-01 Kimi hyppi silmille, vaikka Nick veikin pinnat 12-9pmv sanoi:Otteet on aika varmoja ja mies on todella näkymätön. Kubica on selkeästi mansellmaisempi kuski joka uskaltaa ottaa näyttäviä riskejä. Ihan hyvä pari oikeastaan. Viime kaudella Kubica jäi minusta kohtalaisen selkeästi Nickin varjoon. Kubica vaan tahtoo kerätä luontaisella näyttävyydellä ylimääräisiä huomiopisteitä. Eikä siinä mitään.
Ääh. Nickin uranhan pelasti hieno vuosi 2005, jonka aikana Webber jäi enemmän tai vähemmän selkeästi kakkoseksi. Tilastojakin pitäisi osata edes vähän tulkita - Nick oli loukkaantumisen takia sivussa viimeiset viisi kilpailua ja kun nämä otetaan huomioon, menivät pisteet 28-24 Heidfeldille. Lisäksi Nick otti yllätyspaalun Nürburgringillä ja otti kolme palkintosijaa Webberin yhtä vastaan.TJS sanoi:-05 Nick 28 pinnaa, tallikaveri Mark Webber 36
--
Tai Mark Webber, joka on kyllä kovassa kurssissa aika-ajokuljettajana, mutta kisoissa hän on heikommalla pohjalla.
Et tainnut tuota kautta juurikaan seurata?TJS sanoi:-05 Nick 28 pinnaa, tallikaveri Mark Webber 36
Vale, emävale, tilasto :thumbup:Bobakki sanoi:Ehtivä ja jaksava voisi aavistuksen syvemmälle menemällä koota Heidfeldia ylistävän tilastopläjäyksen Frentzeniä vastaan ajettua Sauber-kautta lukuunottamatta.
Jokaisen kisan kyllä katsoin, mutta katsomattomuus tai katsominen eivät kyllä muuta noita pisteitä. Ja kyllä, muistan kyllä että Nick oli bmw:n toivomuksesta toipumassa testionnettomuus "vammoistaan" viimeiset kisat.Revolt sanoi:Et tainnut tuota kautta juurikaan seurata?
En ole Heidfeldia nykykuskien aateliin nostamassa, enkä Nickistä erityisemmin piittaa. Tilastossa on silti vain yksi tappio, joten missä ovat ne "monet kuskit"?TJS sanoi:Vakavasti puhuen, tuo pitää silti paikkaansa vaikka et siitä pitäisikään. Tappioita on tullut tavalla joka ei kuuluisi tallin ykköskuljettajalle tai kuljettajalle, joka haluaa nousta nykykuskien aateliin mm. Kimin, Lewiksen ja Fernandon rinnalle.
Muistan minäkin, kerro toki, missä elämää suurempi draama. Ja miksi sitten jo suolsit paskaa, jos faktoja ei tosiaan tarvitse taivutella?Muistan kyllä tuon kisan kulun, ei minun tarvitse lopputuloksia ruudulta tuijottelemalla keksiä kisasta elämää suurempaa draamaa tai taivutella niitä kuuluisia faktoja :wink: :wink:
No ethän sä nyt hyvä ihminen voi verrata Webberin ja Heidfeldin pisteitä rinnakkain kun toinen ajoi täydet kisat ja toinen viisi vähemmän! Kai sä nyt itsekin tajuat sen? Yhtä hyvin voidaan sanoa, että Schumacher otti oikein huolella turpaan Irvineltä kaudella 1999. Mieti nyt: pisteet 74 vastaan 44!!! Ja joku vielä pitää kaveria yhtenä kaikkien aikojen kovimmista... :alppu:TJS sanoi:Jokaisen kisan kyllä katsoin, mutta katsomattomuus tai katsominen eivät kyllä muuta noita pisteitä. Ja kyllä, muistan kyllä että Nick oli bmw:n toivomuksesta toipumassa testionnettomuus "vammoistaan" viimeiset kisat.
Kommenttisi kyllä vaikuttavat siltä, ettet ihan evvk-asenteella niitä kirjoita. Lisäksi se, että kun esittää toisen näkökulman asioihin, niin tyrmäät sen paskan suoltamisena tai faktojen taivutteluna.Bobakki sanoi:En ole Heidfeldia nykykuskien aateliin nostamassa, enkä Nickistä erityisemmin piittaa. Tilastossa on silti vain yksi tappio, joten missä ovat ne "monet kuskit"?
Muistan minäkin, kerro toki, missä elämää suurempi draama. Ja miksi sitten jo suolsit paskaa, jos faktoja ei tosiaan tarvitse taivutella?
Tottakai pisteitä voidaan verrata kun olen tuonut jo ilmi taustan niiden takana. Mikä siinä on niin kauhean vaikeaa tajuta? Jollet sitten epätoivoisesti halua :jaska:Revolt sanoi:No ethän sä nyt hyvä ihminen voi verrata Webberin ja Heidfeldin pisteitä rinnakkain kun toinen ajoi täydet kisat ja toinen viisi vähemmän! Kai sä nyt itsekin tajuat sen? Yhtä hyvin voidaan sanoa, että Schumacher otti oikein huolella turpaan Irvineltä kaudella 1999. Mieti nyt: pisteet 74 vastaan 44!!! Ja joku vielä pitää kaveria yhtenä kaikkien aikojen kovimmista... :alppu:
No jaa, Eddie pääsi nappaamaan Australiasta suht helpon voiton, kun molemmat McLarenit jäivät matkalle tekniikan petettyä ja Schumilla puolestaan meni vikaan kaikki mikä vain yhdessä kilpailussa voi vikaan mennä - tuloksena kahdeksas tila pistieden ulkopuolella. Sen lisäksi Kanadassa paalulta startannut maestro tyri itse itsensä kisassa johtopaikalta mestarien muuriin ja Ranskassa Ferrarin elektroniikka puolestaan sekosi kisan kuluessa täysin.TJS sanoi:..........että schumi ei ole kertaakaan ollut niin kovilla tiimikaverinsa kanssa kuin tuona kyseisenä vuonna. Eddie oli ennen Britanniaa vain 6 pistettä häntä perässä. Olisi ollut hienoa nähdä kuinka loppukaudella olisi käynyt heidän välillään. Esimerkiksi Barcelonan aika-ajo oli huima kuskien taistellessa sadasosien päässä toisistaan.
Tuossa netti lehdessä noita pisteitä on väännelty ja käännelty. fxracingworld.comkouvotsvoni sanoi:Joku raaskiva voisi tietenkin pykätä tilastot pystyyn että miltä tilanne näyttäisi nykypisteiden, vanhojen pistekaavojen, entisaikojen vähempi kisaisten kausien, suhteuttaa nämä kaikki kanssakilpailijoitten määrään tm valossa.
Elikkäs tuon nettilehden sivulla 12-> ja kyse vain viime kaudesta, ei koko urista.Leo sanoi:Tuossa netti lehdessä noita pisteitä on väännelty ja käännelty. fxracingworld.com
Osasivat hakea erilaiset piste systeemit jo ajoilta ennen sotia. Räikkönen se keikkuu kärjessä lähes jokaisessa.
Olen nyt ihan ulalla, että mistä kohdin kirjoituksiani saa sellaisen kuvan, että olisin koskaan pitänyt Nickiä jotenkin Kimiä parempana vaihtoehtona. Ainoa Nickin ja Kimin yhteistä kautta koskeva kirjoitukseni on edellisivulla:TJS sanoi:Itseasiassa kuulisin mielelläni faktasi siitä, miksi Kimi siirtyi mäkille, jos hän ei olisi ollut parempi ja kyseessä ei olisi ollut paremmin tehty työ? Haluaisin siis sellaisen paskaa suoltamattoman vastauksen, jossa ei faktoja tarvitsisi taivutella :wink:
Toisin sanoen Kimi oli vaihtoehtona minusta selkeästi Heidfeldia edellä, kun suoritukset suhteutti kokemukseen. Tämän kanssa ihan eri asia taas on se, että Heidfeld ei ole mielestäni lainkaan huono kuski ja täyttää nykyiset saappaansa erinomaisesti, minkä kanssa aiempi sepostuksesi oli mielestäni ristiriidassa.Minusta on täysin samantekevää, kumman katsoo olleen tuolloin parempi - kaksikko oli joka tapauksessa jokseenkin tasapäinen. Merkittävää oli sitä vastoin jo esille tuomasi seikka, että toisella kuskeista oli vasta parikymmentä formulakisaa takanaan.
Sinä se taidat oikein väkisin haluta vängätä kaikkien kanssa täällä. No, ei se mitään, eipä mulla täällä duunissa oo muutakaan tekemistäTJS sanoi:Tottakai pisteitä voidaan verrata kun olen tuonut jo ilmi taustan niiden takana. Mikä siinä on niin kauhean vaikeaa tajuta? Jollet sitten epätoivoisesti halua :jaska:
Schumivertauksesi on sangen heikko, Schumi oli lomalla pidempään ja takaisin tulleessaan alistettu kakkoskuljettajaksi ja menetti muunmuassa Malesiassa voittonsa Irvinelle. Em. kaksikko ajoi toisiaan vastaan koko ajan ilman orjakuskia.
Ja koska varmasti katsoit tuolloinkin kaikki kisat ja muistat niiden tapahtumat, niin muistat varmasti myös senkin, että schumi ei ole kertaakaan ollut niin kovilla tiimikaverinsa kanssa kuin tuona kyseisenä vuonna. Eddie oli ennen Britanniaa vain 6 pistettä häntä perässä. Olisi ollut hienoa nähdä kuinka loppukaudella olisi käynyt heidän välillään. Esimerkiksi Barcelonan aika-ajo oli huima kuskien taistellessa sadasosien päässä toisistaan.