Nuorten jääkiekon MM-finaalin seurantatojck

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Toisaan palstan toimittaja/kolumnisti lyöpi naapuria suht' kovin. Huvittaa, mutta en täysin allekirjoita. Varsinkin, kun "isojen" olympialaiset on vielä pelaamatta.

Tuossa:

Toisaan urheiluforumi sanoi:
Suomalainen jääkiekko on virallisesti tunkenut Ruotsille kapulan suuhun. Meidän pelimme, meidän pokaalimme – osa kaksi.

Pikkubroidia turpaan, kirjoittivat ruotsalaislehdet normaalin ylimielisesti sunnuntaiaamuna. Kultamitalien piti taas kerran olla herkkutarjottimella naapurin uskomattomalle NHL-pelaajatehtaalle.

Käytössä olleella pelaajamateriaalilla olisi pitänyt naulata neljän maalin johto avauserässä.

Peli päättyi 2-3.

Karri Kiven U20-maajoukkue, joukkue täynnä raavaita miehiä, sai Ruotsin pojat näyttämään luistelukoululaisilta. Tre Kronorin pelaajat ja koko pelitapa olivat pelkkiä paperisia marionetteja, jotka paloivat tuhkaksi Leijonien liekissä.

Hallinta ja laukaustilastot ovat pelkkää valhetta.

Tre Kronorin pelaajat ja koko pelitapa olivat pelkkiä paperisia marionetteja, jotka paloivat tuhkaksi Leijonien liekissä.

Loppuottelu osoitti kiistattomaksi tosiasian, joka oli jo tiedossa Pohjanlahden tällä puolella. Ihan sama, kuinka ylivoimainen olet jalalla tai kiekon kanssa, älä hellanlettas hyökkää alivoimaisia hyökkäyksiä.

Ja mitään muuta kuin tätä idioottimaista puskemista Ruotsi ei tasaviisikoin tehnyt. Suomen ei koko pelin aikana tarvinnut kuin heittää purkuja ja odottaa vastahyökkäyksiä. Totaalista trollikiekkoa, Meidän Pelin opeilla.

Peli oli Ruotsille taktinen nöyryytys. Näennäisestä hallinnasta huolimatta. Mitään rauhallisuutta tai järkeenkäypää hyökkäysten rakentamista ei ollut. Tasoitusmaali kolmannessa erässä ei murtanut Suomen keskittymistä mihinkään.

Meistä on tullut Tre Kronorin isoveli.

Pitäkää NHL-puolustajanne, pitäkää kymmenen vuoden tilastolliset otoksenne. Ne voi heittää koiranruoaksi, sillä juuri tänään Suomen Jääkiekkoliiton luoma pelifilosofia on suurempi tekijä kuin yksilötaito.

Se on olemassaolonsa aikana kääntänyt kummatkin ruotsalaisia vastaan käydyt finaalit Leijonille.

Suomi elää ja hengittää jääkiekkoa. Miesten MM-kisat ovat maan vahvin kansallisen yhteisyyden rakentaja. Ruotsi sai järjestää kahdet MM:t seitsemän kuukauden välein, ja hypen sijaan näkyi vain tyhjiä katsomoita. Voittamisen kulttuuri on sitä, kun pelaajat nöyryyttävät vastustajaa kultaisilla kypärillä ennen summeria.

Ruotsalaiset voivat katsella vetotilastoja ja änärikokoonpanoja. Kiillotetaan me täällä näitä pyttyjämme.

Jos Tre Kronorin käsitys lätkästä on myös miesten joukkueessa samanlainen, Leijonat on mahdollisessa olympiakohtaamisessa suvereeni ennakkosuosikki.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5822
Vaikket minulta kysykään, niin esitän asiallisen vastakysymyksen: Luuletko, että nämä junnujoukkueet pärjäisivät aikuisten MM-kisoissa?
Muotoilin kysymyksenikin hieman väärin, mutta uskon silti että ainakin Kanadan joukkue voisi hyvällä valmentamisella pärjätä aikuisten kisoissa. Suomi tuskin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Muotoilin kysymyksenikin hieman väärin, mutta uskon silti että ainakin Kanadan joukkue voisi hyvällä valmentamisella pärjätä aikuisten kisoissa. Suomi tuskin.
Eli Suomen menestys johtui valmennuksesta? Tai Kanadan menestymättömyys?

Kysyin siksi, koska aiemmin arvotit tämän turnauksen kakkoseksi olympiakisojen jälkeen (eli aikuisten MM-kisojen edelle), vaikka aikuisten maajoukkueet ovat pelillisesti ja taidollisesti U20-junnuja edellä. Jos eivät olisi, Suomen ja muiden maiden maajoukkueet koostuisivat näistä U20-pelaajista. En siis ihan ymmärtänyt ajatuksenjuoksuasi, jos se pelin tasoon perustui.

Itse kyllä arvotan naistenkin (aikuisten) MM- ja olympiaturnauksen tämän tittelin yläpuolelle, joten tämä U20-mestaruus menee minulla sijalle 5. Arvotuskysymys.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24241
Sijainti
lappeen Ranta
Itse kyllä arvotan naistenkin (aikuisten) MM- ja olympiaturnauksen tämän tittelin yläpuolelle, joten tämä U20-mestaruus menee minulla sijalle 5. Arvotuskysymys.
Miten lie pärjäisivät nämä U20:t täysi-ikäisiä naisia vastaan :doubtful:? Jääkiekossa.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Itse kyllä arvotan naistenkin (aikuisten) MM- ja olympiaturnauksen tämän tittelin yläpuolelle, joten tämä U20-mestaruus menee minulla sijalle 5. Arvotuskysymys.
Tästä kommentista tulet saamaan rutkaa palautetta tietyiltä tahoilta, luulen ma.

Minähän en se taho kuitenkaan ole, koska myöskin arvostan aikuisten jääkiekon MM-kisoja, joita muunmuassa eräät NHL-fanaatikot eivät arvosta.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18214
Miten lie pärjäisivät nämä U20:t täysi-ikäisiä naisia vastaan :doubtful:? Jääkiekossa.
Paremmin kuin Kanada Kazakhstania vastaan miesten jääkiekossa. Veikkaisin loppulukemiksi vähintään 15-0.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Miten lie pärjäisivät nämä U20:t täysi-ikäisiä naisia vastaan :doubtful:? Jääkiekossa.
Naiset pelaa eri peliä, mutta siis kyllä nuo ihan ylivoimaisia olisivat naisia vastaan. Aikuiset naiset pelaa aika usein nimittäin C-junnuja vastaan.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Newsflash: nääkin jätkät oli aikuisia. Täysi-ikäisiä. Kyllä sitten pitää kaikin mahdollisin keinoin vähätellä Malmön Ihmettä... :thumbfh:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24241
Sijainti
lappeen Ranta
Newsflash: nääkin jätkät oli aikuisia. Täysi-ikäisiä. Kyllä sitten pitää kaikin mahdollisin keinoin vähätellä Malmön Ihmettä... :thumbfh:
Ei kai muuten, mutta kun suomalaiset voitti. Jos oltais hävitty, niin *tärkein skaba ikinä* ja *me ollaan niin tämmösiä vaan*, mutta kun ottivat ja voittivat, niin *pyh, jalis, ja ties mitä...*.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Miten lie pärjäisivät nämä U20:t täysi-ikäisiä naisia vastaan :doubtful:? Jääkiekossa.
Pointtihan oli varmaan siinä, että arvostaako enemmän U20 MM-mestaruutta vai naisten vastaavaa. Ei se, että kummat ovat parempia. Ilman muuta U20 nuoret voittaisivat mennen tullen naiset. Itsekin olen kahden vaiheella kumpaa mestaruutta arvostan enemmän. Yleensä aikuisia vähän enämpi....
 

Edson

Well-known member
Liittynyt
11.6.2009
Viestit
746
Tästä kommentista tulet saamaan rutkaa palautetta tietyiltä tahoilta, luulen ma.

Minähän en se taho kuitenkaan ole, koska myöskin arvostan aikuisten jääkiekon MM-kisoja, joita muunmuassa eräät NHL-fanaatikot eivät arvosta.
Ei tarvitse olla edes mikään änärifanaatikko ymmärtääkseen, että keväisellä Skoda-cupilla on hyvin vähän tekemistä MM-tittelin kanssa. World Cup on se jota jääkiekkoihmiset yleisesti pitävät sinä oikeana MM-turnauksena ja jolla on vielä todellista arvoa.

Kilpailullisestihan U20-kisat sijouttuvat kansaivälisellä tasolla world cupin ja olympialaisten kanssa TOP3-turnauksiin.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24241
Sijainti
lappeen Ranta
Pointtihan oli varmaan siinä, että arvostaako enemmän U20 MM-mestaruutta vai naisten vastaavaa. Ei se, että kummat ovat parempia. Ilman muuta U20 nuoret voittaisivat mennen tullen naiset. Itsekin olen kahden vaiheella kumpaa mestaruutta arvostan enemmän. Yleensä aikuisia vähän enämpi....
Noin olin myös ymmärtävinäni, mutta kun aikaisemmin esitettiin kysymys:
Vaikket minulta kysykään, niin esitän asiallisen vastakysymyksen: Luuletko, että nämä junnujoukkueet pärjäisivät aikuisten MM-kisoissa?
, niin olin jonkinlaista logiikkahäikkää havaitsevinani kun naisten ja junnujen menestys toisiaan vastaan ei ole merkityksellinen, mutta junnujen ja täysi-ikäisten (miesten) on.
Hyvin. That's not the point.
Toisaalta en jääkiekosta tai muustakaan urheilusta varsinaisesti tajua apaut hevon paskaakaan, niin pointti jos toinenkin lipuu ohi herkästi. Plus kukin saa arvottaa jutskat ihan miten haluaa.
 
Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Noin olin myös ymmärtävinäni, mutta kun aikaisemmin esitettiin kysymys:

, niin olin jonkinlaista logiikkahäikkää havaitsevinani kun naisten ja junnujen menestys toisiaan vastaan ei ole merkityksellinen, mutta junnujen ja täysi-ikäisten (miesten) on.

Toisaalta en jääkiekosta tai muustakaan urheilusta varsinaisesti tajua apaut hevon paskaakaan, niin pointti jos toinenkin lipuu ohi herkästi. Plus kukin saa arvottaa jutskat ihan miten haluaa.
Jos Webslave on sitä mieltä, että naiset voisivat voittaa U20 (tai "pärjätä"), niin siinä olen eri mieltä.

Mutta jos puhutaan vain mestaruuksien arvostamisesta, niin se on hiinä ja hiinä. Toisin sanoen arvostan enemmän aikuisia - miehet ja naiset. Nuoret sitten eri laarissa.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24241
Sijainti
lappeen Ranta
Jos Webslave on sitä mieltä, että naiset voisivat voittaa U20 (tai "pärjätä"), niin siinä olen eri mieltä.
Tuota mieltä oli WebSlavekin. Eli että U20:akskymppiset pärjäisivät täysi-ikäisiä naisia vastaan hyvin. Mutta se ei ollut pointti. En tiedä mikä oli, mutta kuten jo mainitsin, en urheiluista silleen mitään varsinaisesti tajuakaan.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Ei tarvitse olla edes mikään änärifanaatikko ymmärtääkseen, että keväisellä Skoda-cupilla on hyvin vähän tekemistä MM-tittelin kanssa. World Cup on se jota jääkiekkoihmiset yleisesti pitävät sinä oikeana MM-turnauksena ja jolla on vielä todellista arvoa.

Kilpailullisestihan U20-kisat sijouttuvat kansaivälisellä tasolla world cupin ja olympialaisten kanssa TOP3-turnauksiin.
On muuten persiistä, että world cup on viimeksi pelattu vuosikymmen sitten. Jos olympialaiset ja WC pidettäis vuorotellen aina parillisina vuosina, niin MM-kisoista tulisi täysin virattomat. Nythän tämä homma on ihan pattitilassa, kun aina riidellään voiko NHL-pelaajat osallistua olympialaisiin ja toisaalta MM:t pelataan kesken Stanley Cupin playoffien. Kaksi selkeää ja kiistatonta mj-suurturnausta nostaisi kans.väl. jääkiekon tasoa. Samalla päästäisi eroon ainaisesta peitsen taittamisesta MM-kisojen tasosta ja arvostuksesta. Ja joka vuosi pelattaisi kuitenkin nämä U20-skabat.
 
Ylös