Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

Finnishman

Well-known member
Liittynyt
30.10.2015
Viestit
122
Ja toisaalta arvostan Kimiä suuresti sen vuoksi, että hän kykeni voittoihin kolmessa eri tiimissä (McLaren, Ferrari ja Lotus) ja kolmella eri rengasmerkillä (Michelin, Bridgestone ja Pirelli). Esim. Häkkisen kaikki voitot tulivat McLarenilla ja yhtä lukuun ottamatta Bridgestonen renkailla.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15480
Ja toisaalta arvostan Kimiä suuresti sen vuoksi, että hän kykeni voittoihin kolmessa eri tiimissä (McLaren, Ferrari ja Lotus) ja kolmella eri rengasmerkillä (Michelin, Bridgestone ja Pirelli). Esim. Häkkisen kaikki voitot tulivat McLarenilla ja yhtä lukuun ottamatta Bridgestonen renkailla.
Tosin Kimillekin merkit ehkä olisi jääneet vain kahteen mikäli ei Pirelli olisi päättänyt palata lajiin kuin palasi. Ja Häkkisen aikana tietenkin Pirelli oli mukana vain avauskaudella eikä sen enempää sitten jatkanut ja Häkkinen ei olisi myöskään ollut sellaisessa Pirellin rengastamassa tallissa ajankuvassa ajamassa vielä yhden vuoden eli tuolloin vuodeksi 1992 jatkaessakin.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
10583
Sijainti
Helsinki
Ja toisaalta arvostan Kimiä suuresti sen vuoksi, että hän kykeni voittoihin kolmessa eri tiimissä (McLaren, Ferrari ja Lotus) ja kolmella eri rengasmerkillä (Michelin, Bridgestone ja Pirelli). Esim. Häkkisen kaikki voitot tulivat McLarenilla ja yhtä lukuun ottamatta Bridgestonen renkailla.
Tästä mainitsin viime vuonna.

Tämän lisäksi Häkän voitoista yhtä lukuun ottamatta kaikki tuli urarenkailla. Kimin voitoista 18 tuli urarenkailla ja neljä slicks-renkailla.

Moottorien mukaan:
Mercedes V10: 9
Ferrari V8: 9
Renault V8: 2
Ferrari V6: 1

Kimin voitti yhdeksän kilpailua sekä Michelin, että Bridgestonen renkailla. Pirellillä niitä tuli kolme kappaletta.
 
Ylös