Off-Season

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
J.Heldenview sanoi:
En veikkaisi Wurzia rattiin vaikka Rosberg vähän floppaisikin. Williamsilla on ennenkin jaksettu katsoa rookiesuorituksia koko vuoden. Hyvin Wurzi silti ajaa osaa. Webber ei ole mielestäni juurikaan Wurzia kummoisempi ratinkääntäjä. Yritystä ehkä enemmän mutta tasaisuutta sitäkin vähemmän.
Nico vie Webberiä kuin jalkarättiä puolen kauden jälkeen. Näreet on näin.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
niki sanoi:
Huh! :eek: Jos ero on noin iso niin Ei ihme että paksu-Pablo passitettiin laihdutuskuurille Mäcille tullessaan. JP:een McDonalds vaihtui McLareniin! :D
Kyse ei ole niinkään itse painosta kuin sen jakautumisesta ja toisaalta sitten siitä, vaikuttaako korkeammalla viuhuva kypärä auton aerodynamiikkaan.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Bobakki sanoi:
Kyse ei ole niinkään itse painosta kuin sen jakautumisesta ja toisaalta sitten siitä, vaikuttaako korkeammalla viuhuva kypärä auton aerodynamiikkaan.
Ja lisäksi hain aerodynamiikan erolla sitä, että pienille kuskeille auto voidaan muotoilla hiukan pienemmäksi (kapeammaksi) josta syntynee hyötyä aerodynamiikkaan. Äkkiseltään tuntuisi ettei pitemmän kuljettajan pää paljoa korkeammalla ole, vaan jalat enemmän koukussa. Varmasti aiheuttaa harmaita hiuksia tiimiin jos kuljettaja äkillisesti vaihtuukin eikä uusi kuski meinaa autoon sopia.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Toni_V sanoi:
Ja lisäksi hain aerodynamiikan erolla sitä, että pienille kuskeille auto voidaan muotoilla hiukan pienemmäksi (kapeammaksi) josta syntynee hyötyä aerodynamiikkaan. Äkkiseltään tuntuisi ettei pitemmän kuljettajan pää paljoa korkeammalla ole, vaan jalat enemmän koukussa. Varmasti aiheuttaa harmaita hiuksia tiimiin jos kuljettaja äkillisesti vaihtuukin eikä uusi kuski meinaa autoon sopia.
Toki joo, mutta tuossa oli kyse kahden kuskin erosta samassa autossa. Onhan pitemmän kuskin selkäkin todennäköisesti pitempi ja sitä tuskin saa hirveästi mutkalle.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Toyota sopii nyt paremmin Ralf Schumacherille
02.01.2006 18:35

Toyotan F1-tallin kuljettaja Ralf Schumacher on kertonut tallin uuden TF106-auton sopivan hänen ajotyylilleen viimevuotista autoa paremmin.

- Auton käyttäytyminen sopii nyt paljon paremmin minun ajotyylilleni. Pystyn jarruttamaan merkittävästi myöhemmin ja kääntymään nopeammin, Ralf sanoi Sport Bild -lehdelle.

Myös Keke Rosberg on pannut merkille Ralfin kohentuneen vireen.
- Ralfin kehonkieli talvitesteissä säteili itseluottamusta, Keke sanoi.

Ralfilla onkin ensi kaudelle voittotavoite
- Haluan olla kolmen parhaan joukossa MM-sarjassa ja haluan voittaa osakilpailun kaudella '06, Ralf linjaa.

(MTV3)
Ralffista kauden yllättäjä? :ahem:
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
New Ferrari sponsor ends budget fears


Last week Ferrari moved to dispel talk that their huge budget is under pressure after the departure of Vodafone to McLaren, with team boss Jean Todt insisting that they have "never had so much" money.

However, the denials now seem to have some foundation, as the Scuderia have already filled the void left by the mobile giant's switch by securing a multi-million pound sponsorship deal with De Beers, the world's largest diamond mining company.

The partnership will commence in 2007, and will feature alongside a new contract with the Philip Morris (Marlboro) group, despite the tobacco advertising bans which are currently extending across Europe.

Todt also revealed that the Italian outfit had some say in Vodafone's departure. He told FAZ: "Vodafone went to our competitor because we couldn't give them everything they wanted."

It is also reported that Ferrari's 2008 Concorde Agreement involves a substantial increase in revenues for the squad.
http://www.setanta.com/content/setanta/website.nsf/systemcontent/newsarticle?open&articleid=c70426c20ba234ae802570e9004982f3&folder=website-f1&parentfolder=website&noex&ref=rss&

Eli ei taidakkaan Maranellosta olla pätäkät lopussa..Ihmetyttää mitä Vodafone on vaatinut sellaista mitä Ferrari ei ole suostunut toimittamaan? Kimi? Alonso?
 

Makkonen

Guest
Mtv3:

Etelä-Korea ei haluakaan rakentaa F1-mitat täyttävää rataa MM-sarjan osakilpailun isännöimiseksi. Korealaiset tekivät tutkimuksen kilparadan rakentamisesta, mutta päätyivät hautaamaan idean. Asiasta kertoo grandprix.com.

Eteläkorealaiset allekirjoittivat kaksi vuotta sitten formula ykkösten kaupallisten oikeuksien haltijan Bernie Ecclestonen kanssa alustavan sopimuksen kisan järjestämisestä Chinhaessa vuodesta 2009 lähtien.

Etelä-Koreassa keskitytään nyt vuoden 2020 kesäolympialaisten hakemiseen Busaniin.

(MTV3)
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Bobakki sanoi:
Toki joo, mutta tuossa oli kyse kahden kuskin erosta samassa autossa. Onhan pitemmän kuskin selkäkin todennäköisesti pitempi ja sitä tuskin saa hirveästi mutkalle.
Itse arvailen että pitempi kuski istuu takakenommassa asennossa jalat enemmin koukussa. Kuskien pituuserohan voi olla helpostikin aika paljon. Äkkiseltään tulee mieleen että Wurz taitaa olla luokkaa ~10 cm pitempi kuin Montoya. Mutta silti miehen kypärä ei taida viuhua samaa mittaa korkeammalla. Tämä on vain omaa arvailuani kylläkin.

Kun ajattelee kuinka paljon Ferrari on tehnyt menestystä, ei pahemmin sitä puolta voi haukkua. Jossain heidän haastattelussakin vihjattiin siihen että mäcillä Vodafone saa paljon näkyvämmän aseman (ja oliko vielä että samalla rahalla?).
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Toni_V sanoi:
Itse arvailen että pitempi kuski istuu takakenommassa asennossa jalat enemmin koukussa. Kuskien pituuserohan voi olla helpostikin aika paljon. Äkkiseltään tulee mieleen että Wurz taitaa olla luokkaa ~10 cm pitempi kuin Montoya. Mutta silti miehen kypärä ei taida viuhua samaa mittaa korkeammalla. Tämä on vain omaa arvailuani kylläkin.
Noin olen itsekin sen ajatellut. Pitkän kuskin, oli pituus sitten jaloissa tai selässä, pää on aika samalla korkeudella kuin lyhyen kuskinkin. Mutta kun auto rakennetaan lyhyemmälle kuskille, kabiinista voidaan tehdä matalempi tai lyhempi. Liian lyhyellä kuskilla kait voidaan istuinta nostaa ylemmäks, mutta liian pitkällä se on aina että jalat ylös koukkuun

Eddie Irvine ei tainnut kaikkein pisin kuski olla, mutta ainakin vuoden '99 Ferrarissa sen pää viuhui aika korkealla. Muistelisin että oli jotain selkäongelmaa ettei voinut laskeutua eteenpäin. Hieman hirvitti jos hänen auto menisi katolleen.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
On se ahtaan näkönen Ferrari. Kapea kuin mikä. Ja ruma :D

 
Viimeksi muokattu:

Leeds

Well-known member
Liittynyt
26.9.2001
Viestit
671
Sijainti
Espoo
Rapu-70 sanoi:
New Ferrari sponsor ends budget fears
..Ihmetyttää mitä Vodafone on vaatinut sellaista mitä Ferrari ei ole suostunut toimittamaan? Kimi? Alonso?
Tupakkivapaata autoa -

nykyään ei zavukkeet onneksi ole enää kovan jätkän merkki -

vaan LUUSERIN!!!
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Toni_V sanoi:
Itse arvailen että pitempi kuski istuu takakenommassa asennossa jalat enemmin koukussa. Kuskien pituuserohan voi olla helpostikin aika paljon. Äkkiseltään tulee mieleen että Wurz taitaa olla luokkaa ~10 cm pitempi kuin Montoya. Mutta silti miehen kypärä ei taida viuhua samaa mittaa korkeammalla. Tämä on vain omaa arvailuani kylläkin.
Wurzillehan piti rakentaa McLarenista oma versionsa ennen kuin tämä kykeni ajamaan sillä kisaa. Pituuseroa Montoyaan on 17 senttiä.
Wilsonin kypärä kyllä oli taannoin Minardilla selvästi korkeammalla kuin Verstappenin. Myös heillä oli 17 sentin pituusero, mutta Minardilla ei ollut Wilsonille omaa versiota. Justin siis joutui istumaan kabiinissa pystymmässä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Markus Sytelä sanoi:
Webber ja Wurz on molemmat Nicoa selvästi nopeampia ainakin vielä tällä hetkellä. Karthiakeyankin näyttäis olevan vähintään samalla tasolla.
Ja tämä päätelmä on tehty minkä perusteella? Ei kai vaan testiaikojen?
 

Leeds

Well-known member
Liittynyt
26.9.2001
Viestit
671
Sijainti
Espoo
Markus Sytelä sanoi:
Webber ja Wurz on molemmat Nicoa selvästi nopeampia ainakin vielä tällä hetkellä. Karthiakeyankin näyttäis olevan vähintään samalla tasolla.
????????? :D
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Bobakki sanoi:
Ja tämä päätelmä on tehty minkä perusteella? Ei kai vaan testiaikojen?
Vaikkapa siihen että Kovis pyyhki Karthikeyanilla lattiaa Nissan world seriesissä ja Rosberg päihitti Koviksen GPkakkosissa :D :D :D :D
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Milloin tänä vuonna ajetaan ensimmäset testit? Siis muutkin tallit paitsi Ferrari. :D

Eikös se Kimikin jo kohta ilmesty testi radoille?!?! :doubtful:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Rapu-70 sanoi:
Ihmetyttää mitä Vodafone on vaatinut sellaista mitä Ferrari ei ole suostunut toimittamaan? Kimi? Alonso?
Eiköhän Vodafone olisi juurikin hallunnut päästä malboron tilalle ferrarin
ykkössponsoriksi... Sitä ferkku ei pystynyt vodafonelle antamaan koska
malboro jatkaa tallin pääsponssina ties kuinka pitkään...
 
Ylös