Dieselmoottori
Well-known member
- Liittynyt
- 25.4.2021
- Viestit
- 5103
Hyvin muistan tuon Imolan kisan 1999. Tuo ulosajo oli kyllä erikoinen Häkkiseltä.
Varmasti johtui siitä, että kevyellä autolla joutui ajamaan koko ajan "lämä tiskissä", eli koko ajan niitä aika-ajo kierroksia repiäkseen eroa kärjessä.
Tuon kauden McLarenhan oli Häkkisen ja Coulthardin mukaan todella nopea, mutta vaikea ajettava rajoilla. Eli tuosta syystä Häkkinen ajoi ulos.
Ilman tuota ulosajoa Häkkinen olisi varmasti voittanut, ei olisi Schumacherin vauhti millään riittänyt vastaamaan Häkkiselle.
Muutenkin Häkkisellä oli kyllä ihan liikaa ns. "epäonnea" tuolla kaudella 1999. Melbournessa auto hajosi kilpailun johdosta, Imolassa ulosajo, Silverstonessa rengas ei mennyt varikkokäynnillä paikoilleen, Itävallassa Coulthard puski Häkkisen autoon pyöräyttäen tämän, Hockenheimissa rengas hajosi, Monzassa ulosajo, sekä Nurburgringillä taktiikkamoka. Ilman näitä Häkkinen olisi varmistanut maailmanmestaruuden hyvissä ajoin ennen kauden loppua.
Varmasti johtui siitä, että kevyellä autolla joutui ajamaan koko ajan "lämä tiskissä", eli koko ajan niitä aika-ajo kierroksia repiäkseen eroa kärjessä.
Tuon kauden McLarenhan oli Häkkisen ja Coulthardin mukaan todella nopea, mutta vaikea ajettava rajoilla. Eli tuosta syystä Häkkinen ajoi ulos.
Ilman tuota ulosajoa Häkkinen olisi varmasti voittanut, ei olisi Schumacherin vauhti millään riittänyt vastaamaan Häkkiselle.
Muutenkin Häkkisellä oli kyllä ihan liikaa ns. "epäonnea" tuolla kaudella 1999. Melbournessa auto hajosi kilpailun johdosta, Imolassa ulosajo, Silverstonessa rengas ei mennyt varikkokäynnillä paikoilleen, Itävallassa Coulthard puski Häkkisen autoon pyöräyttäen tämän, Hockenheimissa rengas hajosi, Monzassa ulosajo, sekä Nurburgringillä taktiikkamoka. Ilman näitä Häkkinen olisi varmistanut maailmanmestaruuden hyvissä ajoin ennen kauden loppua.
