TJS sanoi:
Kausi lähti hyvin käyntiin Sauberilla, Euroopan kauden alkaessa Nick oli kerännyt 7 pistettä Melbournen neljännen ja Brasilian kaaoskisan kolmannen sijan jälkeen ja Kimillä oli yksi piste avauskisan kuudennen sijan ansiosta. Aika-ajot Nick oli vienyt 3-0.
Ennen Monzaa ja mäkkisopparin tekemistä Kimi oli vienyt aika-ajot 7-4 Nickiin nähden ja kerännyt pistettä 8 Nickin kerätessä 4. Tämä on se syy miksi Kimi sai sopimuksen mäkille ja Nick jäi Sauberille ruikuttamaan: Olemattomalla kokemuksella varustettu junnu pisti itseään huomattavasti kokeneempaa ja superlahjakkuuden leiman saanutta tallikaveriaan jatkuvasti pataan. Osaksi Kimin osakkeet nousivat senkin takia, että tuolloin Nick oli oikeasti todella kovassa kurssissa.
Nykyään Nickiä pidetään ihan hyvänä, mutta vähän hajuttomana ja mauttomana kuskina.
Luin jotain tuollaista kauden 2001 Ruutulippu-kirjasta. Ajattelin, että Kyllönen taas tarinoi omiaan, mutta kyseessä siis olikin ihan fakta. Hyvä kirjoitus, Kimi tosiaan oli lyömässä Heidfeldin pisteissä ja aika-ajoissa.
Ja tuosta viimesestä kohdasta olen samaa mieltä. Heidfeld on mielestäni yksi sarjan tylsimmistä kuskeista.
Kuten Oskari Saari kerran Juan Pablosta kirjoitti:
"Silti tätä pikkupoikamaista riiviötä tulee F1-varikolla ikävä. Syy on yksinkertainen: hänestä jokaisella on varmasti mielipide. Entä esimerkiksi Nick Heidfeldistä? Niinpä. F1-kuljettajien joukossa Montoya oli kaikessa raivostuttavuudessaankin todellinen persoona, piristävä poikkeus."
Sama pätee aika hyvin myös Räikköseen, Hamiltoniin, Alfonsoon ja jopa Massaan.