Ehdotus / uusi keskustelun avaus!
Mitä jos Hallituksen kokoonpanosta tehdään kiertävä siten, että jokaiselle (tai ainakin suurelle osalle) tulisi se nakki jossain vaiheessa. Edit: Lähtökohta toki vapaaehtoisuudessa, mutta vapaaehtoisia pitäisi olla vähintään 6, jotta tämä toimisi!
Hallituksessa pitäisi olla joka vuosi vähintään yksi vanha jäsen ja vähintään yksi uusi. Sama tyyppi saisi olla hallituksessa max kolme kautta. HUOM! tämä vain ajatusta, jotain tämän suuntaista, ehdottakaa parempaa..
Optimitilanne olisi se, että hallituksessa olisi kokoajan yksi kolmannen kauden tyyppi, yksi toisen kauden tyyppi ja yksi uusi tyyppi. Tai jos ei noin tarkalla tasolla niin ainakin sillai, että siellä on kokoajan kolme tyyppiä. Näin varmistetaan jatkuvuus.
Yksinkertaisesti tehtäisiin järjestysluettelo hahmoista, josta helposti näkee ketkä ovat seuraavana vuorossa.
Hallitusjäsenyyden jälkeen ko. hahmo tipahtaa listan pohjalle. Eli esim. nyt minä ja domppari tipahdettaisiin hännille ja Jussi & Follo olisivat myös häntäpäässä (jos ylipäätänsä haluavat siinä olla).
Tällä tavalla varmistettaisiin sarjan jatkuvuus. Mua pelottaa, että jos meillä on vain pari tyyppiä, joita kiinnostaa kisojen järkkääminen, niin mitä tapahtuu jos heidän kiinnostus lopahtaa tai jos heiltä vain loppuu aika (minä) tai muuten kilahtaa nupissa (Domppari). Ja muutenkin on tervettä että sääntöjen laatijoissa olisi vähän eri tyyppejä, niin ei yhdet mielipiteet pääse vaikuttamaan liikaa.
HUOM! Ennen kuin aloitatte jarnaamisen, lukekaa tämä POINTTI:
En kannata kuitenkaan sitä, että osallistujia pakotettaisiin hallitusvastuuseen. Sellainen voisi toimia, että hallituksen vuorottelulistalla olevat saisivat jotain etuoikeuksia. Esim. automaattinen osallistumisoikeus jokaiseen kisaan jonon ohi.
Tai jotain muita etuoikeuksia jos keksitään (mielellään ei kuitenkaan kisojen tuloksiin vaikuttavia
).
Tällä keinolla voisi myös saada ohituksen tiukoista osallistumissäännöistä! Esim. "jos postausraja ei ihan riitä, mutta olet valmis hallitusjäsenyyteen ja kisojen järjestelyvastuuseen, niin tervetuloa"! Eli postausraja voisi olla vaikkapa vähän pienempi silloin.
Mitä mieltä olette?