SOKO
Well-known member
Kantasolotutkimuksella on erittäin merkittävä rooli uusien hoitomuotojen kehittämisessä ja USA:lla on huomattava rooli tutkimustoiminnan rahoittamisessa.Miksi?
Kantasolotutkimuksella on erittäin merkittävä rooli uusien hoitomuotojen kehittämisessä ja USA:lla on huomattava rooli tutkimustoiminnan rahoittamisessa.Miksi?
Toki, ja miten se olikaan eduksi meille kaikille......(mitähän toi meille kaikille tarkoittaa varmaan samaa paskaa kuin se perin hämärästi määritelty yleinen etu, jonka nimissä suurtenkin ihmisjoukkojen päähänpotkimien on jotenkin heidän etujensa mukaista....)Kantasolotutkimuksella on erittäin merkittävä rooli uusien hoitomuotojen kehittämisessä ja USA:lla on huomattava rooli tutkimustoiminnan rahoittamisessa.
Olen samaa mieltä että korkotaso oli aivan liian alhaalla, ja nyt se on vielä alempana, kun sen pitäisi olla korkeammalla.Olen vahvasti eri mieltä. Kun nousukaudella ja huippusuhdanteessa korkotaso oli aivan liian alhainen ja rahoituslaitosten riskien valvonta liian heikkoa, ne olivat kuin bensan heittämistä liekkeihin. Vastaavasti nyt lamatilanteessa kaiken antaminen mennä omalla painollaan olisi kuin hiilloksen sammuttaminen heittämällä vettä päälle.
- Tilanne on katastrofaalinen. Yhdysvaltain talous on kupla, joka on perustunut lainalle - kupla joka nyt puhkeaa. Sen sijaan että tunnustaisivat asian, hallitukset, keskuspankit ja kaikki osalliset yrittävät puhaltaa kuplaan ilmaa
Obamalla itsellään oli myös pieni rooli krsiisin synnyttämisessä http://www.telegraph.co.uk/comment/columnists/christopherbooker/4413546/This-is-the-sub-prime-house-that-Barack-Obama-built.htmlKriisistä ja kenen syy se oli keskustelu on minun mielestäni liian yksipuolista. Times magazine on tehnyt hyvän yhteenvedon 25 henkilöstä ketkä ovat omilta osiltaan syyllisiä nykytilanteeseen. Kehoitan sen läpi lukemaan ja katsomaan minkämoisia arvosanoja nämä kyseiset henkilöt ovat Timesin lukijoilta saaneet.
Ihan vain huomiona että Bush ei ole listan top 3 joukossa.
Onnea Obamalle. Pahoin vaan pelkään että hänen valtakautensa jää vain yhden kauden mittaiseksi.
Tällaisessa tilanteessa korkotason tuleekin olla alhaalla, jotta talous saadaan toimimaan edes jotenkin. Mikäli tavoitteena on saada lähes kaikki yritykset ja kotitaloudet konkurssiin niin korkotason nostaminen toimisi siinä erittäin hyvin.Olen samaa mieltä että korkotaso oli aivan liian alhaalla, ja nyt se on vielä alempana, kun sen pitäisi olla korkeammalla.
Ja nyt konkurssissa oleva valtio "elvyttää" pumppaamalla biljoonia uutta rahaa markkinoille joka on lisää sitä bensaa liekkeihin.
Painavatko ne jo samanlaisia dollarirullia kuin Simpapvessa tai Weimarin tasavallassa (=markka-)?Amerikassa harjoitetaan tällä hetkellä zimbabwelaista taloustiedettä.
Ei välttämättä johda hyperinflaatioon. Mikähän on Japanin inflaatio ollut viimeiset 10 vuotta?Nollakorko ja biljoonien dollarien tuhlaaminen johtaa väistämättä älyttömään inflaatioon, hyvin mahdollisesti hyperinflaatioon. Sitä suuremmat vauriot syntyy mitä enemmän valtio yrittää elvyttää.
Amerikassa harjoitetaan tällä hetkellä zimbabwelaista taloustiedettä.
Kansanäänestyksellä ne talouskriisin syylliset varmaan parhaiten löytyy. Pelkäätkö vai toivotko Obamalle yhtä kautta?Kriisistä ja kenen syy se oli keskustelu on minun mielestäni liian yksipuolista. Times magazine on tehnyt hyvän yhteenvedon 25 henkilöstä ketkä ovat omilta osiltaan syyllisiä nykytilanteeseen. Kehoitan sen läpi lukemaan ja katsomaan minkämoisia arvosanoja nämä kyseiset henkilöt ovat Timesin lukijoilta saaneet.
Ihan vain huomiona että Bush ei ole listan top 3 joukossa.
Onnea Obamalle. Pahoin vaan pelkään että hänen valtakautensa jää vain yhden kauden mittaiseksi.
Kyllähän tällaiseen sotkuun tarvitaan monia osapuolia ja tekijöitä. Joista Bushin hallinnon toteuttama poliitiikka on yksi asia. Varsin merkittäväkin. Tosin nuo mainitsemasi linkit eivät todista muuta kuin, mikä kuva ko. lehtien lukijoilla on asioista. Niistäkin vastaajaksi lienevät päätyneet ne, jotka ovat tunteneet tarvetta avautua. Todellisuuden kannalta varsin merkityksettömiä tuloksia.No, jos puhutaan ihan tosissaan niin on vain poliittista peliä sanoa että tämä sotku on vain yhden miehen vika. Tämän tuo Timesin ja asdn Telegraph linkki oivasti osoittaa.
Edelleen toistan mitä sanoin aikaisemmin. Minä en odota Obaman pelastavan maailmaa. Odotin ainoastaan selvää irtiottoa Bushin ajasta ja sellainen on tullut. Toki Obama on edelleen USA:n presidentti, joka ajaa USA:n etua.Varoittelin jo vaalien alla uskomasta Obama-jeesukseen, joka laskeutuu taivaasta ja pelastaa maailman. Mielipiteitäni ylenkatsottiin tuolloin. Seurataan nyt mitä jatko tuo tullessaan……
Kommenttini ei kohdistunut sinuun vaan yleiseen mielipiteeseen. Uuden presidentin irtisanoutuminen edellisen presidentin 25% kannatuslukemia nauttivasta kansansuosiosta ei ole mikään ylläri. Päinvastainen olisi sellainen ollut.Edelleen toistan mitä sanoin aikaisemmin. Minä en odota Obaman pelastavan maailmaa.
Joo no ei mitenkään yllättävää, että odotukset on kovat, ja että kaikkiin odotuksiin ei pystytä vastaamaan.Kommenttini ei kohdistunut sinuun vaan yleiseen mielipiteeseen. Uuden presidentin irtisanoutuminen edellisen presidentin 25% kannatuslukemia nauttivasta kansansuosiosta ei ole mikään ylläri. Päinvastainen olisi sellainen ollut.
Mutta kuten sanoin, odotetaan hetki……..
Siis mihin pisteeseen Obama on ehtinyt asiat saada n. kahdessa kuukaudessa?Aika jännä juttu tuo kyllä. Nopeasti sai Obama asiat siihen pisteeseen, että ihmiset alkaa osoittaa mieltään.