Noitten lintu-eläinten kiherrys: toikki

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Pääskyset ovat saapuneet pihapiiriin :thumbup: Just 10 minuuttia sitten huomasin.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17743
Sijainti
East of Eden
Yön lintu, satakieli, aloitttaa laulunsa auringonlaskun tietämissä ja jatkaa sitä aina pikkutunneille saakka.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Havainnoin hetki sitten kookasta, liki metrin mittaista ja väriltään pääosin kirkkaanpunaista papukaijaa lähipuistossa. Lintueläin rapsutteli tyytyväisen oloisena vanhan sireenin kuorta nokallaan.
 

Frank

Heimosoturi
Liittynyt
26.1.1999
Viestit
6643
Sijainti
Äänisen Aallot
Minä (itse) olen viime aikoina nähnyt lähinnä haekaroita, katto semmoisia nääs. Erinäisiä petolintuja on myös liitänyt leuhkana taivatta pitkin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Yks västäräkki (tai mistä minä tiedän onko se aina sama) on jo useamman viikon hengaillut ikkunalaudoilla ja kurkkinut sisään. Joka päivä se johonkin aikaan ilmestyy omankin ikkunani taakse.
 

Frank

Heimosoturi
Liittynyt
26.1.1999
Viestit
6643
Sijainti
Äänisen Aallot
Tuossa päivänä muutamana näein nuolihaukan enste ja tuulihaukan sittemmin, sikäli kivaa oli se että olin samannimisten lintueläinten mukaan nimetyitten teitten pikipintaaautollaajanut. Samana päivänä silloin.

Tänään näin päättömän lokin, mutta sitten se nosti päänsä esiin ja siitä lähtien sillä oli pää.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Näin eilen laulujoutsenperheen. Tänään näin laulujoutsenperhebongarin, joka ei ollut pitänyt tupakinpoltosta. Tiiroja nähtiin molemmat, tai siis kaikki. Siis kuultiin. Kai?

Kuikkaperhekin näkyi, muttei kuulunut. Kaikille. Juu. Västäräkki ja Kalalokki.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
No hittolainen kai minunkin pitää sitten kehua, että näin eilen ja tänään kaksi kurkea pellolla. Eiliseltä on kuvakin.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Sanokaapas mikä tämä on. Saanan laella luimuili. Mustahko selkä.
 

Partsi

Kuollut apina
Liittynyt
2.3.2005
Viestit
2114
Sijainti
Kaatopaikka
Pihametikköön on pesiytynyt joku pöllö. Wikistä katselin mutta en löytänyt tänne savoon sopivaa. semmoinen harmaa se on mutta ei ole mitään raitoja. Oli hienoa katsella kun se yksi päivä "sukelsi" saaliin perään. Aika saatanan kovasti syöksyi taimikkoon. Sitten se viihtyy tossa pihapuskassa yhden kuusen latvassa. Mitä nyt pikkulinnut ja varikset sitä kiusaa.
 

Frank

Heimosoturi
Liittynyt
26.1.1999
Viestit
6643
Sijainti
Äänisen Aallot
Käk. Ja varmaannii Kuikka. Paarmoja oli myös aika turkasen lailla.

Yöllä joku elukka huusi aivan paljon. Samoihin aikoihin kun lepakot lenteleivät.

Aamu tuimaan kurjet töräyttelvät trumpettimaisia sointujansa.


Se on kiva tämä maailma. :)
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Seurailin vainvihkaa mökin terassilta mitkä lentävät käyvät paskomassa veneen kuomun. Epäilin lokkeja, sillä läheisillä saarilla on lokinpesiä ja se on kyllä huomattu, kun pommittelevat oman proksemiikkansa mukaan miten siitä ihminen ohi ajelee.

Västäräkkiejen pyrstöt heiluvat. Kaikkein mieluisin paikka laskeutua taitaa olla tuo veneenkuomu. Kynnet ottaa siihen varmaan kivasti.

Variksia ja harakoita ei ole saaressa yhtään. Haukka tai haukat pitävät siitä huolen. Mahtava näky oli yläkerran ikkunasta yöllä kun bongasi aika komean otuksen ihan muutaman metrin päästä oksalta.

Joskus 10 vuotta sitten täällä oli sammakoita, mutta on tainnut lintulajit tehdä selvää matelijoista.
 
Ylös