Hartsa76
Well-known member
- Liittynyt
- 23.2.2012
- Viestit
- 7208
Jossittelun tekee vielä turhemmaksi se, että 1988 Senna ajoi seinään Monacossa johdettuaan kisaa ylivoimaisesti.Hajosi se Sennaltakin 1985. Eikö tuo nyt ole vähän turhaa jossittelua.
Jossittelun tekee vielä turhemmaksi se, että 1988 Senna ajoi seinään Monacossa johdettuaan kisaa ylivoimaisesti.Hajosi se Sennaltakin 1985. Eikö tuo nyt ole vähän turhaa jossittelua.
Itse vastasit tähän vuosi sitten.Esitetäänpä seuraavanlainen aivopähkinä.
Milloin viimeksi on ollut kaksi CART/IndyCar- mestaria samaan aikaan F1- palkintokorokkeella? Ehkäpä tilanne on jopa ainoa laatuaan F1- historiassa.
Lisää vinkkejä laitetaan tarvittaessa pikkuhiljaa, jollei oikeaa vastausta saada.
Eli vuoden 2001 Espanjan kisassa Montoya ja Villeneuve olivat samalla podiumilla, kun tulivat maaliin toisena ja kolmantena.Espanjan GP:ssä 2001 taisi olla sikäli historiallinen tilanne, että kaksi Indycar/Cart mestaria oli samaan aikaan F1-podiumilla. Montoya ja Villeneuve tietenkin kyseessä. Ei ole tainnut koskaan näin muulloin tapahtua. Eli uniikki tilanne tämä.
Katopa, sieltähän tuli oikea vastaus jälleen. Täytynee alkaa kehittelemään vaikeampia kysymyksiä, kun ilmeisesti vaikeustaso ollut näissä liian matala.Itse vastasit tähän vuosi sitten.
Eli vuoden 2001 Espanjan kisassa Montoya ja Villeneuve olivat samalla podiumilla, kun tulivat maaliin toisena ja kolmantena.
Voisit keksiä vaikeampia kysymyksiä!
Pitää muistaa, että tuohon aikaan mclaren testasi käsittääkseni barcelonassa aika paljon niin varmasti sitä kautta etua oli myöskin.Oli muuten Häkkinen todella kova tekijä Barcelonassa huippuvuosinaan. Kolme perättäistä voittoa sieltä 1998-2000, ja melkeinpä neljä perättäistä voittoa ilman kauden 2001 viimeisen kierroksen moottoririkkoa.
Häkkinen ja Schumacher olivat todella tasainen kaksikko miesten taistellessa maailmanmestaruuksista 1998-2000, mutta juuri Barcelonassa Häkkinen oli Schumacheriakin vielä askeleen edellä.
Minkähän vuoksi Barcelona sitten soveltui Häkkiselle niin hyvin? Ilmeisesti rata sopi hyvin Mikan luontaiseen ajotyyliin.
Näytä liitetiedosto 3588
Vai saikohan Vettelin taantuma näyttämään Ricciardon niin hyvälle vuonna 2014 jälkeenpäin katsottuna ?Tällä päivämäärällä, 8.kesäkuuta, vuonna 2014, Daniel Ricciardo otti uransa ensimmäisen F1-voittonsa Kanadan Montrealissa.
Kausi oli muutenkin erittäin hyvä Ricciardolle, sillä tuolla kaudella voitot tulivat vielä Unkarista ja Belgiasta. Tuolloin näytti, että Ricciardo olisi jopa tuleva maailmanmestari.
Toisinkävi, ja nyt Ricciardo on vain Red Bullin kolmoskuljettaja. Mikä mielestäsi ajoi miehen uran karille?
Olisi kyllä hyvä saada takaisin Pohjoismaissa ajettava GP. Sen verran moottoriurheilu-kansaa sekä ruotsalaiset että suomalaiset ovat.Tänään onkin kulunut 48 vuotta siitä kun ajettiin Ruotsin Grand Prix vuosimallia 1975 tuolloin 8.6.1975.
Huomiseksi tulee kuluneeksi melkein 50 vuotta eli 49 vuotta siitä kuin myös Anderstorpissa vuodeksi 1974 nähtiin lähtöruudukossa Suomen Leo Leksa Kinnunen päivämäärällä 9.6.1974.
Juttua riittäisi molemmista kisoista vaikka miten paljon, mutta esimerkiksi Anderstorpia 1975 olen muistellut ennen hyvinkin pitkästi tässä viestissä kuten myös toikissakin:
https://f1-forum.fi/threads/taellae-paeivaemaeaeraellae-formuloissa-tapahtui.20207/page-7#post-1900042
Renault'n kyvyttömyys uudistaa moottoreita sekä Maxin saapuminen ja ykköskuskin paikan vieminen. Siirto Renault'lle meni mönkään ja vaikka McLarenilla kulki -21, niin seuraava kausi kulki varjojen mailla. PR-hommat taisi kiinnostaa hiukan enemmän ja alituiset puheet jenkkeihin siirtymisestä vaikuttivat myös.Mikä mielestäsi ajoi miehen uran karille?
Enemmän ovat kyllä rallikansaa. Svedujen f1-huuma loppui Ronnie Pettersonin traagisen kuoleman myötä, sama oli käynyt meillä motopuolella Jarno Saarisen myötä. Mika-huuman jälkeen F1-suosio on ollut hitassas pudotuksessa. Kimi menestyi, mutta lehtien palstalla olivat enemmän yksityiselämän asiat, kuten Bottaksen kohdalla.Sen verran moottoriurheilu-kansaa sekä ruotsalaiset että suomalaiset ovat.
Mutta nähdäkseni F1-ura olisi ollut pelastettavissa vielä Renault-siirron jälkeenkin ellei McLaren-stintti olisi ollut sellainen floppi kuin oli.Renault'n kyvyttömyys uudistaa moottoreita sekä Maxin saapuminen ja ykköskuskin paikan vieminen. Siirto Renault'lle meni mönkään ja vaikka McLarenilla kulki -21, niin seuraava kausi kulki varjojen mailla. PR-hommat taisi kiinnostaa hiukan enemmän ja alituiset puheet jenkkeihin siirtymisestä vaikuttivat myös.