Nopeimmat forumistit

Kuinka kovaa olet itseajamalla ajoneuvolla ajanut?

• 0-25 km/h

Äänet: 4 3,4%
  • 25-50 km/h

Äänet: 3 2,5%
  • 50-100 km/h

Äänet: 16 13,4%
  • 100-125 km/h

Äänet: 7 5,9%
  • 125-150 km/h

Äänet: 14 11,8%
  • 150-175 km/h

Äänet: 22 18,5%
  • 175-200 km/h

Äänet: 17 14,3%
  • 200-225 km/h

Äänet: 17 14,3%
  • 225-250 km/h

• 250-275 km/h

• 275-300 km/h

Äänet: 3 2,5%
  • 300-325 km/h

Äänet: 0 0,0%
  • 325-350 km/h

Äänet: 0 0,0%
  • 350-375 km/h

Äänet: 1 0,8%
  • >375 km/h

Äänet: 7 5,9%

• Äänestäjiä yhteensä
    119

Kaktus

Well-known member
OoPee sanoi:
Moon muuten ohjannu lentokonetta. 11-vuotiaana skidinä pääsin Super Caravelin ohjaamoon matkalla Lanzarotelle ja pilotti käski painaa nappia yhdessä kohtaa. Painoin ja kone lähti kaartamaan. Oon siis ohjannu lentokonetta :eek:
Uuh.. mäkin haluun :frown:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
OoPee sanoi:
Moon muuten ohjannu lentokonetta. 11-vuotiaana skidinä pääsin Super Caravelin ohjaamoon matkalla Lanzarotelle ja pilotti käski painaa nappia yhdessä kohtaa. Painoin ja kone lähti kaartamaan. Oon siis ohjannu lentokonetta :eek:
Aijoo tossiaan... itteki joskus 4-7v skidinä pääsin tädin miehen mukaan pien-cessnaan... antoi hetken pitää PUIKKOA kädessä, pyysi jopa kääntelemään sitä, muttenhan mä uskaltanut. :p

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
OoPee sanoi:
Taisit sitten laittaa autopilotin päälle. :D

Moon kanssa ohjanut - en tosin suihkaria, mutta Cesnaa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Tblair sanoi:
240km/h Hameenlinna-Helsinki moottoritiella. Aamulla klo: 8.00

Alko ratti tariseen! :eek!:
Mä ajoin kerran kaverin Opel Mantalla kaveri ja sen isoäiti kyydissä Salosta Orimattilaan (muistaakseni). Kundilla ei ittellä ollu vielä korttia (pääasia, että auto :rolleyes: ). Käski kokeilla ykköstiellä paljonko kulkee. 170 km/h:n jälkeen en enää uskaltanu kiihdyttää (ku ei se ykköstiekään ny mikään Monza oo :D), tärisi ja paukku niin helvetisti se vanha romu. Kundin isoäiti takapenkillä ei puhunu koko matkan aikana mitään, istu vaan kalpeena ja puristi selkänojasta. Salossa sain hirveet huudon kaverin äidiltä (kaveri tietty meni kehumaan!): "SEHÄN OLIS VOINNU KUOLLA SYDÄNKOHTAUKSEEN, YLI 70-VUOTIAS IHMINEN!!!!".

vitutti :(

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Formulanomi sanoi:
Taisit sitten laittaa autopilotin päälle. :D
Voi olla, mutta tietyssä mielessä ohjannu kumminkin :eek: :eek: :eek:

Kyä olin ylpee, kun pääsin kertoon kavereille, jotka ihmetteli silmät teevadin kokosina :D

Knoukka

Well-known member
Rapiat 200km/h on ollu mittarissa muutamissa maissa, Tsekissä, Slovakiassa, Sloveniassa, Saksassa, Sveitsissä ja siellä päin. Luultavasti joka kerta oli vapaa nopeusrajoitus. Sloveniassa ilmestyi yhtäkkiä moottoritiellä eteen kaksi vanhaa pappaa fillareilla- heinäpaalit ritsillä. Onneksi näin jo kaukaa ja oli vauhtiakin vain jotain 160-180km/h. Mutta kyllä se siitäkin kesti se hidastuminen!

Observer

Well-known member
Vaivaiset parisataa autolla Kuopion motarilla.

Acsel

Hyper Member
Sijainti
Finland
Audi 100 menee manuaalin mukaan 210km/h ja sen verran olen sillä itsekin ajanut, mittari näytti sen 210km/h.

Tosin vois joskus kokeilla sedän (vanhahkolla) kompressori-Mercedeksellä tehdä enkkaa vain tämän topikin takia (ja samalla vaarantaa ajokorttinsa), tai sitten sen S6:lla, joka menee yli 270km/h. (4,2 litran V8)

Moottoripyörällä kovaa ajaminen ei mielestäni ole samaa settiä kuin autolla kovaa ajaminen. Eli mielestäni oikea kovaa ajaminen on autolla kovaa ajamista, moottoripyörä on muutenkin niin kevyt että pienelläkin koneella pääsee jotain yli 250km/h. Eli en kovinkaan pidä moottoripyöristä, niillä ei voi ajaa sateella eikä talvella, ja muutenkin moottoripyörällä ajaminen on autolla ajamiseen verrattuna jotenkin jopa hyvin epämukavaa, ja erittäin vaarallistakin.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Porsche Turbo Carreralla pitkälti yli 250. En tiedä ihan tarkkaa nopeutta, koska siinä 250km/h kohdalla ei tehnyt enää mieli edes vilkaista mittariin, oli sen verran muuta keskityttävää. Kyseessä laite, joka oli alunperin rajoitettu 275km/h nopeuteen mutta rajoittimet oli poistettu.
Saatoi se 275 ylittyä...en tiedä.

Siinä sattui sellainenkin rikkomus, että kyseessä oli ulkomailla rekisteröity auto, enkä olisi saanut sitä Suomessa ajaa.

Jos en väärin muista, niin tämä olisi se kovin nopeus. Muitakin tuohon luokkaan meneviä kokeiluja on.
Ratanopeuksista mulla ei ole mitään hajua. Niissä ei koskaan ole ollut mittareita mitä olen kokeillut.

-Edit- Vastasin siis tuon 250-275, koska en ole varma ylittyikö 275. 250 ylittyi varmasti.

Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Acsel sanoi:
Audi 100 menee manuaalin mukaan 210km/h ja sen verran olen sillä itsekin ajanut, mittari näytti sen 210km/h.

Tosin vois joskus kokeilla sedän (vanhahkolla) kompressori-Mercedeksellä tehdä enkkaa vain tämän topikin takia (ja samalla vaarantaa ajokorttinsa), tai sitten sen S6:lla, joka menee yli 270km/h. (4,2 litran V8)

Moottoripyörällä kovaa ajaminen ei mielestäni ole samaa settiä kuin autolla kovaa ajaminen. Eli mielestäni oikea kovaa ajaminen on autolla kovaa ajamista, moottoripyörä on muutenkin niin kevyt että pienelläkin koneella pääsee jotain yli 250km/h. Eli en kovinkaan pidä moottoripyöristä, niillä ei voi ajaa sateella eikä talvella, ja muutenkin moottoripyörällä ajaminen on autolla ajamiseen verrattuna jotenkin jopa hyvin epämukavaa, ja erittäin vaarallistakin.
Miten niin moottoripyörällä ei voi ajaa sateella?
Täytyykö mun nyt lopettaa sateella ajaminen jos se ei kerran ole mahdollista? Varmaan viime kesänkin ajokilsoista suurin osa tuli ajettua sateessa.

Mitä tulee talvella ajamiseen, niin Suomessakin on _paljon_ KTM-kuskeja jotka ajavat ympäri vuoden työmatka-ajonsa prätkällä. Tiedänpä sellaisenkin tyypin, joka ajaa isoilla Bemarin matkapyörillä ympäri vuoden.

Sanoisin, että suurin ero prätkällä kovaa ajamiseen on juuri se, että autolla pystyy ajamaan kovaa kuka vain. Prätkällä ei.

Joni

Well-known member
45 kilsaa pyörällä ja 60 kilsaa karting autolla siis ite ajettuna mutta muittien kyydissä paljon kovempaa. :thumbup:

Acsel

Hyper Member
Sijainti
Finland
Runar ja Kyllikki sanoi:
Miten niin moottoripyörällä ei voi ajaa sateella?
Täytyykö mun nyt lopettaa sateella ajaminen jos se ei kerran ole mahdollista? Varmaan viime kesänkin ajokilsoista suurin osa tuli ajettua sateessa.

Mitä tulee talvella ajamiseen, niin Suomessakin on _paljon_ KTM-kuskeja jotka ajavat ympäri vuoden työmatka-ajonsa prätkällä. Tiedänpä sellaisenkin tyypin, joka ajaa isoilla Bemarin matkapyörillä ympäri vuoden.

Sanoisin, että suurin ero prätkällä kovaa ajamiseen on juuri se, että autolla pystyy ajamaan kovaa kuka vain. Prätkällä ei.
Hahah. No moottoripyörällä varmasti pystyy ajamaan kuka vaan. Varmasti ajan moottoripyörää paremmin kuin sä itse, jos vaan olisin sen verran hullu että ajaisin kaarteeseen ajattelematta ensin että siinä voi olla muutamia hiekanmurusia.

No mietis vähän pitoa sadekelillä moottoripyörän kapeilla renkailla? Siinähän pitää ajaa ihan hissuttamalla verrattuna johonkin autoon vaikkapa.

Luulis rasittavan ajaa jonkin auton perässä vesipöllyssä moottoripyörällä.

Mutta nyt edit kuiteski tähän tekstiin: eli moottoripyörällä sateella ajaminen on todellista extreme-urheilua, kuten myöskin moottoripyörällä ajaminen lujaa kaarteissa hiekkaisella tiellä!

:D

Acsel

Hyper Member
Sijainti
Finland
Joni sanoi:
45 kilsaa pyörällä ja 60 kilsaa karting autolla siis ite ajettuna mutta muittien kyydissä paljon kovempaa. :thumbup:
Sama juttu, tietääkseni lentokone, olen ollut mm. McDonnell-Douglas MD-11 -koneessa, McDonnell-Douglas MD-8 -koneessa ja vissiin jossain Boeing 737-koneessa, kulkee maassa yli 300km/h ennen kuin se voi nousta ilmaan, jossa se kulkee n. 800km/h?

Siis se kiihdytys maassa on jotain todella siistii, kun se menee yli 300km/h pitkin kiitotietä!

:D

Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Acsel sanoi:
Hahah. No moottoripyörällä varmasti pystyy ajamaan kuka vaan. Varmasti ajan moottoripyörää paremmin kuin sä itse, jos vaan olisin sen verran hullu että ajaisin kaarteeseen ajattelematta ensin että siinä voi olla muutamia hiekanmurusia.
Ihan varmasti! :ahem: :thumbup:
Ja sulla on asfalttipätkää ajettuna kunnollisella, kovaa kulkevalla prätkällä montako kymmentätuhatta kilsaa kun olet asiantuntija näemmä tässä asiassa?

Noh, turhaan mä tuota kysyn. Lauseesi "No moottoripyörällä varmasti pystyy ajamaan kuka vaan." todistaa oikeasti jo kysymykseni tarpeettomuuden.
Jokainen prätkää kovaa ajanut tietää, että vaikka nopeutta ei olisi kuin 150km/h niin hyrrävoimat ovat jo niin suuret, että sitä täytyy todella osata ajaa, että se kääntyy mihinkään. Saatikka sitten kun aletaan ylittää 220-235km/h.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
vastasin ikuisena optimistina 200-225, vaikka todellisuus lienee 175-200. Tyhjällä motarilla autolla, ei Micralla, jolla enkka on mittarin mukaan pikkasen yli 150km/h ...

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Voisko nää 3 kpl yli 375km/h tunnissa ajanutta ilmoittautua? Ois mielenkiintoista tietää millä härveleillä noita nopeuksia on tullut ajettua ja miltä se on tuntunut. Lentokoneethan kun oli nimenomaisesti rajattu pois joten maakulkineista on siis kyse,

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Jr- sanoi:
Varalaskupaikallu tuli joskus kokeiltua miten 900cc Ninja menee ja menihänse, muttaku en uskaltanu ajaa ku ~250km/h.
<--- Soon muuten tuo tuossa.
Siinä nopeudessa prätkällä vaaidtaan jo muuten miestä, eikä marjanpoimijaa.
Toki Acsel ajais varmaan tuplaten tuon, mutta jos tavallisista kuolevaisista puhutaan. ;)