Näistä sääntömuutoksista itselleni tulee hyvin mieleen kaksikin tapausta, jotka kummatkin liittyivät juuri Ferrarin ja Michael Schumacherin hallintaan.
Ensiksikin koska Schumacher oli ratkaissut maailmanmestaruuden vuonna 2002 todella aikaisessa vaiheessa kautta (Ranskassa) päätti FIA laittaa pistelaskun uusiksi kaudelle 2003.
Kun vielä kaudella 2002 pistelasku oli tyyliin 10-6-4-3-2-1, niin kaudella 2003 se olikin mallia 10-8-6-5-4-3-2-1. Eli voittajan ja kakkosen välinen olikin enää neljän sijaan kaksi pistettä.
Tämä tuottikin jännän kauden 2003, kun Kimi Räikkönen otti enemmän podiumeja kuin Schumacher, mutta Schumacher voitti kuusi GP:tä Kimin yhtä voittoa vastaan.
Toinen esimerkki sitten kaudesta 2005, kun tuollekin kaudelle piti tehdä sääntömuutoksia Schumacherin kauden 2004 livoiman takia.
Kiellettiin kokonaan renkaiden vaihtaminen kilpailun aikana. Tämähän oli myrkkyä Ferrarin käyttämille Bridgestonen renkaille.
Muutoin kai Ferrari oli edelleen hyvä auto.
Tuleeko sinulle
@CCMK joitain muita esimerkkejä mieleen?