Nettipokeri

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Runar ja Kyllikki sanoi:
Säännöissä nyt ei oo mitään osaamista. "It's not rocket science". Kyllä siinä pärjää ihan tavallisella maalaisjärjellä ihan hyvin. Jos mulla on esim. suora, niin se lukee siinä ruudulla ihan selkeesti. Itsehän ei tartte tehdä yhtään mitään muuta kuin päättää maksaako, luovuttaako vai passaako. Ihan täydet arpajaisethan tossa on kyseessä.
Aikaa on mennyt joka päivä tuon runsaan kahden viikon aikana muutama tunti.
Sitten olet pelannut jokaisen matsin jotain jälkeenjääneitä vastaan. Menee muuten reippaasti ylimaallisen tuurin puolelle, jos 75e/tuntiliksalla tuota olet vetänyt.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Palkopoika sanoi:
Mä en ole vielä uskaltautunut koittamaan nettipokeria. Ei sillä että pelaisin kaikki fyrkat, vaan sen takia että muuten varmaan pelailisin "aina". Toisaalta, nettipokerihan on saatanan keksintöä ja sitä pitää paheksua, eikös täällä niin aiemmin sanottu?
Mun oma mielipiteeni on se, että muuten OK mutta pitäs saada verotettavaksi tuloksi. Mutta kun se ei tuolla asiakeskustelussa väitetyn mukaan ole verotettavaa tuloa, niin pelailenpa nyt sitten niin kauan kuin voittoputki tuntuu jatkuvan.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
kouvotsvoni sanoi:
Sitten olet pelannut jokaisen matsin jotain jälkeenjääneitä vastaan. Menee muuten reippaasti ylimaallisen tuurin puolelle, jos 75e/tuntiliksalla tuota olet vetänyt.
Välillä on tullut isompinakin rysähdyksinä eikä niinä hetkinä ole 75egeä/h riittänyt alkuunkaan. Esim siihen käteen jossa tuli yli 600 euroa kerralla, ei mennyt varmasti muutamaa minuuttia enempää. Vaikka voitettu rahamäärä on iso, ei sen saavuttamisee loppujen lopuksi ole kauhean paljon voitettuja käsiä. Alussa vähän enemmän kun pelasin tosi pienillä panoksilla sataseen asti. Mutta tonnista => kahteen tonniin ei vissiin ole kuin 3-4 voitettua kättä.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
kouvotsvoni sanoi:
Sitten olet pelannut jokaisen matsin jotain jälkeenjääneitä vastaan.
Heh, sanoin useemman kerran kaverilleni joka oli eilen käymässä ja halus nähdä miten nettipokeria pelataan, että "Nää jenkithän pelaa kuin pullopersesiat" :D Emmä kyllä tiiä onko ne pelaajat jenkkejä välttämättä mutta oli siis jenkkipöytä ja suurin osa pelaajien nimistä viittas jenkkilään tai latinalaiseen amerikkaan.

Knoukka

Well-known member
Runar ja Kyllikki sanoi:
Välillä on tullut isompinakin rysähdyksinä eikä niinä hetkinä ole 75egeä/h riittänyt alkuunkaan. Esim siihen käteen jossa tuli yli 600 euroa kerralla, ei mennyt varmasti muutamaa minuuttia enempää. Vaikka voitettu rahamäärä on iso, ei sen saavuttamisee loppujen lopuksi ole kauhean paljon voitettuja käsiä. Alussa vähän enemmän kun pelasin tosi pienillä panoksilla sataseen asti. Mutta tonnista => kahteen tonniin ei vissiin ole kuin 3-4 voitettua kättä.
Ensinnäkin uskomattomia fisuja siinä pöydässä missä värillä voitit 600 euroa! Ja tonnin stakilla (käytettävissä oleva rahamäärä)! Noilla panoksilla pelaavat kun eivät yleensä, yleensä koskaan, ole mitään puusilmiä ja värinveto ei todellakaan jää huomaamatta. Ihmeellistä.

Aloititko No Limitillä vai Fixedillä?

Mutta mä todellakin haluan tuon pokeritalon nimen!?!

Runar on joka tapauksessa saanut nauttia fisujen peliseurasta, aloittelijan tuurista tai on vaan natural born poker player. Viimeinen tuntuu kyllä vähän vaikealta uskoa kun tota sun pelianalyysia lukee. Ei millään pahalla, mutta sulla ei ole aavistustakaan millä keinoin olet voittosi saanut! Hyvä silti vaan että voitit! :thumbup:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Knoukkari sanoi:
Ensinnäkin uskomattomia fisuja siinä pöydässä missä värillä voitit 600 euroa! Ja tonnin stakilla (käytettävissä oleva rahamäärä)! Noilla panoksilla pelaavat kun eivät yleensä, yleensä koskaan, ole mitään puusilmiä ja värinveto ei todellakaan jää huomaamatta. Ihmeellistä.

Aloititko No Limitillä vai Fixedillä?

Mutta mä todellakin haluan tuon pokeritalon nimen!?!

Runar on joka tapauksessa saanut nauttia fisujen peliseurasta, aloittelijan tuurista tai on vaan natural born poker player. Viimeinen tuntuu kyllä vähän vaikealta uskoa kun tota sun pelianalyysia lukee. Ei millään pahalla, mutta sulla ei ole aavistustakaan millä keinoin olet voittosi saanut! Hyvä silti vaan että voitit! :thumbup:
Niin siis siinä kun voitin värillä yli 600, oli pöydässä 4 pataa ja mulla pataässä, että näin jälkikäteen ajatellen oli loogistakin että potti nousi suureksi. Väri oli ainakin kahdella muullakin. Mun suuri virhe siinä oli, että en tiennyt miten kova käsi väri on, eikä ollut just siinä kohdassa aikaa tarkistaa sitä netistä. Jos oisin tiennyt, että se on niin hyvä, olisin jopa korottanut ja reilusti. Nyt vaan maksoin pyydetyn, kun oletin että väri häviää kolmosille ja kolmoset ois voinut olla jollakin pelaajalla koska pöydällä oli valmis pari.

En alottanut kummallakaan mainitsemallasi vaan sellasessa jossa lukee listassa "Limit". Mulla ei ole aavistustakaan mitä se tarkottaa. Mutta ruutuun tuli joka kierroksella teksti että limitti on saavutettu.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Niin siis siinä kun voitin värillä yli 600, oli pöydässä 4 pataa ja mulla pataässä, että näin jälkikäteen ajatellen oli loogistakin että potti nousi suureksi. Väri oli ainakin kahdella muullakin. Mun suuri virhe siinä oli, että en tiennyt miten kova käsi väri on, eikä ollut just siinä kohdassa aikaa tarkistaa sitä netistä. Jos oisin tiennyt, että se on niin hyvä, olisin jopa korottanut ja reilusti. Nyt vaan maksoin pyydetyn, kun oletin että väri häviää kolmosille ja kolmoset ois voinut olla jollakin pelaajalla koska pöydällä oli valmis pari.

En alottanut kummallakaan mainitsemallasi vaan sellasessa jossa lukee listassa "Limit". Mulla ei ole aavistustakaan mitä se tarkottaa. Mutta ruutuun tuli joka kierroksella teksti että limitti on saavutettu.
Joo, tuurilla ne laivatkin seilaa :D :D :D

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Heh, tietty mä VOISIN esittää tosi kovaa pokerihaita ja lueskella vähän pokerisanastoa pokeriforumeilta ja retsoilla miten loistava pelaaja mä olen kun tollasia summia olen repinyt.
Mutta totuus on mun mielestä tässä asiassa niin kutkuttavan hauska, että oli pakko paljastaa ihan julkisesti miten tietämätön mä ton pelin säännöistä ja muista olin kun aloitin pelaamaan. Enkä mä oikeesti tiiä vieläkään minkä limit se "Limit" on. Mutta ei se koske mua. Mä vaan maksan vaaditun määrän ja jos on hyvät kortit, niin korotankin. :D

Knoukka

Well-known member
Runar ja Kyllikki sanoi:
Niin siis siinä kun voitin värillä yli 600, oli pöydässä 4 pataa ja mulla pataässä, että näin jälkikäteen ajatellen oli loogistakin että potti nousi suureksi.
Ei todellakaan ole loogista että neljän värillä pottia re-reissataan vielä riverissä kun sä salettiässällä vaan maksat!

Mä nyt innolla odotan tietoa, että millä pokeritalolla tollasta peliä pelataan?

Runar ja Kyllikki sanoi:
Väri oli ainakin kahdella muullakin. Mun suuri virhe siinä oli, että en tiennyt miten kova käsi väri on, eikä ollut just siinä kohdassa aikaa tarkistaa sitä netistä. Jos oisin tiennyt, että se on niin hyvä, olisin jopa korottanut ja reilusti. Nyt vaan maksoin pyydetyn, kun oletin että väri häviää kolmosille ja kolmoset ois voinut olla jollakin pelaajalla koska pöydällä oli valmis pari.
Ei sun väri ollut kova käsi vaan salettihai, se sun ässä. Mistä sä muuten tiedät että ainakin kahdella muullakin oli väri? Niillähän saatto olla täyskäden tai toisella nelosten veto. Voi olla että pottikerroin kasvoi pre-flopissa niin isoksi että kannatti maksaa silläkin mutta ei se oikein limitissä ehdi... erittäin oudolta sakilta kyllä kuulostaa tuon tason NL-pöydäksi.

Runar ja Kyllikki sanoi:
Tuo on siinä tapauksessa Fixed Limittiä tai Pot Limittiä jos maksu päättyi tuohon ilmoitukseen. Paljonko siinä oli Big Blind?

Oli miten oli, mä haluan tonne talolle hakeen ylimääräisetrahat pois??? Ylimääräisiähän ne on kun niitä tolla tavalla jaetaan.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Millon sitä screenshottia saataisiin, jota Jonkki jo kyselikin.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Knoukkari sanoi:
Ei sun väri ollut kova käsi vaan salettihai, se sun ässä. Mistä sä muuten tiedät että ainakin kahdella muullakin oli väri?
Siitä kun jos useemmalla on sama käsi, niin se näytetään oikeessa alakulmassa vihreellä tekstillä mitä niillä oli.
Ja tossa tapauksessa kerrottiin, että mulla oli korkein kortti, siksi voitin.

Tuo on siinä tapauksessa Fixed Limittiä tai Pot Limittiä jos maksu päättyi tuohon ilmoitukseen. Paljonko siinä oli Big Blind?
Kuten sanottu, mulle nuo pokerislangin sanat eivät sano mitään enkä ala guuglettaa vain vastatakseni jotain. Mkasu ei päättynyt tuohon ilmoitukseen. Sen jälkeen lisättiin vielä useesti rahaa pottiin, kun tuo teksti tuli mutta pottiin kerralla laitetun rahan kertamäärä ei enää noussut vaan pysyi samana.

Oli miten oli, mä haluan tonne talolle hakeen ylimääräisetrahat pois??? Ylimääräisiähän ne on kun niitä tolla tavalla jaetaan.
Ei se ole mikään yksittäinen "talo". Pöytiä joissa olen pelannut on ollut useemman ohjelman kautta ympäri maailmaa.

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Todellisuudessahan homma menee niin, että Runar on viettäny viimeiset pari vuotta ahkerasti pokerikirjallisuutta tutkien, käynny kurssit, workshopit ja seminaarit aina Ruottia myöten. Tän jälkeen kundi väänsi Frontpagella kuppaset pokerisivut, osti ittellensä .com-osoitteen ja pisti koko sivustonsa jonnekin virolaiselle palvelimelle pyörimään, taustalla pyörii koodit, jotka tulostaa Runarin kotikoneelle kaikkien sisälläolijoitten kortit ja lisäks sielltä löytyy useampi botti, joilla on jenkkiläiseltä kalskahtavat nimet. Sitten kundi päätti keksiä tän "vaikken paskaakaan pokerista tiedä, kävin kokeilemassa yhdellä saitilla ja voitin parissa viikossa enemmän kuin moni teistä ansaittee kuukaudessa bruttona" -stoorin. Antaa porukan hetken aikaa ihmetellä ja sitten paljastaa lopuksi tän omatekoisen pokerisivuston osoitteen, jonne odottaa kansan ryntäävän suorastaan kirkuen helpon rahan perässä.

Rahanahne paskiainen! :thumbdown

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Todellisuudessahan homma menee niin, että Runar on viettäny viimeiset pari vuotta ahkerasti pokerikirjallisuutta tutkien, käynny kurssit, workshopit ja seminaarit aina Ruottia myöten. Tän jälkeen kundi väänsi Frontpagella kuppaset pokerisivut, osti ittellensä .com-osoitteen ja pisti koko sivustonsa jonnekin virolaiselle palvelimelle pyörimään, taustalla pyörii koodit, jotka tulostaa Runarin kotikoneelle kaikkien sisälläolijoitten kortit ja lisäks sielltä löytyy useampi botti, joilla on jenkkiläiseltä kalskahtavat nimet. Sitten kundi päätti keksiä tän "vaikken paskaakaan pokerista tiedä, kävin kokeilemassa yhdellä saitilla ja voitin parissa viikossa enemmän kuin moni teistä ansaittee kuukaudessa bruttona" -stoorin. Antaa porukan hetken aikaa ihmetellä ja sitten paljastaa lopuksi tän omatekoisen pokerisivuston osoitteen, jonne odottaa kansan ryntäävän suorastaan kirkuen helpon rahan perässä.

:D :D :D

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:

Sen verran kieltämättä tein tutkimustyötä että joka pöydässä seurasin ensin vähintään 10 jakoa ennen kuin osallistuin ja seurailin muiden pelaamista. Kun oltiin isomman rahan pöydissä, eli 5-10 taalan pöydissä, seurailin enemmän. Hommanhan aloitin 10 sentin pöydissä.
Koitin tutkailla miten kukin pelaa ja kuka bluffaa ja ketä vastaan ei kannata bluffata. Käytin sitten muutaman tyypin pelikäyttäytymistä pohjana siihen miten itse käyttäydyn missäkin tilanteessa, normaalin(?) korttien tarkkailun ja todennäkösyyksien arvimoimisen lisäksi.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
PekPoy sanoi:
Mites toi Pokersavvy?
En oo sitä viel kokeillu. Mut rahat on suurimmaksi osaksi kotiutettuna, joten mikä ettei vois sitä seuraavaksi kokeilla. Täytyy kattella nyt. Ihan viimiseks hävisin 150 euroa, joten vois ajatella että nyt on samanlainen tappioputki kuin silloin kun rahat hupeni parissa päivässä 800->150. Mut alle 1500 euron en anna pelikassan mennä, jos siihen rajaan menee, lopetan pelaamisen.

Knoukka

Well-known member
Runar ja Kyllikki sanoi:
Kuten sanottu, mulle nuo pokerislangin sanat eivät sano mitään enkä ala guuglettaa vain vastatakseni jotain. Mkasu ei päättynyt tuohon ilmoitukseen. Sen jälkeen lisättiin vielä useesti rahaa pottiin, kun tuo teksti tuli mutta pottiin kerralla laitetun rahan kertamäärä ei enää noussut vaan pysyi samana.

Ei se ole mikään yksittäinen "talo". Pöytiä joissa olen pelannut on ollut useemman ohjelman kautta ympäri maailmaa.
Mutta miksi et voi kertoa että mikä pokeritalo tai kenen -verkko?

Oudointa on, että olet pelannut kymmeniä ellei satoja tunteja etkä tiedä mikä big blind, fixed limit tai pot limit on. Tai et oppinut käsien arvojärjestystä tolla käsimäärällä ja noin voitollisella pelillä.

Sähän voisit vaikka käydä opiskeleen ammatin jossain maassa jonka kieltä et osaa etkä opettelisi, valmistuisit silti huippuarvosanoin, saisit lähtiessä vielä stipendin ja rehtorin tyttären pillua!

No, meitähän on joka junaan ja joku jää asemallekin!