Empä olisi ihan niin varma. Jos voitosta annettaisiin enemmän pisteitä saisi se muut yrittämään vähän enemmän jolloin saattaisi tulla ohituksia sekä mahdollisia kolareita jossa mukana olisi shumi. Siis en tietysti toivo kolareita (ainakaan sellaisia jossa joku loukkaantuu).öö ruz sanoi:Nykyinen systeemi tuli mielestäni Ferrarin ylivoiman takia. Vanha pistelasku ja vanha aika-ajo warmapineen ei ollut huono. Paluu vanhaan olisi hyvä vaikka Maikkelin mestaruus varmistuisikin liian nopeasti.
Ilman nykyistä pistesysteemiä Räikkönen ei olisi ollut niin lähellä mestaruutta viime kaudellaKarpow sanoi:Olen ollut alusta asti sitä mieltä, että nykyinen pistesysteemi on syvältä ja olen sitä mieltä edelleen. :jaska:
Eikös Zsoltti juuri Ranskassa spinnannut ulos? Vai oliko se ihan puhdas spinni edes?hannu^ sanoi:Ulosajojakaan ei olla nähty enää, öö kuka laskee että millon viimeksi tuli puhdas ulosajo?
Tuossahan voisi ollakin ideaa:toleranssisiipi sanoi:Mun mielestä pisteiden jako vois tapahtua seuraavalla tavalla:
1. sija - 1 piste
Tuossa systeemissä voitto ja ensimmäisenä keskeyttäminen antaa vähemmän pisteitä kuin ajaminen kaksi kertaa seitsemänneksi.J.Heldenview sanoi:Mielestäni pistejärjestelmää tulisi muuttaa Nascar suuntaan sitän että kaikki kisaan startanneet saavat pisteitä, ensimmäinen keskeyttäjä vähiten ja voittaja eniten.
Esim:
1 100
2 85
3 76
4 70
5 65
6 60
7 56
8 52
9 48
10 45
11 42
12 39
13 36
14 34
15 32
16 30
17 28
18 26
19 24
20 22
21 20
22 18
23 16
24 14
25 12
26 10
Hä?Felix sanoi:Tuossa systeemissä voitto ja ensimmäisenä keskeyttäminen antaa vähemmän pisteitä kuin ajaminen kaksi kertaa seitsemänneksi.
Hä?Charlie sanoi:Lisäksi voitto on pisteissä vielä vähemmän arvostettu kuin F1:ssä nykyään.
Mitä ?thInk sanoi:Kunnon mustapekka-pistesysteemi käyttöön:
10
-10
6
4
3
2
1
Ei enää kuuluisi "varmistelin vain kakkossijan"...
Eihän Räikkösen tavallaan olisi kuulunutkaan olla niin lähellä. Tai riippuu vähän miten ajattelee.Nick sanoi:Ilman nykyistä pistesysteemiä Räikkönen ei olisi ollut niin lähellä mestaruutta viime kaudella
No jos kahdesta 8. sijasta saa enemmän pisteitä kuin yhdestä voitosta, niin jotain on pielessä...J.Heldenview sanoi:Hä?
mun systeemi: (85-30)/(100-30)=0.73
FIA: 8/10=0.80
Koita ymmärtää ettei saa. Vai pitääkä vääntää rautalangasta? Unohdit ilmeisesti että keskeyttänytkin saa pisteitä?Charlie sanoi:No jos kahdesta 8. sijasta saa enemmän pisteitä kuin yhdestä voitosta, niin jotain on pielessä...
Järkyttävä pistelaskujärjestelmä. Pthyi! :yuck:Charlie sanoi:No jos kahdesta 8. sijasta saa enemmän pisteitä kuin yhdestä voitosta, niin jotain on pielessä...