Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
10631
Sijainti
Helsinki
Jaguar Racing, mukana 2000-2004. Talli syntyi kun Jaguar osti Stewartin tiimin. Paljon odotettiin, mutta piippuun jäi. Talli osallistui 85:een kilpailuun keräten 49 mm-pistettä. Ainoat podiumpaikat Eddie Irvine Monacossa 2001 ja sama mies Italiassa vuotta myöhemmin. Irvine liittyi talliin sen debyyttikaudella 2000. Eddien lisäksi tallissa nähtiin kuljettajana mm. Johnny Herbert, Mark Webber, Pedro De La Rosa ja Antonio Pizzonia. Tallipäällikkönä toimi 2001-2002 Niki Lauda. Tallipäällikkö virassa olivat myös vuorollaan Indy-sarjan kolminkertainen mestari (86, 87, 92) Bobby Rahal, joka sai tennaria yritetään myydä Irvineä Jordanille, sekä Tony Pienellä.
Mikä meni pieleen? Miksi menestys jäi odotettua vaatimattomammaksi? Vääriä henkilöitä johto, suunnittelu ja kuljettajaportaassa? Oliko esimerkiksi edelliskaudella Ferrarilla, Schumacherin sairiksen takia mestaruudesta lähinnä tuurin ja tallimääräysten ansiosta ihan kalkeille asti taistellut Eddie Irvine oikea mies ykköskuskiksi? Vai olisiko esim. Heinz-Harald Frenzen tai David Coulthard ollut parempi vaihtoehto?
Jaguarin taru ykkösissä päättyi kauden 2004 jälkeen, kun Red Bull osti tallin ja nimesi sen itsensä mukaan. Redari on sitten ihan kokonaan toinen tarina. Sanotaanko, että on mennyt hippasen verran paremmin kuin Jaggella.
Ford osti Stewartin ja nimesi sen Jaguariksi, joka tuolloin oli Fordin omistama. Viimeisellä kaudella (2004) Webberin tallitoverina oli Red Bullin suojatti Christian Klien. Klien ajoi myöhemmin RB:llä ja Hispanialla.
 
Viimeksi muokattu:

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4854
Jaguar Racing, mukana 2000-2004. Talli syntyi kun Jaguar osti Stewartin tiimin. Paljon odotettiin, mutta piippuun jäi. Talli osallistui 85:een kilpailuun keräten 49 mm-pistettä. Ainoat podiumpaikat Eddie Irvine Monacossa 2001 ja sama mies Italiassa vuotta myöhemmin. Irvine liittyi talliin sen debyyttikaudella 2000. Eddien lisäksi tallissa nähtiin kuljettajana mm. Johnny Herbert, Mark Webber, Pedro De La Rosa ja Antonio Pizzonia. Tallipäällikkönä toimi 2001-2002 Niki Lauda. Tallipäällikkö virassa olivat myös vuorollaan Indy-sarjan kolminkertainen mestari (86, 87, 92) Bobby Rahal, joka sai tennaria yritetään myydä Irvineä Jordanille, sekä Tony Pienellä.
Mikä meni pieleen? Miksi menestys jäi odotettua vaatimattomammaksi? Vääriä henkilöitä johto, suunnittelu ja kuljettajaportaassa? Oliko esimerkiksi edelliskaudella Ferrarilla, Schumacherin sairiksen takia mestaruudesta lähinnä tuurin ja tallimääräysten ansiosta ihan kalkeille asti taistellut Eddie Irvine oikea mies ykköskuskiksi? Vai olisiko esim. Heinz-Harald Frenzen tai David Coulthard ollut parempi vaihtoehto?
Jaguarin taru ykkösissä päättyi kauden 2004 jälkeen, kun Red Bull osti tallin ja nimesi sen itsensä mukaan. Redari on sitten ihan kokonaan toinen tarina. Sanotaanko, että on mennyt hippasen verran paremmin kuin Jaggella.
Itseäni jäi suuresti aikoinaan harmittamaan se, ettei Jaguar menestynyt. Olisin toivonut tiimistä tulevan sellainen F1-status, mitä Ferrarikin oli.
 
Ylös