Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
11220
Sijainti
Helsinki
Käyttäähän Cadillac ja Toyotakin Ferrarin koneita.
Toyota ei ole (vielä) palannut F1:siin. He toimivat teknisessä ja kaupallisessa yhteistyössä Haasin kanssa. Asiakastalli ostaa moottorin sen valmistajalta, kun taas tehdas rakentaa kaiken itse. Dallara tekee Haasille rungon ja Ferrari antaa koneen, mutta Haasin on sääntöjen mukaan muokattava ne itse.

Cadillac saa apuja Ferrarilta, kunnes voivat rakentaa oman koneen. Kun Sauber lähtee, niin kumpaa pidätte Ferrarin nk. b-tallina, Haasia va Cadillacia?
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6467
Moottorintoimittajan ominaisuudessa tosiaan Renaultille näillä erää viimeinen viikonloppu, mutta onhan Alpine kaiketi edelleenkin myös ensi vuonna Renaultin tehdastiimi. Tämä aika jännä juttu, että tehdastiimi käyttää toisen valmistajan moottoreita.
Tehdastiimillä tarkoitetaan nimenomaan moottorivalmistajan virallisesti ja läheisesti tukemaa F1-tallia, eikä niinkään mitä tahansa tallia, jonka omistajana häärii autofirma. Renault ei ole moottorivalmistaja enää ensi kaudella eikä Alpine siten ole Renault'n tehdastalli vaan se on Mersun asiakastalli.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6467
Cadillac saa apuja Ferrarilta, kunnes voivat rakentaa oman koneen. Kun Sauber lähtee, niin kumpaa pidätte Ferrarin nk. b-tallina, Haasia va Cadillacia?
No Bearmanhan ajaa Ferrarin Haasilla Ferrarin sponsoroimana, niin mikä kysymys tämä on? Sinällään Haas ei kai ole ihan B-talli, että heillä ei olisi ollut mitään velvollisuutta ajattaa Bearmania, mutta talli halusi Bearmanin ja hyötyi Ferrarin rahallisesta panoksesta. Yleensä B-tallina pidetään juuri sellaista tallia, jolla on velvollisuus ajattaa ns. A-tallin nimeämää kuljettajaa. Mick Schumacher taisi ajaa Haasilla juuri tällaisen liisauksen kautta.
 
Ylös