Nick Heidfeld

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
...joo ja silti niitä väkisin yritetään pitää sellaisina. Laittaisivat nyt vaan sen voittajan pisteiksi 12 10:n sijaan.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Joku raaskiva voisi tietenkin pykätä tilastot pystyyn että miltä tilanne näyttäisi nykypisteiden, vanhojen pistekaavojen, entisaikojen vähempi kisaisten kausien, suhteuttaa nämä kaikki kanssakilpailijoitten määrään tm valossa.
 

TJS

Lunta, lisää lunta
Liittynyt
17.11.2007
Viestit
76
pmv sanoi:
Otteet on aika varmoja ja mies on todella näkymätön. Kubica on selkeästi mansellmaisempi kuski joka uskaltaa ottaa näyttäviä riskejä. Ihan hyvä pari oikeastaan. Viime kaudella Kubica jäi minusta kohtalaisen selkeästi Nickin varjoon. Kubica vaan tahtoo kerätä luontaisella näyttävyydellä ylimääräisiä huomiopisteitä. Eikä siinä mitään.
-01 Kimi hyppi silmille, vaikka Nick veikin pinnat 12-9
-02 Nick 8 pinnaa, kesken kauden korvattu Massa 4. Frentzeniä Sauberin vauhti ei nää riittänyt pinnoille kuljettamaan.
-03 Frentzen pisti Nickiä pataan pinnoin 13-6 ja oli tasaisesti parempi koko kauden
-04 Nick 3, rookie Glock 2 pinnaa 4:ssä ajamassaan kisassa. Pantano oli lähinnä perämiehenä
-05 Nick 28 pinnaa, tallikaveri Mark Webber 36
-06 Nick 26 pinnaa, Ville 7 pinnaa ja hänet korvannut Robet Kubica 6 pinnaa. Itseasiassa Kubica ajoi heti ekassa kisassaan pinnoille(7:s unkarissa, mutta hänet hylättiin alipainon takia)
-07 Nick 61, Kubica 31. Selvä juttu, mutta silti Kubica vei näkyvyydessä ja Kanadan jälkeisillä otteillaan Nickiä ajoittain sangen pahasti.

Tuo tuo ilmi Nickin arvostuksen puutteen perimmäisen syyn: löytyy monia kuskeja, jotka ovat päihittäneet hänet. Kimille häviö on vain pieni syy siitä, Kimillehän hävivät kaikki. Mutta entäpä uraansa jäähdytellyt Frentzen? Tai Mark Webber, joka on kyllä kovassa kurssissa aika-ajokuljettajana, mutta kisoissa hän on heikommalla pohjalla. Nyt vuorostaan Kubica on tulessä häntä vastaan.

Hän ei ole kyennyt kertaamaan olemaan koko kautta selvästi parempi kuin tallitoverinsa, kun vastassa on ollut vähän parempi rattimies. Rookieta ja ns. rahakuskeja vastaan hän on pärjännyt. Tuollainen syö uskottavuutta sangen paljon, etenkin kun niin käy useamman kerran useampaa kuskia vastaan.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
TJS sanoi:
-05 Nick 28 pinnaa, tallikaveri Mark Webber 36

--
Tai Mark Webber, joka on kyllä kovassa kurssissa aika-ajokuljettajana, mutta kisoissa hän on heikommalla pohjalla.
Ääh. Nickin uranhan pelasti hieno vuosi 2005, jonka aikana Webber jäi enemmän tai vähemmän selkeästi kakkoseksi. Tilastojakin pitäisi osata edes vähän tulkita - Nick oli loukkaantumisen takia sivussa viimeiset viisi kilpailua ja kun nämä otetaan huomioon, menivät pisteet 28-24 Heidfeldille. Lisäksi Nick otti yllätyspaalun Nürburgringillä ja otti kolme palkintosijaa Webberin yhtä vastaan.

Lisättäköön nyt vielä, että aikamoista faktojen taivuttelua harrastat muutenkin tuossa. Ehtivä ja jaksava voisi aavistuksen syvemmälle menemällä koota Heidfeldia ylistävän tilastopläjäyksen Frentzeniä vastaan ajettua Sauber-kautta lukuunottamatta. Ei sillä, että sekään ihan oikein olisi, mutta emmä oikein ymmärrä, mitä tämä todistaa.
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Niin, 2008 pojot vanhalla pistesysteemillä:

Lewis Hamilton 12
Kimi Räikkönen 10
Nick Heidfeld 7
Heikki Kovalainen 6
Robert Kubica 6
Nico Rosberg 4
Fernando Alonso 3
Jarno Trulli 3
Kazuki Nakajima 1

Ei näyttäs hullummalta Nickillä.
 
Viimeksi muokattu:

TJS

Lunta, lisää lunta
Liittynyt
17.11.2007
Viestit
76
Bobakki sanoi:
Ehtivä ja jaksava voisi aavistuksen syvemmälle menemällä koota Heidfeldia ylistävän tilastopläjäyksen Frentzeniä vastaan ajettua Sauber-kautta lukuunottamatta.
Vale, emävale, tilasto :thumbup:

Vakavasti puhuen, tuo pitää silti paikkaansa vaikka et siitä pitäisikään. Tappioita on tullut tavalla joka ei kuuluisi tallin ykköskuljettajalle tai kuljettajalle, joka haluaa nousta nykykuskien aateliin mm. Kimin, Lewiksen ja Fernandon rinnalle. Sitä "faktaa" voi kukin taivutella mihin suuntaan itse pitää.

Nickin "yllätyspaalu" Ringillä kuuluu samaan sarjaan kuin Jarno Trullin paalu Indyssä tai Jenson Buttonin Kanadassa. Kevyellä bensalastilla otettiin vain sunnuntaiaamun urheilusivut omaksi. Ei se ollut mikään todellinen osoitus iskukyvystä, saatiinpahan kotikisaan kiva tunnelma ja bemarinliput liehumaan katsomoissa Mersun tähtilippujen sijaan.

Toisesta sijastaan kisassa Nick saa olla kiitollinen tallikaverilleen, joka pyyteettömästi tuhosi ekassa mutkassa oman kisansa ja lähettäen Montosen ja molemmat fefet porukan hännille. Muistan kyllä tuon kisan kulun, ei minun tarvitse lopputuloksia ruudulta tuijottelemalla keksiä kisasta elämää suurempaa draamaa tai taivutella niitä kuuluisia faktoja :wink: :wink:
 

TJS

Lunta, lisää lunta
Liittynyt
17.11.2007
Viestit
76
Revolt sanoi:
Et tainnut tuota kautta juurikaan seurata? :D :D :D
Jokaisen kisan kyllä katsoin, mutta katsomattomuus tai katsominen eivät kyllä muuta noita pisteitä. Ja kyllä, muistan kyllä että Nick oli bmw:n toivomuksesta toipumassa testionnettomuus "vammoistaan" viimeiset kisat.

Samalla tavalla kuin seuraavana vuonna Jaskan joutui jättämään tallin, kun talli oli sitä mieltä että kuski ei ole nyt ajokunnossa vammojen takia.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
TJS sanoi:
Vakavasti puhuen, tuo pitää silti paikkaansa vaikka et siitä pitäisikään. Tappioita on tullut tavalla joka ei kuuluisi tallin ykköskuljettajalle tai kuljettajalle, joka haluaa nousta nykykuskien aateliin mm. Kimin, Lewiksen ja Fernandon rinnalle.
En ole Heidfeldia nykykuskien aateliin nostamassa, enkä Nickistä erityisemmin piittaa. Tilastossa on silti vain yksi tappio, joten missä ovat ne "monet kuskit"?
Muistan kyllä tuon kisan kulun, ei minun tarvitse lopputuloksia ruudulta tuijottelemalla keksiä kisasta elämää suurempaa draamaa tai taivutella niitä kuuluisia faktoja :wink: :wink:
Muistan minäkin, kerro toki, missä elämää suurempi draama. Ja miksi sitten jo suolsit paskaa, jos faktoja ei tosiaan tarvitse taivutella? :rolleyes:
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
TJS sanoi:
Jokaisen kisan kyllä katsoin, mutta katsomattomuus tai katsominen eivät kyllä muuta noita pisteitä. Ja kyllä, muistan kyllä että Nick oli bmw:n toivomuksesta toipumassa testionnettomuus "vammoistaan" viimeiset kisat.
No ethän sä nyt hyvä ihminen voi verrata Webberin ja Heidfeldin pisteitä rinnakkain kun toinen ajoi täydet kisat ja toinen viisi vähemmän! Kai sä nyt itsekin tajuat sen? Yhtä hyvin voidaan sanoa, että Schumacher otti oikein huolella turpaan Irvineltä kaudella 1999. Mieti nyt: pisteet 74 vastaan 44!!! Ja joku vielä pitää kaveria yhtenä kaikkien aikojen kovimmista... :alppu:
 

TJS

Lunta, lisää lunta
Liittynyt
17.11.2007
Viestit
76
Bobakki sanoi:
En ole Heidfeldia nykykuskien aateliin nostamassa, enkä Nickistä erityisemmin piittaa. Tilastossa on silti vain yksi tappio, joten missä ovat ne "monet kuskit"?

Muistan minäkin, kerro toki, missä elämää suurempi draama. Ja miksi sitten jo suolsit paskaa, jos faktoja ei tosiaan tarvitse taivutella? :rolleyes:
Kommenttisi kyllä vaikuttavat siltä, ettet ihan evvk-asenteella niitä kirjoita. Lisäksi se, että kun esittää toisen näkökulman asioihin, niin tyrmäät sen paskan suoltamisena tai faktojen taivutteluna.

Toistanpa mitä kirjoitin aiemmin: "Hän ei ole kyennyt kertaamaan olemaan koko kautta selvästi parempi kuin tallitoverinsa, kun vastassa on ollut vähän parempi rattimies. Rookieta ja ns. rahakuskeja vastaan hän on pärjännyt. Tuollainen syö uskottavuutta sangen paljon, etenkin kun niin käy useamman kerran useampaa kuskia vastaan. "

Niin se vain on, niin Kimi, Frentzen kuin Webberkin ovat pistäneet hänelle tasapuolisesti kampoihin, ja jopa niin että Nick on ollut altavastaajan. Kimi kokemuudestaan huolimatta oli Euroopan kauden alettua nopeampi aika-ajoissa ja keräsi enemmän pisteitä. Kauden päätteeksi Mäkki osti Kimin isolla tukolla taaloja, ja purki sopimuksensa Nickin kanssa.

Frentzen oli häntä parempi käytännössä koko kauden ja Mark Webber häntä selvästi parempi aika-ajoissa ja ajoi Nickiä useammin pisteille. Kokonaispinnoissa hänet pelasti hänen alkukauden podiumpaikkansa, jonka jälkeen hänen kosketuksensa jotenkin hävisi ja Webber nousi hänen ohitseen. Ringin jälkeen Nickin onnistui olla Webberiä paremmalla sijalla maaliin tullessaan vain yhden kerran. Tätä ennen Nick oli parempi neljä kertaa.

Leikkisästi voisi ilmaista, että hänellä ei ole ollut kertaakaan noita kolmea vastaan otetta toisen kuskin palleista, joista saa toisen pomppimaan mielensä mukaan. Samalla toistuu kerta toisensa jälkeen se sama kuvio, että loistavan alkukauden jälkeen hän jotenkin taantuu, ja päästää tallikaverinsa nousemaan hänen tasolleen tai jopa ohitse. Ja sanon tämän ennemminkin pahoitellen tai ihmetellen että miksi näin kuin että, hähhää olet surkea!

Itseasiassa kuulisin mielelläni faktasi siitä, miksi Kimi siirtyi mäkille, jos hän ei olisi ollut parempi ja kyseessä ei olisi ollut paremmin tehty työ? Haluaisin siis sellaisen paskaa suoltamattoman vastauksen, jossa ei faktoja tarvitsisi taivutella :wink:
 

TJS

Lunta, lisää lunta
Liittynyt
17.11.2007
Viestit
76
Revolt sanoi:
No ethän sä nyt hyvä ihminen voi verrata Webberin ja Heidfeldin pisteitä rinnakkain kun toinen ajoi täydet kisat ja toinen viisi vähemmän! Kai sä nyt itsekin tajuat sen? Yhtä hyvin voidaan sanoa, että Schumacher otti oikein huolella turpaan Irvineltä kaudella 1999. Mieti nyt: pisteet 74 vastaan 44!!! Ja joku vielä pitää kaveria yhtenä kaikkien aikojen kovimmista... :alppu:
Tottakai pisteitä voidaan verrata kun olen tuonut jo ilmi taustan niiden takana. Mikä siinä on niin kauhean vaikeaa tajuta? Jollet sitten epätoivoisesti halua :jaska:

Schumivertauksesi on sangen heikko, Schumi oli lomalla pidempään ja takaisin tulleessaan alistettu kakkoskuljettajaksi ja menetti muunmuassa Malesiassa voittonsa Irvinelle. Em. kaksikko ajoi toisiaan vastaan koko ajan ilman orjakuskia.

Ja koska varmasti katsoit tuolloinkin kaikki kisat ja muistat niiden tapahtumat, niin muistat varmasti myös senkin, että schumi ei ole kertaakaan ollut niin kovilla tiimikaverinsa kanssa kuin tuona kyseisenä vuonna. Eddie oli ennen Britanniaa vain 6 pistettä häntä perässä. Olisi ollut hienoa nähdä kuinka loppukaudella olisi käynyt heidän välillään. Esimerkiksi Barcelonan aika-ajo oli huima kuskien taistellessa sadasosien päässä toisistaan.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
2003 aika-ajotilasto Sauberilla oli Heidfeld 9-7 Frentzen. Ja kerran Heidfeld ei saanut aikaa ollenkaan jolloin luonnollisesti Frentzen voitti. Itse muistan pitäneeni aika-ajovahvuuksia niin päin hieman yllättävänä. Mutta niin tai näin, ok kuskeja molemmat.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
TJS sanoi:
..........että schumi ei ole kertaakaan ollut niin kovilla tiimikaverinsa kanssa kuin tuona kyseisenä vuonna. Eddie oli ennen Britanniaa vain 6 pistettä häntä perässä. Olisi ollut hienoa nähdä kuinka loppukaudella olisi käynyt heidän välillään. Esimerkiksi Barcelonan aika-ajo oli huima kuskien taistellessa sadasosien päässä toisistaan.
No jaa, Eddie pääsi nappaamaan Australiasta suht helpon voiton, kun molemmat McLarenit jäivät matkalle tekniikan petettyä ja Schumilla puolestaan meni vikaan kaikki mikä vain yhdessä kilpailussa voi vikaan mennä - tuloksena kahdeksas tila pistieden ulkopuolella. Sen lisäksi Kanadassa paalulta startannut maestro tyri itse itsensä kisassa johtopaikalta mestarien muuriin ja Ranskassa Ferrarin elektroniikka puolestaan sekosi kisan kuluessa täysin.
 
Viimeksi muokattu:

Rll89

Member
Liittynyt
19.3.2008
Viestit
17
Heidfeld on valitettavasti todella hyvä kuski :)
Valitettavasti siksi, että jos jätkä pahasti alkais munailee niin tilalle voitais saada kolmas suomenKIELINEN kuski :rolleyes:

Noh kai sekin päivä vielä koittaa :thumbup:

Heidfeld on viime kisoissa osottanu vauhtinsa ja aivan kuten viimevuonnakin niin Kubican kanssa tiukkaa taistelua paremmuudesta. Ja tosta Kimi-Heidfeld jutusta, niin mestaruuksilla yleensä kuskeja vertaillaan, sillä ei kukaan kuskin lopetettua muista miten hän oli 15 kertaa MM-sarjan kakkonen ;D (Tyhmä esimerkki). Ja sitä tilastoa katsottaessa Kimi johtaa Heidfeldia :)
 

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
kouvotsvoni sanoi:
Joku raaskiva voisi tietenkin pykätä tilastot pystyyn että miltä tilanne näyttäisi nykypisteiden, vanhojen pistekaavojen, entisaikojen vähempi kisaisten kausien, suhteuttaa nämä kaikki kanssakilpailijoitten määrään tm valossa.
Tuossa netti lehdessä noita pisteitä on väännelty ja käännelty. fxracingworld.com
Osasivat hakea erilaiset piste systeemit jo ajoilta ennen sotia. Räikkönen se keikkuu kärjessä lähes jokaisessa.
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Leo sanoi:
Tuossa netti lehdessä noita pisteitä on väännelty ja käännelty. fxracingworld.com
Osasivat hakea erilaiset piste systeemit jo ajoilta ennen sotia. Räikkönen se keikkuu kärjessä lähes jokaisessa.
Elikkäs tuon nettilehden sivulla 12-> ja kyse vain viime kaudesta, ei koko urista.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
TJS sanoi:
Itseasiassa kuulisin mielelläni faktasi siitä, miksi Kimi siirtyi mäkille, jos hän ei olisi ollut parempi ja kyseessä ei olisi ollut paremmin tehty työ? Haluaisin siis sellaisen paskaa suoltamattoman vastauksen, jossa ei faktoja tarvitsisi taivutella :wink:
Olen nyt ihan ulalla, että mistä kohdin kirjoituksiani saa sellaisen kuvan, että olisin koskaan pitänyt Nickiä jotenkin Kimiä parempana vaihtoehtona. Ainoa Nickin ja Kimin yhteistä kautta koskeva kirjoitukseni on edellisivulla:
Minusta on täysin samantekevää, kumman katsoo olleen tuolloin parempi - kaksikko oli joka tapauksessa jokseenkin tasapäinen. Merkittävää oli sitä vastoin jo esille tuomasi seikka, että toisella kuskeista oli vasta parikymmentä formulakisaa takanaan.
Toisin sanoen Kimi oli vaihtoehtona minusta selkeästi Heidfeldia edellä, kun suoritukset suhteutti kokemukseen. Tämän kanssa ihan eri asia taas on se, että Heidfeld ei ole mielestäni lainkaan huono kuski ja täyttää nykyiset saappaansa erinomaisesti, minkä kanssa aiempi sepostuksesi oli mielestäni ristiriidassa.
 
Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
TJS sanoi:
Tottakai pisteitä voidaan verrata kun olen tuonut jo ilmi taustan niiden takana. Mikä siinä on niin kauhean vaikeaa tajuta? Jollet sitten epätoivoisesti halua :jaska:

Schumivertauksesi on sangen heikko, Schumi oli lomalla pidempään ja takaisin tulleessaan alistettu kakkoskuljettajaksi ja menetti muunmuassa Malesiassa voittonsa Irvinelle. Em. kaksikko ajoi toisiaan vastaan koko ajan ilman orjakuskia.

Ja koska varmasti katsoit tuolloinkin kaikki kisat ja muistat niiden tapahtumat, niin muistat varmasti myös senkin, että schumi ei ole kertaakaan ollut niin kovilla tiimikaverinsa kanssa kuin tuona kyseisenä vuonna. Eddie oli ennen Britanniaa vain 6 pistettä häntä perässä. Olisi ollut hienoa nähdä kuinka loppukaudella olisi käynyt heidän välillään. Esimerkiksi Barcelonan aika-ajo oli huima kuskien taistellessa sadasosien päässä toisistaan.
Sinä se taidat oikein väkisin haluta vängätä kaikkien kanssa täällä. No, ei se mitään, eipä mulla täällä duunissa oo muutakaan tekemistä ;)

Sinä nimenomaan vertasit Heidfeldiä Webberiin kauden 2005 pisteiden perusteella ILMAN, että toit lainkaan esille sitä tosiasiaa, että H ajoi viisi kisaa vähemmän. Siihen sitten tartuin minä sekä Bobakki.

Ja kun et näköjään tajunnut, niin tuo Schumi-vertaus oli huumoriheitto. Sitä varten sen perässä oli :alppu:. Luulisi jokaisen täällä kirjoittavan jo tajuavan, mitä se merkitsee... Kokoa itsesi, hyvä mies :)
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
TJS pistettiin aivan suotta liian ahtaalle, on hyvä, kun täällä on kavereita, jotka uskaltavat väittää vastaan ja saavat keskustelua aikaan olematta siltikään trolleja. Jee.

Ilmeisesti Nick Heidfeldista ollaan siis suunnilleen samaa mieltä - perushyvä kuski, voi tulevaisuudessa yllättää Bematskullaan, ellei ole tehnyt sitä jo, ja mikä tärkeintä, Kimi Räikkönen on paras.
 
Ylös