Off-season testing 2007-2008

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Toivottavasti Schumi taas "säätää" ennen -08 kauden alkua Kimin auton. Tulis taas jännitystä kauteen kun Kimi puolet kaudesta epätoivon vimmalla säätäisi autoa itselleen sopivaksi.
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
sooda sanoi:
Toivottavasti Schumi taas "säätää" ennen -08 kauden alkua Kimin auton. Tulis taas jännitystä kauteen kun Kimi puolet kaudesta epätoivon vimmalla säätäisi autoa itselleen sopivaksi.
Erona vaan se, että nykyään Fertsun inssit osaahiukan miettiä, että mites toi mahtaa Kimblen hanskaan istua... kun keväällä ihmettelivät telemetriasta, että miten se oikeen ajaa.

Mutta, on se Sgumi aika epeli. Ihan sama, että kummalla autolla on pohjat vetäissyt.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Mahtokohan Schumi ajaa eilen Kimin autolla vai Massan autolla?
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Device sanoi:
Mahtokohan Schumi ajaa eilen Kimin autolla vai Massan autolla?
Taisi ajaa numeroimattomalla autolla jossa oli punainen kamera, ja taisi olla vieläpä nimikoitu Schumille. Ehkä se oli Räikkösen runko, ehkä Massan, tai sitten se oli kauden 2007 T-auto tai joku varta vasten testejä (tai Schumia) rakennettu auto.

Minulla on ollut aina sellainen käsitys että ainakin noilla kärkitalleilla on sen verran runkoja, moottoreita ja muita keskeisiä komponentteja ettei parin ylimääräisen auton rakentaminen ole temppu eikä mikään. Mutta ilmeisesti ainakin autojen rungoilla pyritään ajamaan tietty kilometrimäärä, jonka jälkeen ne korvataan uusilla. Etteivät ne poistu kilpakäytöstä automaattisesti esim. kahden kilpailuviikonlopun jälkeen.

Device sanoi:
Jaa'a :D en tiedä. Ajaako Schumi vielä tänään?
Ferrari ilmoitti ennen testejä että Schumi ajaisi tiistain ja keskiviikon josta Badoer jatkaisi torstaina, mutta koska Badoer oli radalla jo eilen, niin nuo ennakkotiedot eivät pidä paikkaansa. Veikkaan että Schumi ajaa tänään, ja jos haluja riittää (miksei riittäisi) niin ajaa vielä torstainakin.
 
Viimeksi muokattu:

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
1 Michael Schumacher Ferrari F2007 1:21.486 20
2 Pedro de la Rosa McLaren MP4-22 1:22.426 + 0.940 18

Schumi paransi eilisestä jo puoli sekuntia. :ahem:
 

Jeanlean

Well-known member
Liittynyt
2.2.2007
Viestit
299
Niin tekee moni muukin kun on toinen päivä menossa,huonommalla autolla. :) jos ajanut 15 vuotta formuloita niinkun Schumacher niin ei siinä tuntuma autosta häviä jos vuoden on ollut ajamatta.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Massa on ilmeisesti pyörinyt radalla useasti eikä ole edes saanut aikaiseks aikaa....
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No joo, ihan odotuksien mukaisesti Schumi siellä puottelee. Eihän vajaan vuoden tauko kovakuntoisella sällillä tunnu missään! Ja ajoihan se jo jotain näytösajoja tuossa pitkin vuotta. Lisäksi "vastustajina" näissä testeissä oli vain noita kakkosluokan suhareita!

Minkäänlaista vertauskuvaa ei voi ottaa Häkän viime kauden testaamiseen. Häkä oli kuitenkin kaksi kautta ajamatta kokonaan ja sen jälkeen ajoi pari kautta koppiautolla!

Eipä siinä, hyötyä tuosta ei ainakaan Kimille juuri ole. Toki siinä mielessä, minkä Kimi itsekin on todennut, että tuleepahan ne pikkuviat sieltä esille tässä vaiheessa. Sitten ku ite pääsee rattiin niin saa keskittyä siihen ajamiseen ja säätämiseen :ahem:
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
No nyt se vetää siellä jo ihan hirveetä kyytiä.

1 Michael Schumacher Ferrari F2007 1:20.475 50
2 Pedro de la Rosa McLaren MP4-22 1:21.943 + 1.468 40
3 Gary Paffett McLaren MP4-22 1:22.293 + 1.818 39
4 David Coulthard Red Bull Racing RB3 1:22.555 + 2.080 38
5 Nico Rosberg Williams FW29 1:22.759 + 2.284 32
6 Heikki Kovalainen Renault R27 1:22.808 + 2.333 34
7 Nick Heidfeld BMW Sauber F1.07 1:22.946 + 2.471 45
8 Kazuki Nakajima Williams FW29 1:23.031 + 2.556 65
9 Sebastian Vettel Scuderia Toro Rosso STR2 1:23.187 + 2.712 44
10 Robert Kubica BMW Sauber F1.07 1:23.488 + 3.013 24
11 Anthony Davidson Super Aguri F1 SA07 1:23.547 + 3.072 45
12 Sebastien Bourdais Scuderia Toro Rosso STR2 1:23.596 + 3.121 44
13 Jenson Button Honda RA107 1:23.708 + 3.233 47
14 Jarno Trulli Toyota TF107 1:23.778 + 3.303 20
15 Karun Chandhok Red Bull Racing RB3 1:24.021 + 3.546 24
16 Christian Klien Force India F8-VII 1:24.446 + 3.971 56
17 Adrian Sutil Force India F8-VII 1:24.537 + 4.062 64
18 Luca Filippi Honda RA107 1:25.205 + 4.730 37

Aikamoinen ero kakkoseen.. :eek!:
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Naurettavaa, että wanha pappa dominoi, vaikka kyse onkin "vain" testeistä... :wink:
 

aamgee

Member
Liittynyt
22.10.2007
Viestit
7
Ihan hyvä toi Schumin aika jos vertaa sitä vaikka siihen mitä ajettiin Barcelonan aika-ajoissa tänävuonna luistoneston kanssa.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
aamgee sanoi:
Ihan hyvä toi Schumin aika jos vertaa sitä vaikka siihen mitä ajettiin Barcelonan aika-ajoissa tänävuonna luistoneston kanssa.
Totta. Massan nopein Q2-aika a-ajoissa oli 1.20.597, joten pari kymmenystä nopeammin kulkee rehtorilla nyt. Tosin aerodynamiikka on mennyt eteenpäin, mutta silti ilman luistonestoa tuo on todella kova aika.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Zaikom sanoi:
Nyt kun Kimi on päässyt talliin sisään ja sumi tekisi comebackin, olisi huikeataisto luvassa ensi kauden mestaruudesta :ahem: mutta kun ei :(
No nyt vähän jäitä hattuun. Eipä nyt unohdeta, että Massa oli jo 2006 ihan Schumin tasolla loppukaudella.

Näistä testiajoista ei ole syytä heittää järjettömiä hihhulointijohtopäätöksiä. Sumin aika tuli, oli ja meni. On epätodennäköistä, että hän enää pärjäisi nuoremmilleen.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
CamoN sanoi:
Minulla on ollut aina sellainen käsitys että ainakin noilla kärkitalleilla on sen verran runkoja, moottoreita ja muita keskeisiä komponentteja ettei parin ylimääräisen auton rakentaminen ole temppu eikä mikään. Mutta ilmeisesti ainakin autojen rungoilla pyritään ajamaan tietty kilometrimäärä, jonka jälkeen ne korvataan uusilla. Etteivät ne poistu kilpakäytöstä automaattisesti esim. kahden kilpailuviikonlopun jälkeen.
Tehtävien runkojen määrä kautta varten vaihtelee pienimpien tallien ehkä viidestä kappaleesta hieman toiselle kymmenelle niillä talleilla, jotka tekevät rungosta useamman version kauden aikana.

Harvemmin runko poistuu käytöstä kesken vuoden, jollei tapahdu joku todella iso kolhu. Rungot ovat nimittäin korjattavissa, mutta se lisää massaa, joten yleensä kovia kokeneet siirretään testikäyttöön. Siksi tuota Kimin vai Massan runko -juttua niin kovasti ihmettelin, että kuljettajat saattavat vaihtaa runkoja päikseenkin, eikä tuollaista kumman auto käytössä -jakoa oikein voi tehdä etenkään kun testeissä käytetään yleensä eri runkoja kuin kisoissa ihan logistiikan takia. Eikä runkoa välttämättä tarvitse kauden aikana vaihtaa lainkaan, Alonso käytti kilpailuissa vuonna 2006 vain yhtä runkoa.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
talakem sanoi:
toivottavasti tämä ei konkretisoidu....

McLarenilla nyt etumatkaa

Ferrari on hieman samassa asemassa kuin päävastustajansa McLaren vuosi sitten joutuessaan opettelemaan uusien sääntöjen määräämään yhteiseen elektroniikkavalvontaan.

Kattojärjestö FIA valitsi kaikkien yhteiseksi sähköboksiksi McLaren Electronics Systemsin kehittämän version. McLaren tuntee sen vähintään yhtä hyvin kuin Ferrari vuosi sitten Bridgestonen renkaat, joille sen pääkilpailijat joutuivat vaihtamaan.

Heikki Kulta
McLaren Electronics Systems = M.E.S.S
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös