Off-Season

Ma

Arrogant Opportunist
Sijainti
UP, Michigan
Menisin väittämään ettei Villeneuve vauhti viimeisena BAR-vuotena ja sen jälkeen ole ollut enää huippukuljettajan tasoa. Buttonilta tuli turpaan muutenkin kuin vain epäonnen takia, Jacques oli yksinkertaisesti hitaampi.

Kauden 2004 viimeiset kisat olivat pohjanoteerauksia, ja ei tälläkään kaudella Jacques päässyt missään vaiheessa Massan vauhtiin vaikka kavensikin eroa alkuvuodesta. Ilman Massalle koitunutta huonoa onnea eroa MM-pisteissa olisi ollut brassin eduksi huomattavasti enemman.

Toki jos meriitteja katsotaan vain kauteen 02 asti, Jacques pesi kaikki tallitoverinsa avausvuottaan lukuunottamatta.

formulaX

Well-known member
Itse menisin väittämään, että on kova luu ens kaudella Jacques ja jos pieksee ens kaudella Heidfeldiä niin on kyseessä vanha kunnon Jacques, rattimiähiä!

Mclareni uppoaa sinne 90-luvun alkupuoliskolle poksumoottoreihin, jännitysmomentti on millä kierroksella poksahtaa. Kimi vaihda jo tallia.

Nico saattaa yllättää, Ferrareitte dominointi Bridgestoneilla ennen kuin tuli tämä yhdet renkut per kisa sääntö, saattaa avittaa Williamsia, ja Cossu on jo kauan revitellyt kierroksia penkistä, joten saattaa koneestakin irrota mukavasti.

Mut ens vuonna sen vasta näkee...

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Ma sanoi:
Menisin väittämään ettei Villeneuve vauhti viimeisena BAR-vuotena ja sen jälkeen ole ollut enää huippukuljettajan tasoa. Buttonilta tuli turpaan muutenkin kuin vain epäonnen takia, Jacques oli yksinkertaisesti hitaampi.

Kauden 2004 viimeiset kisat olivat pohjanoteerauksia, ja ei tälläkään kaudella Jacques päässyt missään vaiheessa Massan vauhtiin vaikka kavensikin eroa alkuvuodesta. Ilman Massalle koitunutta huonoa onnea eroa MM-pisteissa olisi ollut brassin eduksi huomattavasti enemman.

Toki jos meriitteja katsotaan vain kauteen 02 asti, Jacques pesi kaikki tallitoverinsa avausvuottaan lukuunottamatta.
Sä oot ilmeisesti kattonu ihan eri kisoja sitten? Kyllähän Villeneuve ihan Buttonin vauhdissa oli kaudella 2003. Aika-ajoissa pari kämmiä tiputti ruudukon loppupäähän, ja juuri noissa kisoissa Button taas pärjäsi hyvin. Okei kämmi on aina kämmi, ja se on pahasta, mutta nopeutta se ei tee hitaaksi.

DFiaA

I told you so
Jacques sanoi:
Sä oot ilmeisesti kattonu ihan eri kisoja sitten? Kyllähän Villeneuve ihan Buttonin vauhdissa oli kaudella 2003. Aika-ajoissa pari kämmiä tiputti ruudukon loppupäähän, ja juuri noissa kisoissa Button taas pärjäsi hyvin. Okei kämmi on aina kämmi, ja se on pahasta, mutta nopeutta se ei tee hitaaksi.
Siis jos olet tarkemmin katsonut niin Jacques oli kympän tai pari Buttonia hitaampi. Ja Button oli sentään juuri tiimiin tullut ;) Kyllä se pettymys oli ettei Jacques onnistunut näyttämään napille ajamisen mallia.

Massakin oli lähes joka kisassaa Jacquesia paremmassa iskussa, mutta renkaita hajos ja oli muuta huonoa onnea.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Jacques sanoi:
Juu siis eihän sitä tietenkään voi tietää, mutta mulla on vahva epäilys. Villeneuve on sen verran kokeneempi, että ilman sutimisenestoja hänellä olisi ollut huomattava etulyöntiasema Massaan nähden.

Ja mitä tulee noihin meriitteihin.. Tiedät hyvin itsekin, että tilastollisia meriittejä ei sellaisella kalustolla ole voinut saavuttaa, kuin mitä Villeneuvella oli kausina 1999-2005. Kukaan kuljettaja ei olisi juuri parempaa menestystä saavuttanut. Joten pitää katsoa itse ajosuorituksia. Esim. vuonna 1999 Villeneuve oli usein pistetaistelussa mukana ja pari kertaa taisi pitää jopa ferrareita takaanaan (ainakin barcelonassa 1999). Moottori ei kuitenkaan ollut kovin kummoinen ja sen takia sitten niitä pisteitäkään ei tullut kun kone sanoi jatkuvasti poks. 2000 meni sitten jo paljon paremmin ja pisteitä tuli tasaiseen tahtiin. Ko. vuonnahan Jacques tuli kuuluisaksi huippustarteistaan ja paransi starteissa usein sijoitustaan usealla pykälällä. Lisäksi lähtöruudut oli aika huikeita kun ottaa huomioon kaluston tason. Ja auto ei todellakaan ollut mikään huippuauto (kuten varmasti tiedät). Ja muistin virkistykseksi.. Montrealissa ruutu 6, ja startissa mentiin tyylikkäästi Mika Häkkisen edelle. Monzassa lähtöruutu oli neljäs ja sai jälleen mainion startin, mutta Barrichello plokkasi edessä ja pilasi Jacquesin nousun sijalle kaksi. Jos et muista, niin lataapa netistä ja katso. :)

2001 pari palkintokorokesijoitusta ja muutenkin mahtavia suorituksia. Auto nyt ei edelleenkään ollut mikään huippu, mutta mielestäni Villeneuve suoriutui kaudesta erittäin hyvin. 2002 oli todella vaikea, koska Ferrari hyötyi Bridgestonen etulyöntiasemasta jolloin muilla bridgestone talleilla oli vaikeampaa. Muutenkin kehitystyössä oltiin tultu takapakkia. Siitä huolimatta Villeneuve voitti Panisin pisteissä ja ansiolistalle tuli myös komea nelossija Silverstonen sateesta.

2003 alkoi paljon paremmin. Villeneuve oli nopea australiassa kuten tallikaverinsakin. Uho Buttonin lyömisestä oli typerää Jacquesilta ja kun hän ei sitten kyykyttänytkään Jensonia, niin se kieltämättä heikensi miehen osakkeita. Radalla hän oli kuitenkin Jensonin tasolla nopeudessa. Jälleen jos muisti ei riitä, niin voit tsekata jostain nauhalta kisoja uudestaan. Villeneuvella oli huomattavasti enemmän epäonnea kuin buttonilla, mistä tappio pisteissä yksinomaan johtui. Jos katsoi suorituksia radalla, niin sen saattoi näin oivaltaa.

2004 jäi sitten väliin lähes kokonaan. Renault pesti kauden lopussa tuli pahaan paikkaan ja vuoden tauon jälkeen parin vaivaisen testipäivän kokemuksilla Villeneuve suoriutui tuosta pestistä ihan ok tasolla. Kilpailusuoritus oli toki surkea jokaisessa kisassa, mutta jos ottaa huomioon olosuhteet, oli suoritus ihan ok.

2005 kauden kuviot varmaan jo muistatkin. Alkukausi meni mönkään pääasiassa erimielisyyksien takia. Villeneuve ei saanut säätää autoaan haluamallaan tavalla, mutta heti kun sitten Imolassa sai alleen auton, joka sopi paremmin ajotyylilleen, tuli tulostakin. Ja kauden loppua kohden nopeus oli hyvää ainakin massaan verrattuna.

Kyllä tuossa minusta on ihan tarpeeksi ainesta pitää Villeneuvea huippukuljettajana. Huippukuljettajahan voi olla vaikka ei ajaisikaan huipputallissa. Se on hyvä aina muistaa. :)
Jos perustelusi nojaa sellaiseen totuuden kulmakiveen kuin "Kukaan kuljettaja ei olisi juuri parempaa menestystä saavuttanut", niin minäpä en jaksa lukea sen enempää koko tekstistä. Ei voi olla totta...

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Sijainti
Lahtix
No eiköhän poijjjaat se villeneuven nopeus tule selväksi ensi kaudella. Jos on nopea niin sitten on nopea kuski ja jos ei niin ei....! Niin yksinkertaista se on.
Huippukuskiksi en sitä ihan laittaisi... Mun mielestä neljä HUIPPUkuskia sarjassa on nyt jotka olenn tuossa aikaisemmin nimennyt. Monta erinomaista myös, johon kuuluu trulli ja r schumacher ja button, fisico ja villeneuve. :thumbup:

Edit: Pakkohan kuskin olla erinomainen jos voittaa mm:n mutta huippukuskia siihen ei oikealla kalustolla tarvita....

Viimeksi muokattu:

Jacques

Sijainti
Helsinki
formulastara sanoi:
Jos perustelusi nojaa sellaiseen totuuden kulmakiveen kuin "Kukaan kuljettaja ei olisi juuri parempaa menestystä saavuttanut", niin minäpä en jaksa lukea sen enempää koko tekstistä. Ei voi olla totta...
:confused: :confused:

Eli vaadit perusteluja ja sitten kun perustelen, niin takerrut heti ensimmäiseen perusteluun ja tuomitset sen kautta kaikki muutkin perusteluni lukematta niitä? Hyvä hyvä.. Todellista keskustelua tämä! :alppu:

Edit: niin itseasiassa tuohan ei edes ollut perustelu vaan mielipide. Pahahan tuota on perustella.. Mutta jos jotain vertailukohtaa haetaan, niin eipä se Häkkinenkään erikoisuuksiin pystynyt kilpailukyvyttömällä autolla. Niin kuin varmasti tiedät senkin. Ja ennenkun tässä alkaa hillitön jarna niin totean, että pidän myös Häkkistä huippukuljettajana (herneet pois nenästä).

Ja kuten sanoin. Jospa pidetään tämä toikki off-season keskustelussa ja voitte tehdä Villeneuve aiheesta oman toikin, jos se on niin mielenkiintoinen aihe ja haluatte siitä keskustella. Siis nimenomaan keskustella.

Viimeksi muokattu:

Jacques

Sijainti
Helsinki
butterfly sanoi:
No eiköhän poijjjaat se villeneuven nopeus tule selväksi ensi kaudella.
Jep. Tälle keskustelulle nauretaan ensi kauden jälkeen. Olenko se minä vai joku teistä, niin sen näyttää ensi kausi. Minulla on kuitenkin vahva tuntemus, että minä olen se joka iloitsee. :ahem:

belated

Well-known member
Sijainti
Αθήνα
butterfly sanoi:
No eiköhän poijjjaat se villeneuven nopeus tule selväksi ensi kaudella. .
Joo, kuten De la Rosahan tästä jo tuolla V8 toikissa puhuikin:
"V8-moottorilla varustetun F1-auton kuljettaminen ei vaadi enää huippukuskin taitoja."

Eli taitaa Villen ero 'huonoihin' kuskeihin pysyä samana, tai sitten hän saa muita kiinni vauhdillisesti. Mielenkiinnolla jäämme odottamaan :D

Sijainti
Lapinlahti
Jacques sanoi:
Jep. Tälle keskustelulle nauretaan ensi kauden jälkeen. Olenko se minä vai joku teistä, niin sen näyttää ensi kausi. Minulla on kuitenkin vahva tuntemus, että minä olen se joka iloitsee. :ahem:

No, minä nauran jo, ja nauran koko ensi kauden...

Juzo

Well-known member
Sijainti
Taipalsaari
Minardi fani sanoi:
^Onko tosi että minä ja Jacques ollaan ainoita jotka uskovat Villeneuveen? :confused:
Minäkin uskon Villeneuven epäonnistumiseen.... Nojoo voi Nööffi pärjätä yllättävän hyvin jos vertaa viime kauteen mutta ei kyllä Heidfeldiä päihitä.

Joni

Well-known member
Minardi fani sanoi:
^Onko tosi että minä ja Jacques ollaan ainoita jotka uskovat Villeneuveen? :confused:
Ette ihan mutta siis vain me trio? :thumbup:

DFiaA

I told you so
Paha uskoa kun ei näy merkkejä että siinä olis jotain mihin uskoa :frown:

Ihan kelpo kuski, muttei mitään speciaalia tänäpäivänä.