Off-Season

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Osaakos joku sanoo mistä threadista löytyis se tän talven testikilometri
lista?? Vaikka eipä sitä kai hirveesti oo päivitetty kun ei oo ko threadia näkyny
vähään aikaan...
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Toni_V sanoi:
Ja lisäksi hain aerodynamiikan erolla sitä, että pienille kuskeille auto voidaan muotoilla hiukan pienemmäksi (kapeammaksi) josta syntynee hyötyä aerodynamiikkaan. Äkkiseltään tuntuisi ettei pitemmän kuljettajan pää paljoa korkeammalla ole, vaan jalat enemmän koukussa. Varmasti aiheuttaa harmaita hiuksia tiimiin jos kuljettaja äkillisesti vaihtuukin eikä uusi kuski meinaa autoon sopia.

Ottaa sen silmän kauniiseen käteen ja katsoo. Esim. Wurzilla todellakin pää on paljon korkeammalla kuin Kimillä, jonka pää on niin matalalla, että on pieni ihme, että mies sieltä jotain edes näkee.

Olen itsekin miettinyt, että luulisi sen, että pää on tosi korkealla vaikuttavan paljonkin mm. yläosan ilmanottoon, sekä varsinkin ilmavirtoihin yläosan ilmanottoaukon alapuolella oleviin kavennuksiin. Nehän suorastaan peittyvät näillä hujopeilla. Buttoninkin pää on jo puoliksi ilmanottoaukon edessä, luuliisi Satolle siitä olleen hyötyä.
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Metanolman sanoi:
Milloin tänä vuonna ajetaan ensimmäset testit? Siis muutkin tallit paitsi Ferrari. :D

Eikös se Kimikin jo kohta ilmesty testi radoille?!?! :doubtful:
TEAM McLAREN MERCEDES TESTING SCHEDULE - JANUARY 2006

Jerez
Wednesday 11th - Pedro and Gary
Thursday 12th - Pedro and Gary
Friday 13th - Pedro and Gary
Saturday 14th - Pedro


Jerez
Tuesday 17th - TBC
Wednesday 18th - TBC
Thursday 19th - TBC


Barcelona
Tuesday 24th - Kimi and Gary
Wednesday 25th - Kimi and Gary
Thursday 26th - Juan Pablo and Pedro
Friday 27th - Juan Pablo and Pedro


Valencia
Tuesday 31st - Kimi and Gary
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Noniin, nyt pääsee Barrichellokin testaamaan, kun Ferrari vähemmän herrasmiesmäisesti ei vapauttanut miestä ennen vuoden loppua.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
formulastara sanoi:
Ottaa sen silmän kauniiseen käteen ja katsoo. Esim. Wurzilla todellakin pää on paljon korkeammalla kuin Kimillä, jonka pää on niin matalalla, että on pieni ihme, että mies sieltä jotain edes näkee.
No ei Kimi hirveän alhaalla istu. Joku vuosi daMatta oli kuin, hyvä kuin visiiri näkyy :D

Wurzin pää taitaa olla juurikin siksi suht korkealla, kun ohjaamo on niin lyhyt. Ja pituuden muuttaminen ei olekaan ihan pikku juttu. Mutta on siellä pikkukuskejakin, jotka suht korkealla istuu. Heidefeld näyttää kuin penkin alle olisi lykätty kirjoja. Kaikilla niillä on omat istuimensa. Kaikkihan on kuulleet penkin sovittamisesta ;)
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Vaikuttaahan se kuskin istumakorkeus aerodynamiikkaan, mutta sitä kompensoidaan kypärän muotoilulla. Esim. Kimillä on kypärässä takaraivon kohdalla pieni "siiveke". Taitaa kyllä olla jokaisella kuskilla ko. osa kypärässä.

Muistaakseni Schumi sanoi jossain haastattelussa pari vuotta sitten, että hänen kypäränsä muotoiltiin niin, että Ferrariin tuli lisää tehoa.

PS. Kiitos Jere1983 testitiedoista.
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Williamssi teki uskoakseni viisaan vedon ottaessaan ammattimiehen ajamaan kolmatta autoa, Wurz tuo tärkeää kokemusta toisesta huipputallista...

Hyvä näin, ettei Frankin joukot ole aina antavana osapuolena...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Metanolman sanoi:
Muistaakseni Schumi sanoi jossain haastattelussa pari vuotta sitten, että hänen kypäränsä muotoiltiin niin, että Ferrariin tuli lisää tehoa.
muistaaksnei Schubert kehitti uusimman mallinsa yhteistyössä Ferrarin ja M. Schumacherin kanssa, ja kehitysvaiheessa Ferrari panosti auton aerodynamiikkaan...
(reilua peliä, ainoo joka sitä kypärää sai tallissa käyttää oli Michael, Rubinho jurnuutti vanhalla potalla vielä :D )
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ghost_Glove sanoi:
Eiköhän Vodafone olisi juurikin hallunnut päästä malboron tilalle ferrarin
ykkössponsoriksi... Sitä ferkku ei pystynyt vodafonelle antamaan koska
malboro jatkaa tallin pääsponssina ties kuinka pitkään...
lähde?
Itse uskon Vodafonen valinneen McLarenin siitäkin syystä että saavat title sponssin paikan todennäkösesti halvemmalla kuin ferkulla nykyinen paikka...
Ferkullahan on kai rahat hieman tiukassa, olisko montezumala pyytänyt lisää rahnaa :rolleyes:
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
FO110K sanoi:
muistaaksnei Schubert kehitti uusimman mallinsa yhteistyössä Ferrarin ja M. Schumacherin kanssa, ja kehitysvaiheessa Ferrari panosti auton aerodynamiikkaan...
(reilua peliä, ainoo joka sitä kypärää sai tallissa käyttää oli Michael, Rubinho jurnuutti vanhalla potalla vielä :D )
Muistan kans tuosta potasta lukeneeni, oliko jopa niin laskettu, että tehoja olisi pitänyt pari heppaa lisää saada Ferrariin, kun kypärä ohjasi ilmaa ilmanottoon?

Lisäksi tuon kypärän ainakin jonkinlaista kehitysversiota myytiin karting käyttöön, ainakin muistelisin niitä alan lehdissä nähneeni. Näissäkin luvattiin parempaa aerodynamiikkaa ilmanvastuksen vähentyessä ja sitä kauttahan kierrosajat parani niin ja niin paljon. Lisäksi kypärä perkaa kalasi ja hankkii uuden vaimon. :wink:

... Tosin noista viimeeksi mainituista eduista ja mistään muistakaan ei tainnut päästä Rubens nauttimaan. :D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
FO110K sanoi:
(reilua peliä, ainoo joka sitä kypärää sai tallissa käyttää oli Michael, Rubinho jurnuutti vanhalla potalla vielä :D )
Saatan muistaa väärinkin, mutta muistelisin, ettei Schubertin kypärää käyttänyt noihin aikoihin kuin Schumacherin veljekset (ja ehkä joku kolmas kuski).

Vuodelta 2004 eräällä keskustelupalstalla lueteltiin näin:
Schubert: Michael, Ralf ja Nick Heidfeld.
Bell: Jacques Villeneuve ja Jarno Trulli
Arai: Alonso, Coulthard, Räikkonen, Barrichello, Frentzen, Montoya, Fisichella jne.
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
Mossi Superstar sanoi:
Williamssi teki uskoakseni viisaan vedon ottaessaan ammattimiehen ajamaan kolmatta autoa, Wurz tuo tärkeää kokemusta toisesta huipputallista...

Hyvä näin, ettei Frankin joukot ole aina antavana osapuolena...
tämä kyllä oli mielestäni fiksu siirto williamsilta. wurz on ajanut/testannut kuitenkin monta vuotta autoa jolla on joka kaudella voitettu kisoja.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
FO110K sanoi:
lähde?
Itse uskon Vodafonen valinneen McLarenin siitäkin syystä että saavat title sponssin paikan todennäkösesti halvemmalla kuin ferkulla nykyinen paikka...
Ferkullahan on kai rahat hieman tiukassa, olisko montezumala pyytänyt lisää rahnaa :rolleyes:
Lähde oli oma pääni... :p
Ihan vaan siltä tuntuu... Vodafonehan on kai sanonu, että sai samalla panostuksella(eli rahalla) mäciltä enemmän kuin ferkulta. Eli saivat samalla rahalla pääsponssin paikan kuin ferkulta kakkos(tai kolmos, mikä nyt olikaan..)sponssin paikan. Mielestäni aika yksinkertaista matikkaa... Toki asiaan on varmaan vaikuttanut viime kauden menestymiset ja miljoona muuta asiaa... Mutta mielestäni tuo mäciltä saatu pääsponssin paikka oli se tärkein vaihdokseen vaikuttanut asia... siis minun mielestäni. :cool:

Ja eikös tuola edellä joku laittanut, että ferkulta ei tosiaan rahat ole loppumassa... Ja miksipä olisivat? Ei yks huonompi kausi(jos nyt maailmanhuipulla kolmatta sijaa ihan huonona voi pitää.... :rolleyes: ) rahahanoja tallilta sulje...

Tämä:
Rapu-70 sanoi:
New Ferrari sponsor ends budget fears


Last week Ferrari moved to dispel talk that their huge budget is under pressure after the departure of Vodafone to McLaren, with team boss Jean Todt insisting that they have "never had so much" money.

However, the denials now seem to have some foundation, as the Scuderia have already filled the void left by the mobile giant's switch by securing a multi-million pound sponsorship deal with De Beers, the world's largest diamond mining company.

The partnership will commence in 2007, and will feature alongside a new contract with the Philip Morris (Marlboro) group, despite the tobacco advertising bans which are currently extending across Europe.

Todt also revealed that the Italian outfit had some say in Vodafone's departure. He told FAZ: "Vodafone went to our competitor because we couldn't give them everything they wanted."

It is also reported that Ferrari's 2008 Concorde Agreement involves a substantial increase in revenues for the squad.
http://www.setanta.com/content/setanta/website.nsf/systemcontent/newsarticle?open&articleid=c70426c20ba234ae802570e9004982f3&folder=website-f1&parentfolder=website&noex&ref=rss&
 
Viimeksi muokattu:

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Jere1983 sanoi:
Barcelona
Tuesday 24th - Kimi and Gary
Wednesday 25th - Kimi and Gary
Thursday 26th - Juan Pablo and Pedro
Friday 27th - Juan Pablo and Pedro
Uus auto tulee varmaan tuonne Barcelonaan. Kimi korkkaa pirssin kuten viime vuonnakin ja Pablo pääsee sitten jälkiliukkaille.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
WebSlave sanoi:
Saatan muistaa väärinkin, mutta muistelisin, ettei Schubertin kypärää käyttänyt noihin aikoihin kuin Schumacherin veljekset (ja ehkä joku kolmas kuski).
jep totta, mutta jos en muista aivan väärin, tuli Schubertin "superkypärä" schumille jo F2002 mallin autoon (kompaktin perän kanssahan tuosta aerodynamiikasta hehkutettiin) ja Ralf & Nick sai sen sitten hieman myöhemmin vasta käyttöönsä... (2003 seasonille?)
Nykyisin Schubertia taitaa käyttää moni muukin....
noh, ei tuo potta kaikkea takaa, mm. Alonso ja Kimi on kokoajan luottanu Arain pottiin....
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
*wruuum* sanoi:
Muistan kans tuosta potasta lukeneeni, oliko jopa niin laskettu, että tehoja olisi pitänyt pari heppaa lisää saada Ferrariin, kun kypärä ohjasi ilmaa ilmanottoon?

Lisäksi tuon kypärän ainakin jonkinlaista kehitysversiota myytiin karting käyttöön, ainakin muistelisin niitä alan lehdissä nähneeni. Näissäkin luvattiin parempaa aerodynamiikkaa ilmanvastuksen vähentyessä ja sitä kauttahan kierrosajat parani niin ja niin paljon. Lisäksi kypärä perkaa kalasi ja hankkii uuden vaimon. :wink:

... Tosin noista viimeeksi mainituista eduista ja mistään muistakaan ei tainnut päästä Rubens nauttimaan. :D
Muistaakseni Rubinholla on todella kaunis vaimo. Ainakaan minä en sitä vaihtaisi jos itselläni sellainen brasiliatar olisi.
 
Ylös