Nopeimmat forumistit

Kuinka kovaa olet itseajamalla ajoneuvolla ajanut?

• 0-25 km/h

Äänet: 4 3,4%
  • 25-50 km/h

Äänet: 3 2,5%
  • 50-100 km/h

Äänet: 16 13,4%
  • 100-125 km/h

Äänet: 7 5,9%
  • 125-150 km/h

Äänet: 14 11,8%
  • 150-175 km/h

Äänet: 22 18,5%
  • 175-200 km/h

Äänet: 17 14,3%
  • 200-225 km/h

Äänet: 17 14,3%
  • 225-250 km/h

• 250-275 km/h

• 275-300 km/h

Äänet: 3 2,5%
  • 300-325 km/h

Äänet: 0 0,0%
  • 325-350 km/h

Äänet: 0 0,0%
  • 350-375 km/h

Äänet: 1 0,8%
  • >375 km/h

Äänet: 7 5,9%

• Äänestäjiä yhteensä
    119

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Runar ja Kyllikki sanoi:
Eiks järkevämpi kuitenkin ois verrata F1-autoa katulailliseen, rekisteröityyn autoon?
Katuauto varmalla voittais kun eihän formulalla voi ajaa sateella tai talvella!!! :ahem: :ahem:
Eimuthei! Yks Häkkisen Mika ajeli Maklaarenin hornulaa talvella!

DFiaA

I told you so
Tblair sanoi:
240km/h Hameenlinna-Helsinki moottoritiella. Aamulla klo: 8.00

Alko ratti tariseen! :eek!:
Mulla alkaa ratti täriseen 110km/h :alppu:

Siihen 15km/h lisää niin ollaan huipuissa :alppu:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
J.Heldenview sanoi:
Mulla alkaa ratti täriseen 110km/h :alppu:

Siihen 15km/h lisää niin ollaan huipuissa :alppu:
Ompas Micra laiska auto lain :tongue: Mie oon sentään tolla Helsinki- Tampere motarilla kelannut 1.3:sen Kadetin mittariin 160km/h :frank: Niin ja soon vuosimallia 89.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Moottoripyörällä kovin vauhti noin 210 km/h. Silloin ei vielä ollut yleisiä nopeusrajoituksia Suomessa ja kun 50 KM/h nopeusrajoitusmerkki näytti nopeusrajoituksen päättyneeksi niin sillon sitä mentiin eikä meinattu. Pyöränä oli tuolloin Honda CB 750 Dunstallin virityssarjalla höystettynä.

Harrikalla huiput on siinä 170-180 km/h enimmillään mutta kiihtyvyys on ihan riittävä, isommallakin vaihteella. Eikä tarvii ohituksiinkaan pienempää vaihtaa, vääntöä riittää. Pitkäkeulasella sopiva matkanopeus on noin 100-130 km/h valtatiellä. Mutkaisella kylätiellä taas "Cruisailuvauhti".

DFiaA

I told you so
Jr- sanoi:
Ompas Micra laiska auto lain :tongue: Mie oon sentään tolla Helsinki- Tampere motarilla kelannut 1.3:sen Kadetin mittariin 160km/h :frank: Niin ja soon vuosimallia 89.
Kun en uskalla ajaa yli 120km/h missään olosuhteissä tolla vatkaimella. Kaasupolkimessa olis kyllä centti tai pari lisää poljettavana ..

DFiaA

I told you so
Runar ja Kyllikki sanoi:
Noin 40km/h tunnissa nopeuteen asti etupyörä käännetään siihen suuntaan mihin halutaan mennä. Pyörästä riippuen tuo saattaa olla jopa alempi.
Acselin kanssa (mä ainakin ymmärsin niin) puhuttiin nimenomaan mutkaan kovaa ajamisesta ja silloin samat ohjausliikkeet ei enää päde kuin alemmissa nopeuksissa.
Ton pystyy muuten ihan fillarillakin testaamaan jos ajaa tarpeeks kovaa. Ihan pikkasen tuuppaamalla tangosta, se fillari lähtee kääntymään siihen suuntaan kumman puolen tangon päästä (varovasti!!) tuuppaat.
GPL:ssä joissain jarrutuksissa mennään samanmoista kylkimyyryä ratti lievästi ulospäin. Tosin fysikaalinen perusta tälle lienee eri.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Niin, kukahan tunnustautuu tuon 375 km/h rajan rikkojaksi. Tuskin täällä ketään indy-kuskeja on, vai onko? Kenties Mika Salo?

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Oikeastaan tätä jarnausta ja turhaakin turhempaa retsoilua lukiessa (johon toki itsekin tartuin) on ehkä hyvä ettei nykyisillä tuloillani ja rahavarannoillani ole varaa ottaa minkäänlaisia sakkoja, joten tyydyn vauhdissa vain siihen +10km/h:thumbup: Aikanaan tuli kokeiltua Fiat 127 ja Datsun 1200 Finn huiput, mutta niillähän ei olisi saanut edes korttia palamaan :D Sen jälkeen (eli 20 ikävuoden) ei ole ollut hinkua kokeilla mitä joku kulkee. Olen kai kalkkeutunut todella varhaisessa vaiheessa:confused:
-edit- niin, siis Saksassahan en ole itse koskaan ajanut :(

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Ei taa oo Sampsa turhaa :D Taa on tarkeysjarjestyksessa heti seuraava siita "paljonko nousee penkista" tivasta :thumbup:

Mike Milk

Well-known member
Sijainti
Milkyland
Itsehän olen ajanut autolla noin 220 km/h, vanhalla kolmostiellä. Tuossa vauhdissa auto tuntui kulkevan ihan mukavasti suoraan eikä edes täristänyt pahemmin, enemmän pelotti hirvet ja poliisit. Kyllähän se ihan kokeilemisen arvoinen asia on, nopeus eittämättä tuntuu hienolta, täytyy vain yrittää sijoittaa ajankohta hetkeen jolloin vaarantaa vähiten muita ja itseään. Toivoisin kuitenkin että mahdollisimman moni säästäisi kokeilunhalunsa avoimille ratapäiville tai vastaaville.

Myöhemmin en ole kokenut tarvetta hurjastella liiemmin liikenteessä, ikää ja kokemustakin on tullut hieman lisää. Nyttemmin autokin on vaihtunut aavistuksen verran tehokkaampaan, mutta huiput on jäänyt testaamatta. Ehkä joskus jos pääsen kokeilemaan muita vaarantamatta...

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Nopeahuoli sanoi:
Ei taa oo Sampsa turhaa :D Taa on tarkeysjarjestyksessa heti seuraava siita "paljonko nousee penkista" tivasta :thumbup:
No perhana, kun ei ole tullut kokeiltua sitten 13-ikävuoden jälkeen :nope: :nope: :nope: Eli onko se sitten mulla alta 50 kiloo:jaska:

Perhana, en enää uskalla lähteä edes viemään lapsia lähikentälle luistelemaan huomenna :( Pysyn kotona visusti:ahem:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Nopeahuoli sanoi:
Mutta ei läheskään yhtä tärkeää kuin se, miten nopea prosu itsekullakin on. Tai mikä soittoääni.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mutta ei läheskään yhtä tärkeää kuin se, miten nopea prosu itsekullakin on. Tai mikä soittoääni.
Joo, mullahan on yhdessä koneessani siis AMD:n 2200+ kellotettu toimimaan 2800+ nopeudella:cool: