kik: Jos markkinointi on samalla tasolla kuin kaksi-kolme vuotta sitten, ni eipä ole ihme ellei katsojia tapahtumaan tule.
Olen monesti ottanut esille, muistaakseni Kemora Festivaali (?) -nimellä ajetun SM-viikonlopun, joka kuten nimi kertoo ajettiin päällekkäin Kaustisen festareiden kanssa. Hieno veto järjestäjiltä, sillä tuolloin seutukunnalla ON VÄKEÄ. Ilmeisesti AKK Sports kuitenkin vastasi tuolloin kisan markkinoinnista... Tulos? Iltalehdessä ja TV:ssä kyllä taidettiin mainostaa, mutta halvin ja ehkä tehokkain tapa, eli parin suuren plakaatin raahaaminen Kaustisen keskustaan näkyvälle paikalle, jäi tekemättä. Saatikka, että paikallisissa lehdissä olisi ollut kunnon mainoksia. Parissa katutolpassa oli A3 -kokoa olevat mainokset, joista ei selvää saanut, ellet nenä kiinni mennyt tiirailemaan.
Noh porukkaa kuitenkin istui katsomossa sen verran, että AKK pystyi käyttämään doseeratusta kaarteesta otettua Haapalainen & "yleisömeri" -kuvaa sarjan markkinoinnissa pari vuotta...
Pointti? Taitaa sopimukset ALMA median kanssa olla niin sitovia, ettei lähialueiden potentiaalisia katsojia juurikaan tavoiteta. Markkinoinnin painopiste on myös ehkä liiankin pääkaupunkipainoitteinen. Onhan siellä porukkaa, mutta harva jaksaa lähteä Alastaroa ja Ahvenistoa kauemmaksi.