Offtopic eli sättimistojck

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
no kerran Kaanaassa törmäsin kaveriin joka oli ajanut kerran pihalle, siinä kun meni rattaat ja jarrut ja muut tilpehöörit niin sanoi laskun olleen 500€.
ja ei kuulemma edes kovinkaan harvinaista hänen mukaansa :)
Ratas ja ketjut ovat kulutusosaa. Ratas maksaa noin 15,- ja ketjut 30,-. Jos siinä meni taka-akseli solmuun, niin se on vajaa 200. Jarrut nyt tuskin menee kokonaan uusiksi, vaan ehkä jokunun muutaman kympin osa.

Todennäköisesti tolkutonta liioittelua.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ratas ja ketjut ovat kulutusosaa. Ratas maksaa noin 15,- ja ketjut 30,-. Jos siinä meni taka-akseli solmuun, niin se on vajaa 200. Jarrut nyt tuskin menee kokonaan uusiksi, vaan ehkä jokunun muutaman kympin osa.

Todennäköisesti tolkutonta liioittelua.
No sovitaan sitten meidän kesken että max 250€.
Eli puolet kaudesta yhteen ulosajoon. Moving on...
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
The all-seeing-eye of the moderator :rolleyes:

*lisäilee tägejä*
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Tähän toikkiin lisännyt Jonkki, kesäharjoittelutoikkiin Andy. Alan miehiä kai kummatkin.
:ahem: Ei se muistikuva ihan väärä sitten ollutkaan; toiseen olin lisännyt kuitenkin. Ehdin jo harmitella etten olisi ollenkaan.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Sitä mä vähän niinku koitin sanoa, kun täällä (käsittääkseni) mietitään sarjan kehittämistä (vai onko se vain Raceri).

Tässä on mielestäni kaksi selvää vaihtoehtoa:

- Jatkaa nykyisellään ja toivoa että F1-Foorumilta löytyy tarpeeksi kuskeja

- Muuttaa tämä sarja julkiseksi, voi jossain määrin löyhästi sitoa Foorumiin edelleen (esim. ilmoittautumiset tän kautta tms.). Sitten innostuneet voi järjestää F1-Foorumille omia karting-kisoja/mööttejä, joissa ei lasketa sarjapisteitä tms. edit. Tässä toki ongelmana voi edelleen olla kisaajien löytäminen, sitoutuminen väistämättä laskee.
En ymmärrä logiikkaa. Miksi pitää muuttaa tätä sarjaa, jos haluaa toimintaperiaatteiltaan täysin erilaisen sarjan?

Mun ehdotus:
- Jatketaan tätä ihan entiseen malliin.

- Jos joku haluaa perustaa rinnakkaisen vapaamman sarjan, niin siitä vaan. Jos tuo sarja vie nykyiseltä kkwcs sarjalta kaikki osallistujat niin sitten niin tapahtukoon. Itse epäilen tätä.

Tahdon myös huomauttaa, että meillä on kisassa kuin kisassa ollut vähintään 12 kuljettajaa, mikä on mielestäni jo hyvä määrä. Suurimmassa osassa kisoista osallistujamäärä huitelee siellä 20 molemmin puolin. En siis ihan täysin osta väitteitä osallistujakadosta.

Näistä jaskan ehdotuksista kaivaisin kuitenkin yhden hyvän pointin esiin: MÖÖTET. Alkuvaiheessahan useampi kisa oli yhdistetty ihan normaaliin f1-forumin möötteen. Kisa oli yleensä ensin ja sitten mentiin esim. sporttiin, jossa oli myös odottamassa muita f1-forumisteja.
Mielestäni tämän tavan voisi ihan hyvin palauttaa ainakin muutaman kisan yhteyteen (ainakin Helsingin, Turun ja Tampereen kisat).

Olisi itseasiassa hyvä idea, jos jo Jyväskylän kisan yhteyteen järkättäisiin myös möötte (josta toikki etukäteen vapaaseen keskusteluun, miksei myös f1-vapaa alueelle?). Etkot radalla ja varsinainen möötte jossain paikallisessa ravintolassa. Tämä ajankohtakin on täydellinen, koska samalla voidaan katsella USA:n GP:n aika-ajoja, olettaen, että jyskälässä jossain paikassa näyttävät niitä.


Ratas ja ketjut ovat kulutusosaa. Ratas maksaa noin 15,- ja ketjut 30,-. Jos siinä meni taka-akseli solmuun, niin se on vajaa 200. Jarrut nyt tuskin menee kokonaan uusiksi, vaan ehkä jokunun muutaman kympin osa.
No sovitaan sitten meidän kesken että max 250€.
Eli puolet kaudesta yhteen ulosajoon. Moving on...
Pari hunttiahan me taidettiin siitä mun uudelleenmuotoilemasta taka-akselistakin taannoin maksaa? :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

Scyber

Well-known member
Liittynyt
7.5.2012
Viestit
284
Sijainti
Hyvinkää
Hmm. Mielestäni mitä tahansa teettekään / muutattekaan älkää avatko juttua kokonaan avoimeksi. Itsellä on ainakin valheellinen unelma F1 -herruudesta, jota pääsen aivan mahtavasti toteuttamaan tasaveroisissa kamppailuissa ja muuttuvissa olosuhteissa.

Sen lisäksi olen erittäin (siis erittäin) positiivisesti yllättynyt siitä kuinka mukava porukka ja fiilis tässä sarjassa on. Kaikki järjestelyt on tehty erinomaisesti ja mm. videokoosteet ovat painonsa arvoisia kullassa. Kukaan ei ajele verenmaun kera eikä tarvi pelätä päällekäyntiä tai kuunnella nimittelyjä.

Mikäli sarja tarvitsee lisää rahaa jonkun mielestä tai isommat puitteet tai halvemmat kisat, voisi F1-forumi / KKWCS tilata fanikilkettä (lippistä, vaimonhakkaus / t-paitoja yms yms.) vaikka ajohaalaria / hanskaa, joilla sitten rahoitettaisiin vaikka halvemmat kisat tms ekstraa.

Parhaiten asiat säilyttää arvonsa / arvostuksensa mikäli niissä on jotain Inside -arvoa ja erilaisuutta. Itse ainakin näytän kavereille / sukulaisille koosteita ja kerron kuinka kovia kuskeja sarjasta löytyy ja miten viime kisailut meni ihan silkkaa ylpeyttä huokuen.

Just my 2cents!
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tämä on mulle ainakin olennaisia syitä siihen, miksi jaksan kuukaudesta toiseen tulla pyörimään siellä jälkijoukoissa.
Itse ainakin ajan välillä verenmaku suussa.

Lähinnä kun on tullut ajettua jonkun kanttarin yli hiukka liian rajusti ja olen purrut huuleeni/kieleeni.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Itse ainakin ajan välillä verenmaku suussa.

Lähinnä kun on tullut ajettua jonkun kanttarin yli hiukka liian rajusti ja olen purrut huuleeni/kieleeni.
Tälleen ajatellen ihan hyvä, että ei ole ollut taipumusta harrastaa kielareita tuolla varikolla.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Ei mua vähempi KKWCS-kisamäärä haittais lainkaan. Ehkä se puolitosissaan vääntäminenkin vähenisi ja hauska palaisi enemmän mukaan kuvioihin ja ehkä möötetkin kisatapahtumien yhteyteen. Kyllä tässä viimeisen parin vuoden aikana on selvästi kadonnut osa siitä pelkästä mukanaolon hyvästä fiiliksestä, kun kilpailu vain kovenee uusien kuskien ollessa puoliammattilaisia. Ymmärrän hyvin, ettei satunnaista aktiivista foorumikirjoittajaa huvita lähteä edes kokeeksi enää mukaan. Sarja on muuten nykyään niin kovatasoinen, että keskitason kuskit pysyy fossiilikisojen keskitason kavereiden kyydissä entuudestaan tuntemattomalla ~kisatikissä olevalla kalustolla.

Sitä paitsi, kyllähän muukin porukka kuin Livestrong Korville (köh, Team 107!) voisi harrastella ulkopuolisiakin tapahtumia ihan oman makunsa mukaan. Ei mekään olla kuin vasta muutama vuosi tunnettu ja tapahtumia on ollut Lanzaroten Ironmanista yökartingiin. Eikä noiden sarjan ulkopuolistenkaan kisojen järjestäminen nyt mitenkään kohtuuttoman vaikeaa ole, sinne voisi sitten tulla kaikki vaareista EM-kisaajiin mikäli intoa riittää ja sana kiirii. Herätkää pahvit!
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Kyllähän meillä oli tiimin kanssa kaikenlaista suunnitelmaa aina Lanzaroten Ironmanista yökartingiin, mutta sitten kun meille selvisi, että keitä noissa tapahtumissa liikkuu lopahti innostus aika äkkiä.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13751
Kyllähän meillä oli tiimin kanssa kaikenlaista suunnitelmaa aina Lanzaroten Ironmanista yökartingiin, mutta sitten kun meille selvisi, että keitä noissa tapahtumissa liikkuu lopahti innostus aika äkkiä.
Pieni tiimien välinen nokkiminen on tervettä. Mutta olisi kyllä kiva mennä ironman-kisa jollei siellä olisi treenanneita pro-menijöitä :)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Sarja on muuten nykyään niin kovatasoinen, että keskitason kuskit pysyy fossiilikisojen keskitason kavereiden kyydissä entuudestaan tuntemattomalla ~kisatikissä olevalla kalustolla.
Mä veikkaan että kisatikissä oleva kalusto tasoittaa vähän pakkaa; jos auto on sellaisessa kondiksessa että kääntyy just eikä melkein silloin kun käännetään, on ajaminen helppoa ja sitä pystyy puristamaan vähän enemmän. Minulla ainakin vaikuttaa ainakin puoli sekunttia per kierros se, että ratti on normaalissa kulmassa eikä vaakatasossa kuin päältäajettavassa ruohonleikkurissa, kuten jokaisessa KKWCS-sarjan vuokra-autossa Haaparannan #27:aksseiskaa lukuunottamatta on.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kyllähän meillä oli tiimin kanssa kaikenlaista suunnitelmaa aina Lanzaroten Ironmanista yökartingiin, mutta sitten kun meille selvisi, että keitä noissa tapahtumissa liikkuu lopahti innostus aika äkkiä.
:D
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Pieni tiimien välinen nokkiminen on tervettä. Mutta olisi kyllä kiva mennä ironman-kisa jollei siellä olisi treenanneita pro-menijöitä :)
Ollaan tiimin kesken kokeiltu leikkimielistä pienempää matkaa, ja ensi kaudella on tarkoitus osallistua koko tiimin voimin ainakin yhdelle-kahdelle triathlonille. Tulkaa ihmeessä mukaan haastamaan. Dompparinkin läskitissit saisivat liikettä niveliin.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Tulipa tässä mieleen listata näitä kisaamisiaan vähentäneitä hahmoja.

Asko S: nainen
Domppari: nainen
Follo: nainen
JayR: Luotettavien huhujen mukaan viettänyt tänä vuonna 4 vrk Suomessa.
JNF: Missä menee?
kouvo: tajusi asuvansa jossain fucking Joensuussa. Säikähti niin, että muutti Lieksaan. + nainen
Totke: Lihonnut niin, ettei mahdu autoon. Siis omaansa, karting-auto on kuitenkin hieman isompi vielä. Tulee kisaan kun saa ostettua kuorma-auton.

Do you see a pattern here?

Ja kohta noi tulee kaikki sanomaa, että ei nainen OIKEASTI ole vaikuttanut, vaan...
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Täällä karting-puolella alkaa nyt olemaan oikeanlainen meininki. Hiehoa!
 
Ylös