljon nopeammin (ainakin kelvollisen kännykkäverkon alueella, muualla en oo kokeillut), kartassa on mahdollisuus näyttää ympäristö myös satelliittikuvana, tosin ei navigoinnin aikana.

Tuota tulee käytettyä nopeusmittauksen referenssinä aika usein pakun mittarivirheen takia.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kartta on tosiaankin paras vaihtoehto, ei navigaattorilla oo ennenkään tehnyt mitään eikä tulevaisuudessakaan tule tekemään.
Mä olen samaa mieltä, arvelen että kyseisen vempeleen mahdollinen käyttäjämäärä koko maailmassa on korkeintaan 1000 ihmistä.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
See you later navigator. Oh... tom tom tom tom tom tom, Nyt soiton kuulen.
Tom tom tom tom tom tom, Näin onnistuu
 
Ylös