Tuosta löytyy tietoa Imolan radan historiasta ja kehityksestä. Alkuperäisessä versiossa ei edes ollut shikaaneja.
https://www.racingcircuits.info/europe/italy/imola.html
https://www.racingcircuits.info/europe/italy/imola.html
Alkuperäinen rata oli tyylikäs, mutta vaarallinen joissakin kohti. Kuten nyt Tamburello- mutka/kaarre, joka koitui Sennan kohtaloksi. Jos se olisi ollut shikaani myös jo vuonna 1994, Senna olisi säästynyt elossa.Tuosta löytyy tietoa Imolan radan historiasta ja kehityksestä. Alkuperäisessä versiossa ei edes ollut shikaaneja.
https://www.racingcircuits.info/europe/italy/imola.html
Samoin kaiketi sisäpuolella oleva puisto tuotti ongelmia, eikä ratkaisuksi voinut tehdä sitäkään, että Tamburello-mutkaa olisi siirretty sisäänpäin ja siten saatu turva-alue isommaksi.Imolaan ja Tamburello- mutkaan liittyen, niin aivan samassa paikassa kuin Ayrton Senna kaudella 1994, myös Gerhard Berger ajoi ulos kaudella 1989. Bergerin tapauksessa vammat eivät olleet kuolettavat, mutta suhteellisen vakavat silti.
Berger kuitenkin kuntoutui täysin ja pääsi jatkamaan uraansa F1:ssä. Myöhemmin pohdittiin sitä, että olisiko mahdollista siirtää betonimuuria, mutta se oli mahdotonta radan takana virtaavan joen takia.
Niin. Shikaani olisi ollut ainoa vaihtoehto parantaa turvallisuutta. Ja Sennan kuoleman jälkeen se rakennettiinkin.Samoin kaiketi sisäpuolella oleva puisto tuotti ongelmia, eikä ratkaisuksi voinut tehdä sitäkään, että Tamburello-mutkaa olisi siirretty sisäänpäin ja siten saatu turva-alue isommaksi.
Harmi että eivät voineet muokata vaarallista Tamburello mutkaa Radan ulkopuolella virranneet joen ja sisä puolella olleen puiston takiaSamoin kaiketi sisäpuolella oleva puisto tuotti ongelmia, eikä ratkaisuksi voinut tehdä sitäkään, että Tamburello-mutkaa olisi siirretty sisäänpäin ja siten saatu turva-alue isommaksi.
No jaa...Williamsin punaisesta aikakaudesta, eli kausista 1998 ja 1999 mielenkiintoinen artikkeli. Punainenhan ei ole Williams- tiimin värikavalkadiin kuuluva väri lainkaan, vaan pikemminkin valkea ja sininen. Siitä huolimatta Williams-kilpaili punaisena pari kautta.
https://www.autosport.com/f1/news/williams-red-liveries-in-defence-of-the-winfield-era/5788571/
Näytä liitetiedosto 2211
Minun mielestäni punainen väritys ei sovinnut Williamsin autoon 98-99 yhtä hyvin kuin sinivalkoinen väritys takavuosina mutta kun sponsorina sattui olemaan Winfield niin oli ilmeisesti oltava juuri tollainen väritys.Williamsin punaisesta aikakaudesta, eli kausista 1998 ja 1999 mielenkiintoinen artikkeli. Punainenhan ei ole Williams- tiimin värikavalkadiin kuuluva väri lainkaan, vaan pikemminkin valkea ja sininen. Siitä huolimatta Williams-kilpaili punaisena pari kautta.
https://www.autosport.com/f1/news/williams-red-liveries-in-defence-of-the-winfield-era/5788571/
Näytä liitetiedosto 2211
Tuo kauden 2000 Williams- BMW oli todella kaunis väritykseltäänMinun mielestäni punainen väritys ei sovinnut Williamsin autoon 98-99 yhtä hyvin kuin sinivalkoinen väritys takavuosina mutta kun sponsorina sattui olemaan Winfield niin oli ilmeisesti oltava juuri tollainen väritys.
Tosin eipä sillä värityksellä ollut sen kummemmin merkitystä, kun auto sattui olemaan molempina kausina varsin hidas verrattuna 1991-1997.
Onneksi 2000 väritys oli astetta sopivampi Williamsille.
Tuolla kaudella Häkkinen ja Mclaren menetti kyllä aivan järkyttävän määrän pisteitä milloin mistäkin syystä. Mika tietysti pariin omaan virheeseen menetti helpot voitot, jonka lisäksi Mclarenin varikkotötöilyt veivät ainakin Silverstonen voiton ja Hockenheimissa oli toki varikkomokan lisäksi se kisan lopettanut rengasrikko. Taktinen silmä oli välillä myös aika pahasti perseellään Imolassa ja Itävallassa. Itävallassakin meni se hyvin todennäköinen kaksoisvoitto siihen DC:n kilkkaukseen.Katselen tässä F1 TV kautta 1999 kauden koostetta. Naurattaa kun briteissä kisa keskeytettiin, mutta tietoa ei kulkenut Ferrarin miehille ja McLarenin miehille. Jatkoivat kisaamista normaalisti kunnens Schumi veti seinään.
Nykysin tuntuu hullulta, ettei noin tärkeä tieto kulkenut eteenpäin. Nykysin kait näyttöihin pamahtaa tieto heti tms...
Käsittämätöntä mclarenin hölmöily 1999. Belgian kisassa ei käytetty tallimääräyksiä Häkkisen hyväksi vaikka kisa oli 12/16 ja oli selvää kumpi oikeasti taistelee mestaruudesta.
Näin oli juu. Imolassa ja Monzassa Mika veti seinään. Noista voitot, niin mestaruus olis ratkennut ennen päätöskisaa helposti. Lisäksi Belgiassa olisi mika pitänyt päästää voittoon davidin sijasta. Itävallassa juu DC:n käsittämätln aivopieru. Vaikea kausi.Tuolla kaudella Häkkinen ja Mclaren menetti kyllä aivan järkyttävän määrän pisteitä milloin mistäkin syystä. Mika tietysti pariin omaan virheeseen menetti helpot voitot, jonka lisäksi Mclarenin varikkotötöilyt veivät ainakin Silverstonen voiton ja Hockenheimissa oli toki varikkomokan lisäksi se kisan lopettanut rengasrikko. Taktinen silmä oli välillä myös aika pahasti perseellään Imolassa ja Itävallassa. Itävallassakin meni se hyvin todennäköinen kaksoisvoitto siihen DC:n kilkkaukseen.
Sitä Suzukan starttia on tullut fiilisteltyä kyllä moneen kertaan. Kaikkien aikojen lähtö ja vielä tuollaisessa paikassa.Näin oli juu. Imolassa ja Monzassa Mika veti seinään. Noista voitot, niin mestaruus olis ratkennut ennen päätöskisaa helposti. Lisäksi Belgiassa olisi mika pitänyt päästää voittoon davidin sijasta. Itävallassa juu DC:n käsittämätln aivopieru. Vaikea kausi.
Hieno oli mikan suzukan kisa kyllä.
Katoin kanssa, niin schumi jäi kyllä paikoilleen verrattuna Häkkisen lähtöön. Sanoisin, että kisanakin varmaan Mikan top3 kisoja.Sitä Suzukan starttia on tullut fiilisteltyä kyllä moneen kertaan. Kaikkien aikojen lähtö ja vielä tuollaisessa paikassa.
Silloin tuntui, että McLarenilla ajateltiin mestaruuksien tulevan helpolla Schumin loukkaannuttua. Merkkimestaruuden se kohellus maksoi, mutta onneksi ei kuljettajien.Tuolla kaudella Häkkinen ja Mclaren menetti kyllä aivan järkyttävän määrän pisteitä milloin mistäkin syystä. Mika tietysti pariin omaan virheeseen menetti helpot voitot, jonka lisäksi Mclarenin varikkotötöilyt veivät ainakin Silverstonen voiton ja Hockenheimissa oli toki varikkomokan lisäksi se kisan lopettanut rengasrikko. Taktinen silmä oli välillä myös aika pahasti perseellään Imolassa ja Itävallassa. Itävallassakin meni se hyvin todennäköinen kaksoisvoitto siihen DC:n kilkkaukseen.
Häkkinen olisi voittanut kyllä Itävallassa helposti ilman Davidin osumaa. Mutta kyllä Eddie Irvine voitti Davidin ihan ajamalla tuossa kisassa. Kun Coulthard oli työntönyt Häkkisen nurmikolle, oli David johdossa.Tuolla kaudella Häkkinen ja Mclaren menetti kyllä aivan järkyttävän määrän pisteitä milloin mistäkin syystä. Mika tietysti pariin omaan virheeseen menetti helpot voitot, jonka lisäksi Mclarenin varikkotötöilyt veivät ainakin Silverstonen voiton ja Hockenheimissa oli toki varikkomokan lisäksi se kisan lopettanut rengasrikko. Taktinen silmä oli välillä myös aika pahasti perseellään Imolassa ja Itävallassa. Itävallassakin meni se hyvin todennäköinen kaksoisvoitto siihen DC:n kilkkaukseen.