CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15748
Adelaiden kisasta Australiasta sen ensikisasta tulikin tänään jo tuonne Tällä päivämäärällä formuloissa tapahtui-toikin puolelle kirjoitettua tunnelmia 40 vuoden takaa.
Keke Rosbergin uran viimeinen voittokilpailu oli taktinen huippusuoritus vertaansa vailla ja kisan nopein kierroskin tarttui mukaan.
Hyvin, hyvin aamuvarhaisen suoran televisiokisan jännäreitäkin Keke piti otteessaan viimeiseen asti ja sai YLE:n Juha Jokisenkin hätäilemään, että ei vain Keke menisi varikolle keskeyttämään?!
Ei mennyt vaan ajoi vielä kerran ihan sovitun selkeän neljän pysähdyksen taktiikan mukaisesti sinne varikolle renkaanvaihtoon ja voitti hyvin selkeästi tästäkin kaikesta huolimatta!
Adelaiden rata kun kulutti todella paljon renkaita ja jarruja ja näistä jarrujen kulutus säilyi selkeänä läpi Adelaiden historian siinä missä myöhempinä vuosina renkaiden kuluminen ei yleensä enää ratauudistusten jälkeen ollut kovin merkittävää ja myöhempi välitankkauksien tulo loppuvuosina vähensi entisestään tarvetta tälle kaikelle.
Adelaidesta 1985 voisi puhua paljon, mutta loppuun lyhyesti:
Wingfieldin mutkien alueella ja siellä sen ympäristöstä muuten paalupaikkamies Ayrton Sennalle ja jokaiselle 6:lle pistemiehelle Adelaiden ensikisaan 1985 on ollut siitä lähtien heillä siellä oma tiensä jota Keke Rosberg Roadin tapauksessa nimitetään myös The Winner's Roadiksi eli Voittajantieksi.
Keke Rosbergin uran viimeinen voittokilpailu oli taktinen huippusuoritus vertaansa vailla ja kisan nopein kierroskin tarttui mukaan.
Hyvin, hyvin aamuvarhaisen suoran televisiokisan jännäreitäkin Keke piti otteessaan viimeiseen asti ja sai YLE:n Juha Jokisenkin hätäilemään, että ei vain Keke menisi varikolle keskeyttämään?!
Ei mennyt vaan ajoi vielä kerran ihan sovitun selkeän neljän pysähdyksen taktiikan mukaisesti sinne varikolle renkaanvaihtoon ja voitti hyvin selkeästi tästäkin kaikesta huolimatta!
Adelaiden rata kun kulutti todella paljon renkaita ja jarruja ja näistä jarrujen kulutus säilyi selkeänä läpi Adelaiden historian siinä missä myöhempinä vuosina renkaiden kuluminen ei yleensä enää ratauudistusten jälkeen ollut kovin merkittävää ja myöhempi välitankkauksien tulo loppuvuosina vähensi entisestään tarvetta tälle kaikelle.
Adelaidesta 1985 voisi puhua paljon, mutta loppuun lyhyesti:
Wingfieldin mutkien alueella ja siellä sen ympäristöstä muuten paalupaikkamies Ayrton Sennalle ja jokaiselle 6:lle pistemiehelle Adelaiden ensikisaan 1985 on ollut siitä lähtien heillä siellä oma tiensä jota Keke Rosberg Roadin tapauksessa nimitetään myös The Winner's Roadiksi eli Voittajantieksi.