Nightwish-keskustelu

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Storytime on ihan hyvä veisu. Kyllähän tuo Nightwish jotain osaa, vaikka pidemmän päälle en ole koskaan jaksanut kuulostella - silloin tällöin uppoaa kyllä, saa rinnan röyhistymään ja olon jylhäksi.

72

Well-known member
Maailman ensi-ilta: Imaginaerum myyntiin keskiyöllä

Yhtye nimmaroi uutta albumiaan Helsingin Kampin Anttilassa
30.11.klo 00.00 alkaen.

72

Well-known member
NIGHTWISH: IMAGINAERUM

1.Taikatalvi
Yllättävä suomenkielinen aloitus levylle. Rauhallinen ja kaunis.
Tulee hieman mieleen ”Kuolema tekee taiteilijan”, mutta tämä on ehkä parempi.
Marco tämän varmaan veisaa. Ei Anette ainakaan.

2.Storytime
Nightwish goes Abba, oli ensimmäinen ajatukseni kertosäkeistöstä, mutta olen saanut sen ajatuksen onneksi taka-alalle. Tämä on hittiainesta, ja kertosäkeistöltään tarttuvin rallatus. Oma 5-vuotiaanikin osaa tämän jo ulkoa: ” I am the voice of Never-Never-Land, The innocence, the dreams of every man, I am the empty crib of Peter Pan…..A silent kite against the blue, blue sky, Every chimney, every moonlit sight, I am the story that will read you real, Every memory that you hold dear…” No, olen oppinut tykkäämään tästä, vaikka olen enemmän Oceanborn-tyylin kannattaja.
Video on erottuva, kun Anette on kuin Lumikki helvetistä.

3.Ghost River
Huhhuh. Tästä tulee mieleen viime vuoden uutisoinnit pikkulapsista, jotka hukkuivat jokiin ja puroihin. Aika pelottava biisi, mutta hyvä veto kuitenkin. Pelottavaa, kun lapsikuoro laulaa. Taattua meininkiä.

4.Slow, Love, Slow
Uskomattoman hieno kokeilu. Jazz-biisi. Näen jo kuinka Anette istuu tuolilla ja laulaa tätä savuisella jazz-klubilla. Hidas biisi, upea. Varmaan livenäkin toimiva.

5. I Want My Tears Back
Perusmättöä, varmaan suosittu keikoilla, jää mieleen.

6.Scaretale
Levyn paras biisi! Aivan uskomatonta, wow! Alkaa pahaa aavistamatta, sen jälkeen sellainen rouhea alku, että moshaan tahdissa. Sitten tulee positiivinen ylläri: Anette on kehittynyt viime levyltä valtavasti. Karheella pelottavalla äänellä laulaa tämän, revitteleekin vielä kuulostaen mielipuolelta. Väliin Björk:mäistä hillumista. Sitten Marco puhuttelee Ladyja ja Gentlemanneja, ja sitten tulee jotain mitä ei olisi koskaan arvannut: humppaveto! Toimii käsittämättömän hyvin!!!

7.Arabesque
Tässä ei lauleta, mutta kuten nimestä voi arvata, itämaista tunnelmaa. (Muutenhan levyllä vallitsee Irkku-meininki siellä täällä, ja lapsikuoroa on käytetty ainakin kolmessa biisissä.)

8.Turn Loose the Mermaids
No tämä ei tee vaikutusta eikä jää mieleen. Sävel ehkä ihan kiva, mutta jatkossa varmaan skippaan.

9.Rest Calm
Hui noita lyriikoita, mitä synkistelyä. Marco jo kertookin missä haluaa kuolla. Biisi on kuitenkin hyvä, tykkään.

10.The Crow, The Owl, And The Dove
Marcon tekemä biisi, jonka laulaa duettona Anetten kanssa. Siinähän se, mutta ei minun lemppareitani kuitenkaan.

11.Last Ride of the Day
Ihan jees, mutta ei tässä vaiheessa vielä mieleenpainuva. Sopii levylle kuitenkin, istuu kokonaisuuteen.

12.Song of Myself
Jaettu osiin. Upea mestariteos kuten ”Ghost Love Score” tai muu vastaava. Olisin muuten julistanut tämän parhaaksi biisiksi, mutta vaikka tämä 12 minuuttia kestävä biisi onkin törkeen hyvä, on loput 4 minuuttia puuduttavia, kun tulee vaan höpinää, jonka aikana myös musiikki taukoaa. Sanomaa siitä löytyy kuitenkin, ja ihan mielenkiintoista tekstiä, mutta ei jaksa kuunnella montaa kertaa, siis niitä viimeisiä höpinäminuutteja.

13.Imaginaerum
Tämä on kooste levyllä olevista biiseistä, vain orkka soittaa. Ihan hieno tiivistelmä.

Summa summarum: Loistava levy, kehitystä tapahtunut Dark Passion Play –levystä. Musiikillinen nautinto, joka saa odottamaan ensi kevään keikkaa intopiukeana.

Viimeksi muokattu:

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Muutama biisi kuunneltu, lähinnä radiosta, levy odottelee vielä noutajaa kaupassa.
Ihan tajuttoman hienoja biisejä joka ainut, mitä oon sattunut kuulemaan.
Scaretalesta täytyy olla samaa mieltä 72:n kanssa. Humppaosuuden alkaessa mielessä käväisi, että mitä hittoa tämä oikein on, mutta ajatus kaikkosi hyvin äkkiä. Uskalias veto, mutta toimii.
Anette on tosiaan kehittynyt huimasti. Olin sitä mieltä jo Storytimen kohdalla. Scaretalessa osaaminen tulee vielä paremmin esille ja kun kuuntelee Slow, Love, Slow:a tulee ajatelleeksi, että Anette on tehty laulamaan kyseistä biisiä.
Marcon upea ääni lienee jo jonkinasteinen käsite, lisäksi näiden kahden äänet sopii mielettömän hienosti yhteen (The Crow, The Owl And The Dove).

Holopainen oli muuten YleX:n Aamussa maanantaina vieraana.

72

Well-known member
Muutama biisi kuunneltu, lähinnä radiosta, levy odottelee vielä noutajaa kaupassa.
Ihan tajuttoman hienoja biisejä joka ainut, mitä oon sattunut kuulemaan.
Scaretalesta täytyy olla samaa mieltä 72:n kanssa. Humppaosuuden alkaessa mielessä käväisi, että mitä hittoa tämä oikein on, mutta ajatus kaikkosi hyvin äkkiä. Uskalias veto, mutta toimii.
Anette on tosiaan kehittynyt huimasti. Olin sitä mieltä jo Storytimen kohdalla. Scaretalessa osaaminen tulee vielä paremmin esille ja kun kuuntelee Slow, Love, Slow:a tulee ajatelleeksi, että Anette on tehty laulamaan kyseistä biisiä.
Marcon upea ääni lienee jo jonkinasteinen käsite, lisäksi näiden kahden äänet sopii mielettömän hienosti yhteen (The Crow, The Owl And The Dove).

Holopainen oli muuten YleX:n Aamussa maanantaina vieraana.
Aattele, levy ilmestyi eilen, ja:

Nightwish ylitti heti kättelyssä tuplaplatinarajan.

Nightwish-yhtyeen marraskuun viimeisenä päivänä julkaistu albumi Imaginaerum on ylittänyt tuplaplatinarajan.

Albumia on myyty 50 000 kappaletta, joten triplaplatinakaan ei enää ole kaukana.

Platinalevyn saaminen ei ole Nightwishille mikään uusi kokemus. Yhtyeelle on putoillut niitä vuodesta 2000 lähtien tasaiseen tahtiin.

STT

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Albumia ei ole myyty 50 000 kappaletta, vaan kaupat ovat ottaneet tuon määrän kauppoihinsa. On muuten paskin Nightwish levy jonka olen kuullut ja laulumiksaus on ihan päin persettä.

72

Well-known member
Albumia ei ole myyty 50 000 kappaletta, vaan kaupat ovat ottaneet tuon määrän kauppoihinsa.
Itse tilasin omani ennakkoon NW Shopista, ja maksoin myös.
Näin teki enemmistö NW-faneista.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Näin teki enemmistö NW-faneista.
No tuskinpa kuitenkaan, ellei sitten NW-faniuden määritelmä ole todella tiukka :rolleyes: Eikös ne ihan TOSI-fanit käyneet hakemassa levynsä (ja nimmarit) keskiyöllä Kampin Anttilasta? :eek:

72

Well-known member
No tuskinpa kuitenkaan, ellei sitten NW-faniuden määritelmä ole todella tiukka :rolleyes: Eikös ne ihan TOSI-fanit käyneet hakemassa levynsä (ja nimmarit) keskiyöllä Kampin Anttilasta? :eek:
Kyllä, tosifanit olivat odottelemassa melkein vuorokautta ennen jonossa, mutta varmaan lähinnä nimmareita. NW-yhteisön juttujen mukaan enemmistö tosiaan näyttää tilanneen levyn ennakkoon, että sai sen julkaisupävänä postissa kotiin.

Ihanaa kun sä tulit tähän NW-keskusteluun. Oottelen sun kommenttia, mikä susta on paras biisi tuolta levyltä, kun kerroit sen viimeksikin. Tuut aina mieleen siitä Inkkaribiisistä.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Albumia ei ole myyty 50 000 kappaletta, vaan kaupat ovat ottaneet tuon määrän kauppoihinsa. On muuten paskin Nightwish levy jonka olen kuullut ja laulumiksaus on ihan päin persettä.
Kuulin rarjosta tämän singlepiisin ja köyhän miehen abbahan siitä tuli mullekin mieleen. En kerennyt analysoimaan sen paremmin miksi, mutta jokin laulusoundissa tai arreissa tai orkestraatioissa tai kokonaisuudessa helisytteli abbakiveksiä. Kertsi oli vähän plääh ja laulut ihan saatanan prosessoituja. Pahaa teki. Tämä siis auton äänentoistolla.

Tarkennuksena sen verran, että Abba asetti riman niin korkealle, että köyhänkin miehen versio on vähintään kelvollinen.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
NW-yhteisön juttujen mukaan enemmistö tosiaan näyttää tilanneen levyn ennakkoon, että sai sen julkaisupävänä postissa kotiin.
Ok tuo on mahdollista, mutta mä kuitenkin veikkaan, että useimmat NW:tä fanittavat henkilöt eivät kuitenkaan roiku NW-forumeilla ja ostavat levynsäkin ihan suoraan kaupasta. Eli tarkoitin siis näillä faneilla todennäköisesti hieman laajempaa porukkaa kuin sä.

Ihanaa kun sä tulit tähän NW-keskusteluun. Oottelen sun kommenttia, mikä susta on paras biisi tuolta levyltä, kun kerroit sen viimeksikin. Tuut aina mieleen siitä Inkkaribiisistä.
En ole edelleenkään tosifani ;), mutta ajattelin kyllä hankkia ton levyn iTunesin kautta, mulla kun on siellä lähemmäs 50 euroa ladattuna, joten vois nyt törsätä osan tuohon. Yhden biisin (Storytime) olen kuullut ja mun mielestä soli hyvä, olkootkin että voin hyvin kuvitella, että vanhaa Tarja-NW:tä digannut tosifani ei tuommoista melkoisen kaupallista "poppia" ihan puhtaasta periaatteestakaan voi hyväksyä.

Mun NW-tuntemukseni on huonoa, mutta näkemäni ja kuulemani perusteella en voi välttyä siltä fiilikseltä, että tämä nyky-NW (koskee siis myös edellistä pitkäsoittoa) on kaikinpuolin leppoisampaa ja ei itseään niin äärettömän vakavasti ottavaa sakkia kuin silloin aikoinaan, jolloin Turusen plikan esiintyessä ei videolla vahingossakaan hymyilty (eikä etenkään Tarja) ja yritetitin muutenkin esittää niin maan perkeleen coolia. Voin tietysti erehtyäkin :dunno: Toi Storytimen video oli jokatapauksessa sopivan crazy ja ehkäpä jonniinverran itseironinenkin. Vaikea sitten sanoa, että kestääkö itse biisi pariakymmentä kuuntelukertaa.

72

Well-known member
Ok tuo on mahdollista, mutta mä kuitenkin veikkaan, että useimmat NW:tä fanittavat henkilöt eivät kuitenkaan roiku NW-forumeilla ja ostavat levynsäkin ihan suoraan kaupasta. Eli tarkoitin siis näillä faneilla todennäköisesti hieman laajempaa porukkaa kuin sä.

En ole edelleenkään tosifani ;), mutta ajattelin kyllä hankkia ton levyn iTunesin kautta, mulla kun on siellä lähemmäs 50 euroa ladattuna, joten vois nyt törsätä osan tuohon. Yhden biisin (Storytime) olen kuullut ja mun mielestä soli hyvä, olkootkin että voin hyvin kuvitella, että vanhaa Tarja-NW:tä digannut tosifani ei tuommoista melkoisen kaupallista "poppia" ihan puhtaasta periaatteestakaan voi hyväksyä.

Mun NW-tuntemukseni on huonoa, mutta näkemäni ja kuulemani perusteella en voi välttyä siltä fiilikseltä, että tämä nyky-NW (koskee siis myös edellistä pitkäsoittoa) on kaikinpuolin leppoisampaa ja ei itseään niin äärettömän vakavasti ottavaa sakkia kuin silloin aikoinaan, jolloin Turusen plikan esiintyessä ei videolla vahingossakaan hymyilty (eikä etenkään Tarja) ja yritetitin muutenkin esittää niin maan perkeleen coolia. Voin tietysti erehtyäkin :dunno: Toi Storytimen video oli jokatapauksessa sopivan crazy ja ehkäpä jonniinverran itseironinenkin. Vaikea sitten sanoa, että kestääkö itse biisi pariakymmentä kuuntelukertaa.
Mä tarkoitin kans laajempaa porukkaa. Se yhteisö on siis kansainvälinen, ei pelkästään suomalaisille. Mutta tokihan sitä ostellaan kaupoistakin. Tilausmahdollisuus oli siis shopin kautta.

Oot oikeessa, että leppoisampaa on. Mä tykkäsin kuitenkin enemmän siitä Oceanborn-tyylisestä tykityksestä, mutta oon antanut mahiksen tälle pehmeemmälle tyylillekin. Kyllä sekin toimii, mutta ei edusta enää sitä, mihin mä ihastuin aikoinaan.

Mäkään en voi laskea itseeni enää tosifaniksi, kun jotain katosi Taapen lähdettyä. Kyllä mä fanitan kuitenkin NW:a edelleen, ja keikkaliputkin on hommattu.

No, kerro sitten kun oot hankkinut sen levyn, mitä tykkäsit kokonaisuudesta, ja mikä oli paras biisi.

Viimeksi muokattu: