Nykyinen pistelasku

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
J.Heldenview sanoi:
Mielestäni tehtävästä saa antaa vähän pisteitä vaikka vastaus ei ole täydellinen. Niillä vähillä pisteillä ei kuitenkaan päästä kokeesta läpi eikä piestä enemmän pisteitä saaneita kavereita ;)
Se ongelma, että aina joku keskeyttää autokilpailussa.... se on faktaa, ei joka autolla maaliin ajeta.... jos kaikki sais pinnoja pelkästään maaliinpääsystä, niin Minardi keskittyisi vain maaliin pääsemiseen kun ei nopeudella pärjää kuitenkaan.... sitten ne jotka ajavat kilpaa, saisivat vähemmän pinnoja joistakin kisoista kun yrityksen takia sattuisi koneet laukeemaan.... onko se oikein?
Mun mielestä ei... ei Olympialaisissakaan anneta miesten 100m viimeselle kaverille mitalia hyvästä osanotosta....
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Piste ei ole mikään varsinainen palkinto. Palkinnot jaetaan jokaisessa osakilpailussa kolmelle parhaalle sijoitukselle, ja kauden päätyttyä eniten pisteitä keränneelle. Eikös pujottelussakin jokainen toiselle kierrokselle selvinnyt ja alas laskenut saa pisteitä? Ihan reilua Minardillekin olis antaa pari pistettä jos selviävät 107% säännöllä kisaan.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Black Leopard sanoi:
En kyllä pitäisi Saton ohituksia esim, USA:n GP:ssä mitenkään erityisen hullunrohkeina.Ringillä ohitusyritys Barrista oli rohkea, mutta olisi voinut myös onnistua.Ohituksia ja niiden yrityksiä ei koskaan ole liikaa :thumbup: :thumbup:
Olen aika pitkälti samaa mieltä kanssasi. Jos haluaa ohittaa, pitää ottaa riskejä, niin se vaan on aina ollut. Samaan aikaan haikaillaan vanhojen aikojen perään kun oli vielä tapahtumia (Otetaan nyt esimerkkinä Villeneuve & Arnoux Dijonissa 1979) ja kritisoidaan kuskeja siitä, että yrittävät ohituksia. Kellään hyviä arvauksia siitä, millaisen puhuttelun em. kaksikko sai Laudalta, Fittipaldilta ja Scheckteriltä kilpailun jälkeen?

Ylipäätäänkään kyse ei välttämättä niinkään ole säännöistä, vaan kuskeista, jotka eivät ole enää niinkään kilpa-ajajia vaan kilpa-autoilijoita. Tai toisaalta talleista, jotka korostavat virheiden välttämistä.

Onpahan muuten villejä piste-ehdotuksia, kaksi pistettä lisää voittajalle riittäisi mielestäni hyvin.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
J.Heldenview sanoi:
Piste ei ole mikään varsinainen palkinto. Palkinnot jaetaan jokaisessa osakilpailussa kolmelle parhaalle sijoitukselle, ja kauden päätyttyä eniten pisteitä keränneelle. Eikös pujottelussakin jokainen toiselle kierrokselle selvinnyt ja alas laskenut saa pisteitä? Ihan reilua Minardillekin olis antaa pari pistettä jos selviävät 107% säännöllä kisaan.
Tällä hetkellä kun on vain 10 tallia, muodostaa pisteiden saaminen myös rajan, jonka ylittäessään talli saa talodellisia kompensaatioita FIA:lta. Ts. en pidä millään lailla perusteltuna pistää pistejärjestelmää uusiksi vain siksi, että Minardi ansaitsisi jotain suurta hyväksyntää sen takia, että pääsevät kisaan mukaan:rolleyes:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Bobakki sanoi:
Tällä hetkellä kun on vain 10 tallia, muodostaa pisteiden saaminen myös rajan, jonka ylittäessään talli saa talodellisia kompensaatioita FIA:lta. Ts. en pidä millään lailla perusteltuna pistää pistejärjestelmää uusiksi vain siksi, että Minardi ansaitsisi jotain suurta hyväksyntää sen takia, että pääsevät kisaan mukaan:rolleyes:
En suinkaan perustele pistejärjestelmän uudistamista Minardilla, vaan sillä että nykyinen järjestelmä on huono:tongue:
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Mutku sanoi:
ohitus = 1 piste

Ja voitosta lisäpinna niin tulee sekin arvostettua.

Missäs olikaan tilasto radalla tehdyistä ohiuksista, siis varikkokäynnin aikana tehtyjä ohituksia ei lasketa.
Jaahas... :doubtful:
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Eikös yksi syy tähän uuteen järjestelmään siirtymiseen ollut että mestaruus ei
ratkea niin aikaisin. Lähinnä kun Leuka otti niitä voittoja. Mikähän olisi tilanne vanhan pistelaskun mukaan?
Joka tapauksessa voiton merkitystä pitäisi kyllä korostaa. Eihän tämä ole toiminut
rallipuolellakaan. Vanhaan systeemiin takaisin tässäkin. Kuudelle parhaalle riittää ihan hyvin pointsit, ei tarvii jakaa kahdeksalle.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
öö ruz sanoi:
Eikös yksi syy tähän uuteen järjestelmään siirtymiseen ollut että mestaruus ei
ratkea niin aikaisin. Lähinnä kun Leuka otti niitä voittoja. Mikähän olisi tilanne vanhan pistelaskun mukaan?
Joku jossain toisessa threadissä laski ja ero oli liki sama Alonson ja Kimin välillä. kyllä ne (Kimin) keskeytykset rankaisevat ihan samalla lailla kuin ennenkin.
 

triniemi

A.siantuntija ja neuvos
Liittynyt
4.4.2004
Viestit
603
Sijainti
JKL
Nykyisessä systeemissä haisee se että jo kahdesta 3. sijasta saa enemmän pointseja kuin yhdestä voitosta, puhumattakaan kahdesta 2. sijasta. Siksi kannatan myös vanhaa 10-6-4-3-2-1 systeemiä ja jos on pakko antaa oma ehdotus niin 20-10-5-3-2-1. Voittoa pitää painottaa nykyistä reilusti enemmän. Paalusta ja nopeimmasta kisakierroksesta myös yksi piste.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mutku sanoi:
Joku jossain toisessa threadissä laski ja ero oli liki sama Alonson ja Kimin välillä. kyllä ne (Kimin) keskeytykset rankaisevat ihan samalla lailla kuin ennenkin.
Alonso johtaisi 97-77.

Itse olen sitä mieltä, ettei autolla joka pääsee maaliin vain epäsäännöllisesti saisi voittaa maailmanmestaruutta.
 
Viimeksi muokattu:

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
WebSlave sanoi:
Alonso johtaisi 97-77.

Itse olen sitä mieltä, ettei autolla joka pääsee maaliin vain epäsäännöllisesti saisi voittaa maailmanmestaruutta.
Jos saa kysyä niin miksihän ei? voitoilla mestaruus täytyy jakaa, ei luotettavuusprosenteilla ja sunnuntaiajelulla.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Mutku sanoi:
Joku jossain toisessa threadissä laski ja ero oli liki sama Alonson ja Kimin välillä. kyllä ne (Kimin) keskeytykset rankaisevat ihan samalla lailla kuin ennenkin.
Ero olis 20 pistettä eli viis vähemmän kuin nyt. Merkittävää olisi myös että Alonson pitäisi lopuissa kisoissa Kimin voittaessa kaikki sijoittua 11 pistettä saadakseen paremmille sijoille vanhalla pistesysteemillä.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Black Leopard sanoi:
Jos saa kysyä niin miksihän ei? voitoilla mestaruus täytyy jakaa, ei luotettavuusprosenteilla ja sunnuntaiajelulla.
Eikös Alonsolla ole meilkein yhtämonta voittoa kuin Kimillä? Ainakin minun laskujen mukaan. Ja kakkossijojakin pitkä liuta. Kyllä tässä tapauksessa Alonso on ainoa oikea mestari jos tuloksia katsotaan, oli pistesysteemi mikä tahansa.

Jos luotettavuusprosentista haluttaisiin vähemmän ratkaiseva, voisi mielestäni siirtyä siihen systeemiin että kauden lopullisista tuloksista kaikilta tiputetaan muutama huono kisa.
 
Liittynyt
14.5.2005
Viestit
2109
Kannatan toleranssisiiven ehdotusta, että voitoista vain pisteitä. Se se olisi todellista urheilua.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
J.Heldenview sanoi:
Eikös Alonsolla ole meilkein yhtämonta voittoa kuin Kimillä? Ainakin minun laskujen mukaan. Ja kakkossijojakin pitkä liuta. Kyllä tässä tapauksessa Alonso on ainoa oikea mestari jos tuloksia katsotaan, oli pistesysteemi mikä tahansa.

Jos luotettavuusprosentista haluttaisiin vähemmän ratkaiseva, voisi mielestäni siirtyä siihen systeemiin että kauden lopullisista tuloksista kaikilta tiputetaan muutama huono kisa.
En minäkään Alonsolta mahdollista mestaruutta ole riistämässä, eipä tulkita väärin.

Voitot ovat nyt tasan: 6-6, mutta jos Kimi vie hypoteettisessa (ainakin vielä) ajattelussa kaikki kolme viimeistä nimiinsä, on suhde 9-6.

Itsekin kallistuisin myös "x parasta kisaa lasketaan" systeemiä.Jos se 16 kisan aikakaudella oli 11 parasta kilpailua, niin nyt voisi sen ajatella olevan 14.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.5.2005
Viestit
2109
Black Leopard sanoi:
En minäkään Alonsolta mahdollista mestaruutta ole riistämässä, eipäs tulkita väärin.

Voitot ovat nyt tasan: 6-6, mutta jos Kimi vie (ainakin vielä) hypoteettisessa ajattelussa kaikki kolme viimeistä nimiinsä, on suhde 9-6.

Itsekin kallistuisin myös "x parasta kisaa lasketaan" systeemiä.Jos se 16 kisan aikakaudella oli 11 parasta kilpailua, niin nyt voisi sen ajatella olevan 14.Eniten voittava olisi mestari.
Käsittääkseni F1-sarja on myös autonvalmistajien maaimlanmestaruussarja, ja olennainen asia auton hyvyyttä mitattaessa on se, että se ylipäätänsä säilyy ehjänä. Olisit valmis poistamaan tuon lähes tärkeimmän osa-alueen kokonaan?
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Jakopään hihna sanoi:
Käsittääkseni F1-sarja on myös autonvalmistajien maaimlanmestaruussarja, ja olennainen asia auton hyvyyttä mitattaessa on se, että se ylipäätänsä säilyy ehjänä. Olisit valmis poistamaan tuon lähes tärkeimmän osa-alueen kokonaan?
Miten ennen tultiinkaan toimeen jos tärkein paino oli sanalla nopein eikä luotettavin.

Kun kilpa-autoilusta puhutaan, on suotavaa että nopein auto ja kuljettaja ovat mestareita.
 
Liittynyt
14.5.2005
Viestit
2109
Black Leopard sanoi:
Miten ennen tultiinkaan toimeen jos tärkein paino oli sanalla nopein eikä luotettavin.

Kun kilpa-autoilusta puhutaan, on suotavaa että nopein auto ja kuljettaja ovat mestareita.
Autokilpailuihin on aina kuulunut yhtenä osa-alueena, hyvin olennaisena sellaisena, se yksinkertainen asia että auto ylipäätänsä säilyy ehjänä. Aivan yhtä olennainen asia kuin nopeus. Sama asia kuljettajissa - vaikka olisi miten nopea on auton yksinkertaisesti säilyttävä tiellä.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Jakopään hihna sanoi:
Autokilpailuihin on aina kuulunut yhtenä osa-alueena, hyvin olennaisena sellaisena, se yksinkertainen asia että auto ylipäätänsä säilyy ehjänä. Aivan yhtä olennainen asia kuin nopeus. Sama asia kuljettajissa - vaikka olisi miten nopea on auton yksinkertaisesti säilyttävä tiellä.
:thumbfh: :alppu:

Pitänee nähtävästi vääntää rautalangasta.Nopeus ei tietenkään auta mitään jos joka ainoalla kerralla edessä on keskeytys vaikka olisi muita kierroksella 5 sekuntia nopeampi.Luotettavuus kulkee nopeuden kanssa tietenkin käsi kädessä.Sääntöjen tehtävä on kuitenkin huolehtia siitä että luotettavuudesta ja harmaasta tasaisuudesta ei tule kilpailun ja nopeuden edelle meneviä ja määrääviä asioita sekä mestaruuden ratkaisijoita.Ennen ne sen tekivätkin, nyt on menty jo pidemmän aikaa täysin toiseen - väärään - suuntaan.
 
Ylös