Antti82
Well-known member
- Liittynyt
- 27.5.2005
- Viestit
- 1356
Niiden kartalla liikkuvien palleroiden katsominen ja splittien seuraaminen on yllättävän jännittävää ja mukavaa puuhaa!WRC+ ja ralliradio. .
Niiden kartalla liikkuvien palleroiden katsominen ja splittien seuraaminen on yllättävän jännittävää ja mukavaa puuhaa!WRC+ ja ralliradio. .
Kieltämättä, mutta siihen harrastukseen jää toistakymmentä wrc-kisaa vuosittain. Tuota yhtä ei malttais kotoo seurata.Niiden kartalla liikkuvien palleroiden katsominen ja splittien seuraaminen on yllättävän jännittävää ja mukavaa puuhaa!
Montessa oli jännää seurata, että ehtiikö Tänak auton korjausyrityksen jälkeen AT:lle.Niiden kartalla liikkuvien palleroiden katsominen ja splittien seuraaminen on yllättävän jännittävää ja mukavaa puuhaa!
Niillä pysyy kyllä vallan mainiosti kärryillä kilpailun kulusta. Mutta mä en ole koskaan mennyt katsomaan Jyskälää sen takia, että pysyisin kärryillä kilpailun kulusta. Siihen ei edes auta livenä katsominen, vaan siihen tarvitaan siellä pätkillä kuitenkin ralliradio. WRC+ jää aika turhaksi siellä monessa paikkaa, kun pääsääntöisesti siellä ei oikein bitit liiku koska joko verkko on tukossa tai sitä ei vaan ole. Mikään radio, nettisivu tai appi ei korvaa tai tule koskaan korvaamaan sitä mitä se rallin seuraaminen paikan päällä on. Toki ralliradio kuuluu siihen kokonaisuuteen ja se ei ole sama ilman sitä. Jos joku väittää, että WRC+ ja ralliradio korvaa livenä seuraamisen, niin se ei ole joko koskaan ollut paikan päällä katsomassa tai jos on ollut niin päässä täytyy olla vikaa.WRC+ ja ralliradio. Ihme on, jollei niiden avulla pysy kärryillä kilpailun kulusta.
Mielestäni joku Juupajoki/Talviainen saattais vetää porukkaa enemmän juuri Tampereen suunnalta, Sattumoisin kasvanut alue varmaa viimeisen 15v. aikana :thumbup: samoja ralleja vuodesta toiseen:thumbdown Tai että yksipäivä' ajettaisiin sääntöjen sallimissa rajoissa Tampereen itäpuolella. Ei taida olla mahdollista. Emmä halua valittaa, mutta kaikki "vanhemmat" käviät tietää mihin suuntaan ollaan menty. Oli tälläkin saitilla ketä järkkäriä tai AKK sakkia tahansa puollustamassa.Tuskin se kymmenestä eurosta on kiinni, osallistuminen. Järjestäjän laatima rallireitti, se joko kiinnostaa tai ei. Viime vuosina on ollut vaihtoehtoja tarjolla. Ja taloudellinen tulos useimmiten plussalla. Siksi lähitulevaisuudessakaan ei reittiä laajalle levitellä. Säästyy ihmisten autot sekä polttoainetta.
Tarpeeksi kun on erikoiskokeita, mistä voi valita. Eikä liian kaukana toisistaan, niin ehtii useammalle pätkälle. Sellainen oli vuoden 2016 rallireitti ja uskon että myös 2017.Mielestäni joku Juupajoki/Talviainen saattais vetää porukkaa enemmän juuri Tampereen suunnalta, Sattumoisin kasvanut alue varmaa viimeisen 15v. aikana :thumbup: samoja ralleja vuodesta toiseen:thumbdown Tai että yksipäivä' ajettaisiin sääntöjen sallimissa rajoissa Tampereen itäpuolella. Ei taida olla mahdollista. Emmä halua valittaa, mutta kaikki "vanhemmat" käviät tietää mihin suuntaan ollaan menty. Oli tälläkin saitilla ketä järkkäriä tai AKK sakkia tahansa puollustamassa.
Sanon, etä viime vuoden reitti oli hyvä.
https://www.google.fi/maps/dir/61.7909307,24.5393073/61.7630566,24.7412813/@61.7628201,24.6563435,12z/data=!4m14!4m13!1m10!3m4!1m2!1d24.6425292!2d61.7403339!3s0x468f72ad12e76c9f:0xb18e3ba2ad8301ef!3m4!1m2!1d24.6999669!2d61.7646156!3s0x468f72ed5cb557bd:0x4a18a24e16c83abf!1m0!3e0Miten se Talviainen EK:n reitti kulki?
Näin on.Juupajoen lähtö on ollut kaiketi aiempanakin. Koska näyttäisi Kankkusen paikka olevan erikoiskokeen ulkopuolella.
Eikös tämä kohta ole toiminut toiseenkin suuntaan.
Katajamäki se oli, WRC Focus meni Stohlin mutkassa. Pirelli ralli, vuotta en muista.Kymmenisen kertaa katon kautta ympäri. Kuskia en muista.
Onhan Juupajokea ajettu molempiin suuntiin. Videolla näkyvä paikka on pian "Kankkusen paikan" jälkeen. Sama suunta oli käytössä myös 80-90-lukujen taitteessa kun pätkällä oli eri alkuosa (Sundström ja Miettinen kaatoivat "Kankkusen paikassa"), mutta sitten 90-luvun lopussa pätkää ajettiin eri suuntaan, niin että "Kankkusen paikka" oli melkein pätkän lopussa, kaikkihan muistaa sen vuoden kun Burns ajoi ulos pätkän maalin jälkeen.Eikös tämä kohta ole toiminut toiseenkin suuntaan.
2001 Suomen mm-rallissa Talviainen ajettiin 30.30 km. pituisena jokseenkin alla olevan kaltaisena. Hallissa oli etähuolto...Miten se Talviainen EK:n reitti kulki?
Tie kääntyy maatalon kohdalla nyppylän jälkeen vasemmalle ja viettää ikävästi oikealle. Reunalla oja ja sitten penkka. Kankkusen auton takaosa osui penkkaan, sitten sinne osui nokka ja sen jälkeen alkoi rullata tietä pitkin.Onhan Juupajokea ajettu molempiin suuntiin. Videolla näkyvä paikka on pian "Kankkusen paikan" jälkeen. Sama suunta oli käytössä myös 80-90-lukujen taitteessa kun pätkällä oli eri alkuosa (Sundström ja Miettinen kaatoivat "Kankkusen paikassa"), mutta sitten 90-luvun lopussa pätkää ajettiin eri suuntaan, niin että "Kankkusen paikka" oli melkein pätkän lopussa, kaikkihan muistaa sen vuoden kun Burns ajoi ulos pätkän maalin jälkeen.
Olin muuten paikalla kun Kankkunen kippasi Hyundain, mutta juuri edellisessä mutkassa...
Täytyisi olla renkaanvaihtohuolto joko Västilän maalipäässä tai Päijälän kylässä ennen ek:lle lähtöä. Toinen mahdollisuus on muuttaa perinteinen Ouni eri muotoon ja tiputtaa siitä reilu kymmenkunta kilometriä pois. Ek vaikka "Vuorisjärvi" nimellä. Näin lenkin pituudeksi jäisi 79.04 km.Tuolla reitillä pitäisi olla renkaanvaihto lauantain lenkeillä, koska lenkin maksimipituus ilman huoltoa tai renkaanvaihtoa on 80 km.