Nettikiusaaminen & F1-Forum

• Viestiketjun aloittaja burb
  • Aloituspäivämäärä

Oletko?

• Olen havainnut nettikiusaamista F1-Forumilla viime aikoina

Äänet: 15 62,5%
  • En ole havainnut nettikiusaamista F1-Forumilla viime aikoina

Äänet: 3 12,5%
  • EOS / En halua vastata / muu

Äänet: 6 25,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    24

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Olet oikeassa, kyllä Salmisen Jone on ollut fiksumpi kuin Mosse/Jones jne... aikoinaan. EI läheskään niin täys kusipää! Itsekin lupasi hieman parantaa tapojaan. Mossella tahtoi olla lähes kaikesta korostetusti negatiivista kaivettavaa ja sanottavaa eriasteisen vittuilun/"huumorin" kera. Toisaalta tarkkaa havainnointia eri asioista.

Noihin Jonin juttuihin voi varmasti reagoida tai olla jopa reagoimatta monin tavoin ja mikään tapa ei liene loppujen lopuksi sen huonompi tai väärempi kuin muutkaan. Jonia on ohjastettu ja neuvottu asiallisesti hyvässäkin hengessä monta vuotta, mutta eipä paljon muutosta lie tullut toimintatapoihinsa. Jonen koksumainen "pystyhaukku" rautalangan vääntämiseen Jonin toiminnasta oli varmaan "teknisesti" ihan oikein ja sinällään jollain tasolla "hyvää tarkoittava", mutta olisihan sen voinut jättää tekemättä. Joni on Joni ( nuori mies elämänpolkujaan etsimässä), tekee hommansa sillä lailla, kuin kykenee ja katsoo parhaaksi. Ymmärtääkseni Joni on joskus ilmoittanut, että hänellä on ( ollut?) jonkinsortin aivovamma ja siten ei ehkä mahdollisuutta täysin "normistandardi"toimintaan. Jopa hieman surullisena olen siksi noita "ohjeistuksia" ja vittuilua hälle lukenut.
En mä Jonille vittuilut. Yritin hassutella, mutta ei ihan mennyt kaikille kotiin asti. Osalle meni. Hyvä niin.

Noin yleisesti aika moni täällä käyttää 'jonin' sanoja. Kampaamotaso, Boss-taso, Hesan stadi, aijaijai, Mutjoo, ... pitkä listta. Onko se nyt sitten vittuilua vai hauskuuttelua? Sehän on ihan jokaisen omassa päässä. Minnen voi muitten puolesta asiaa päättää. Enkä edes tiedä mikä on 'joni-sanan' käyttäjän tarkoitus? Hauskuutella varmaankin useimmiten.:ahem:

Vesku

Maatalousneuvos
En mä Jonille vittuilut. Yritin hassutella, mutta ei ihan mennyt kaikille kotiin asti. Osalle meni. Hyvä niin.

Noin yleisesti aika moni täällä käyttää 'jonin' sanoja. Kampaamotaso, Boss-taso, Hesan stadi, aijaijai, Mutjoo, ... pitkä listta. Onko se nyt sitten vittuilua vai hauskuuttelua? Sehän on ihan jokaisen omassa päässä. Minnen voi muitten puolesta asiaa päättää. Enkä edes tiedä mikä on 'joni-sanan' käyttäjän tarkoitus? Hauskuutella varmaankin useimmiten.:ahem:
Puhutaan nähtävästi hieman eri asioista.
En edelleenkään näe mitään hassuttelua tässä kirjoituksessasi:

Jos sä postaat juomiskuvia invavessasta ja omasta naamasta selfietä niin ei se ole mitään muuta kuin huomionhakuisuutta ja lapsellista.
Sä itse omalla toiminnallasi aiheutat nämä.
Jos sä haluat että vittuilu loppuu niin lopeta juomiskuvien ja selfieiden postaus. Veikkaan että kaikkien vittuilu loppuu samalla.
Ja jos niitä on pakko postailla, pane jonnekin Suomi24 tai Hevoishullu -palstalle.
Ymmärsitkö?
Kuten kirjoitin, "teknisesti" OK ja "hyvää tarkoittava", mutta Jonin tapauksessa "hukkaan heitettyä". Tuopahan vaan mieleen kirjoittajan olevan empatiakyvytön naama punaisena huutavan koksun, joka luulee, että kaikki tekee niin kuin minä määrään.

Sue_me

Well-known member
Kaikesta päätellen tuo tieto lie olikin jo Dompparilla hallussa.

Pakokaasu

Banned
- Kohottaa paskojen vittuilijoiden itsetuntoa, kun kerrankin pääsevät roimimaan ilman pelkoa takaisin saamisesta.
Mietitäänpä mitä hyviä puolia Jonin joukkokiusaamisessa on.

- Se on helppoa kuin vauvojen tappaminen
- Vahvistaa jälkeenjääneiden ryhmähenkeä

Tuleeko muuta mieleen?
Tietysti

- Paremmat ihmiset pääsee jeesustelemaan
Täydet pisteet markoj:lle näistä kommenteista. Kun tätä ketjua luin, ensimmäiset mieleeni tulevevat Jonin kiusaajat olivat PekPoy, OoPee ja toleranssisiipi. Onhan niitä muitakin, mutta nämä ovat kärkenä jääneet mieleen. PekPoy taisi älytä asian jo jollain tasolla itsekin, OoPee on edelleen täydellinen.

Pakokaasu

Banned
Mä olen hetken aikaa seurannut tuon yhden hahmon kiusaamista. On oksettanut. Urpåmpikin älyää, että hänelle ei kannata vittuilla, koska hän...
Mutta silti aikuiset ihmiset haluavat silti niin tehdä. En ymmärrä. Mutta jatkakaa toki.
Täysin samaa mieltä. Paitsi tuon jatkamisen osalta.

Örfil

Guest
Miksi kaikki laitetaan kiusaamisen piikkiin?

Jonihan on keksinyt mainioita forumismeja, sanontoja jotka elävät pitkään, ehkä ikuisesti.
Luulenpa että Joni on itsekin niistä mielissään :ahem:

Ei niiden käyttö ole mitään kiusaamista. Älkää nyt menkö aivan ääripäähän tässä hommassa hei!

Mutjoo, aijaijai, kiusaajavanhuspappojen vastustajat ei taida nyt elää nykyaikaa!

Trullinkaasu

Well-known member
Joni on siitä merkillinen mies, että hän vain on mies, jolle tapahtuu aina asioita.

Nettikiusaaminen on kyllä raakaa ja julmaa, kun sanotaan asioita päin naamaa. Tai keskustellaan vai sanotaan, eiku?!? Eiku oliks se sittenkin yrberi vai fox it?!?!

markoj

Custom User
Miksi kaikki laitetaan kiusaamisen piikkiin?

Jonihan on keksinyt mainioita forumismeja, sanontoja jotka elävät pitkään, ehkä ikuisesti.
Luulenpa että Joni on itsekin niistä mielissään :ahem:

Ei niiden käyttö ole mitään kiusaamista. Älkää nyt menkö aivan ääripäähän tässä hommassa hei!

Mutjoo, aijaijai, kiusaajavanhuspappojen vastustajat ei taida nyt elää nykyaikaa!
Luuletko kestäväs yhtä suoraa kommenttia, mitä Joni on saanut?

Örfil

Guest
Onhan tuota tullut, mutta siitä mitä olen kirjoittanut. Se on ihan ok.

Olisi periskummallista jos esim. työuraani tai -halujani komentoitaisiin muuten kuin niiden ansioiden perusteella ja mitä olen niistä tänne kirjoittanut.
Ja kaikkia postaamiani valokuvia saa toki arvostella niiden taiteellisten ansioidensa mukaan.

Uskoisin että kestokykyäni mitä erilaisimmissa elämäm asioissa on koeteltu ja kestäväksi havaittu.
Ja niin näyttää olevan Jonillakin, kun pako Vapaalta kesti alle vuorokauden :)

Mutta "koksumaisen" Jonin opastamisen soisin minäkin jo lopetettavan. Joni on iso mies ja tekee mitä itse haluaa, täällä saa vittuiluun sen sijaan jokainen tottua tai sitten poistuu.

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mutta "koksumaisen" Jonin opastamisen soisin minäkin jo lopetettavan. Joni on iso mies ja tekee mitä itse haluaa, täällä saa vittuiluun sen sijaan jokainen tottua tai sitten poistuu.
Mietin hetken, että kannattaako tähän thriidiin ylipäätään enää mitään kirjoittaa, koska on jo valunut sopivan alas, mutta kirjoitin nyt kuitenkin, koska jäi vaivaamaan.

Pohdin asiaa viikonloppuna useampaankin kertaan. Samaisessa otsikossa aiemmin jo kirjoitinkin, että mä en ihan oikeasti tiedä, miten ko. henkilöön tulisi suhtautua, en tosin tiedä tietääkö kukaan muukaan, mutta minä en tiedä. Tähän asti suhtautuminen on ollut jotakuinkin se, että a) olen aina ollut vakaasti sitä mieltä, että Jonin ainoa todellinen ongelma on täysin perseestä oleva asenne (kyllä kyllä, kukapa minä olen kellekään sanomaan, mikä on OIKEA asenne, jos sellaista nyt edes on, mutta mun elämänkatsomuksen mukaan tuo ei sitä ole) ja b) kohdasta a johtuen kundin kommentit (jatkuva alkoholilla läträäminen, invavessaepisodit, huomionkipeydestä poikineet "puolitotuudet" jne. jne. jne.) ovat vituttaneet siinä määrin, että niihin on tullut kommentoitua toisinaan ihan turhankin kärkkäästi. Tarkoitus ei ole suinkaan ollut kiusata kiusaamisen ilosta :)yuck: ) vaan pikemminkin potkia perseelle, mutta toki nyt on pakko myöntää sammysammayä vapaasti lainaten, että urpåmmankin kai pitäisi pikkuhiljaa älytä.... Ilmeisesti olen tässä suhteessa hieman sieltä hitaammalta osastolta, valitettavasti.

Olen aidosti pahoillani mikäli olen aiheuttanut jollekulle mielipahaa, olipa sitten kyseessä Joni tai kuka muu tahansa. Tästedes pistän Jonin virtuaaliseen iggeen. Saatan viestejä lukaista, mutta pyrin olemaan kommentoimatta niitä edes epäsuorasti, kosken näköjään kuitenkaan ole kykenevä kommentoimaan niitä millääntavoin "järkevästi" ja itseni tuntien tätä jaloa taitoa tuskin tulevaisuudessakaan opin. Niinkuin Rainer totesi, Joni on iso mies ja toivottavasti tietää itse mitä elämällään tekee. Ehkä loppukaneettina kuitenkin Jonille pohdittavaksi ihan ilman ylimääräistä skeidakettuilua: ennenkuin postaat tai sanot jotain mielestäsi äärettömän coolia, niin pohdi onko se oikeasti muidenkin, ehkäpä kuulijakunnan ikähaarukankin huomioonottaen, mielestä sitä.

Eiköhän tämä ollu tässä, toivottavasti en vain pahentanut asiaa (onhan tääkin jollaintavoin perseestä puhua toisesta ikäänkuin ei olisi edes paikalla tahi ei ymmärtäisi...). Anteeksi, mikäli näin kävi.

Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Komppaan oopeeta enkä itse todellakaan voi heittää ekana synnittömänä sitä kiveä. Kun on tullut itsekin jonia "koksutettua" kerran jos toisenkin.
Jatkossa mennään ihan peruspottuilulla etiäpäin ja aion lainata Jonin sloganeita jatkossakin. Ihan hauskojahan osa niistä on!

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Eipä tuo viime viikon insidenssi mitenkään muuttanut Jonin postailua. Virtuaali-iggessä Joni mullakin.

Vittuilu mulle kuitenkin jatkunut edelleen. Mutta kyllä maailmaan sanoja riittää. Tekoja vähemmän.

Lunssila

Well-known member
Täydet pisteet markoj:lle näistä kommenteista. Kun tätä ketjua luin, ensimmäiset mieleeni tulevevat Jonin kiusaajat olivat PekPoy, OoPee ja toleranssisiipi. Onhan niitä muitakin, mutta nämä ovat kärkenä jääneet mieleen. PekPoy taisi älytä asian jo jollain tasolla itsekin, OoPee on edelleen täydellinen.
Täysin samaa mieltä. Paitsi tuon jatkamisen osalta.
Valitat muiden kiusaamisesta ja heti perään komppaat viestiä, jossa Jonin vihjataan olevan vittuilua ymmärtämätön idiootti.

burb

.
Itse olen tehnyt kaiken aina oikein ja hyvin eikä minulla ole mitään anteeksipyydettävää.

Pakokaasu

Banned
Valitat muiden kiusaamisesta ja heti perään komppaat viestiä, jossa Jonin vihjataan olevan vittuilua ymmärtämätön idiootti.
Harvinaisen härski olkiukkoilu. Pistää oikein vituttamaan. Keksit ensin sammyosammylle iljettävän mielipiteen ja sitten toteat minun sitä kompanneen.