Enpä usko, että toi kansallisuus ainoa seikka, minkä takia Nicon kanssa tehtäisiin soppari. Jos pelkkä kansallisuus riittää, niin nehän vois ottaa vaikka Sutilin tai Glockin. Eiköhän Nico ole noita kavereita hieman parempi rattimies?
Ei tietystikään pelkkä kansallisuus. McLarenille (tai mersulle) riittää se, että Nico on lähtökohtaisesti yhtä hyvä kuin Heikki ja mahdollisesti parempi, ja sen päälle sitten saksalaisuus. Eli ei se ainoa seikka ole, mutta kenties tasatilanteessa vaikuttava tekijä.
Tosin kannattaisi silti mielestäni ennemmin mennä Mäkille ja poimia podiumeja kuin taistella jäännöspisteistä Williamsilla.(Lisäksi tilipussi olisi moninkertainen)
Entä kannattaisiko ajaa vuosi Williamsilla ja sen jälkeen Ferrarille? Muista, että vapaita paikkoja voi olla ensikauden jälkeen enempi kuin tämän kauden jälkeen, joten ratkaisua ei välttämättä kannata tehdä nyt.
Ei Williamsilla koko uraa kannata ajaa, siitä oon samaa mieltä. Mutta itse mieluummin odottaisin vuoden Williamsilla Ferrari (tai muita uusia) paikkoja kuin että nyt ryntäisi McLarenille joka saattaisi olla seuraavan 3 vuoden helvetti.
Edit: Eihän Ferrari paikka vuoden päästä ole siis varmaa missään nimessä, mutta jos kaikki menee normaalin kaavan mukaan niin vuoden päästä on paikka vapaana sekä Ferrarilla että McLarenilla. Eli se on lähtökohtaisesti parempi neuvotteluvuosi kuin nyt. Myös muita (Red Bull jos oikein muistan) tallipaikkoja tulee vapaaksi ensi vuonna. Nythän on itseasiassa varsin "surkea" ruletti käynnissä. Renault taitaa myös olla vapaana ensikauden jälkeen, jos se Alonso sitä Ferrari paikkaa haamuaa..
Ja tämän kaiken lisäksi se, että Nicolla olisi ensi vuosi aikaa katsoa, ketkä tallit tulee tulevaisuudessa pärjäämään näillä säännöillä, tämän kauden voimasuhteet on osittain lottoa, mutta ensikauden jälkeen oikeasti hyvät tallit pitäisi olla vahvoilla. Silloin ei varmaan tule niitä hasardi soppareitakaan niin helposti.
Eli kaiken järjen mukaan Nicon pitäisi tehdä nyt vuoden mittainen sopimus Williamsin kanssa. Itse tekisin, jos ei sitten Nicolla ole jotain jota minä en tiedä. (esim Massan lopetus ja vapaa Ferrari paikka tms)