Oletko 'elvyttänyt' Anne tms. nukkea?

Oletko puhkunut ja painellut Anne-nukkea?

• Äänestäjiä yhteensä
    26

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Lähinnä noita ensiaputaitoja ajatellen, vaikka joku barbara-juttuja tarjonneekin.

Eli oletko puhaltanut ja antanut sydänhierontaa ensiapunukelle?

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Partiossa joskus muksuna. En saanut vihreää valoa millään syttymään. Voi olla että nykyään riittäisi voimat vähän paremmin.

Joku asiastatietävä joskus sanoi että parempi elvyttää väärin kuin ei ollenkaan. Yritän muistaa tämän jos joskus tilanne sattuu kohdalle.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Tarjoan barbara-juttuja tähän.

Taisin olla 10 vuotta sitten vemppaamassa, kun Annea elvytettiin.

Zervuska Haidis

Well-known member
Sijainti
Sivulla viisi
Sekä intissä että opiskeluiden ohessa on asianmukaisilla kursseilla käyty ja nukkeja hyväilty, tosin EA-kortti lienee rauennut jo hyvän aikaa sitten. Mitään en siis enää osaa.

Trullinkaasu

Well-known member
Olenhan mä.

Opiskeluaikana eli ihan puoli vuotta sitten olen saanut tehdä tuttavuutta tähän hellään nukkeen. Suurimman osan osattavista asioista olen ikävä kyllä unohtanut, vaikka ihan yksinkertaisia asioitahan ne EA-ykköskurssin asiat ovat. Niin lyhyt katsokaas se ihmisen muisti on. Hätätilanteessa tuskin osaisin toimia oikein ja määrätietoisesti.

Intissä ei tarvinnut elvyttää mitään nukkea, vaan siellä ensiapukoulutus liittyi lähinnä niihin sideharso-juttuihin eli haavan peittämiseen, yms.

jjv

Arschloch
Intissä ja lukiossa. Mutta virallista ensiapukurssia en ole käynyt, vaikka työnantaja on sellaista useasti tarjonnut, koska tietyllä määrällä työntekijöitä pitää se kortti olla. Muutama muu on käynyt ja se on riittänyt.

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
EA1 valtion kustantamana vuonna 2001 ja työnantajan kustantamana maaliskuussa 2012, eli kumpikaan ei ole voimassa.
Joku mielikuva on, että jossain muussakin yhteydessä on Anneen päässyt tekemään lähempää tuttavuutta, mutta en jaksa muistaa missä. Saattaisi olla partiossa joskus 90-luvun alkupuolella.
Jos nyt pitäisi elvyttelemään lähteä, niin ei onnistuisi ilman neuvoja.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Olen vähemmistössä kuin homot ikään. Täytyy varmaan alkaa penätä oikeuksiansa.

Jos homoksi on syntynyt, niin hankala sitä on heteroksi oppia - vanhan koiran.

Edson

Well-known member
Kerran sorruin. Tällaisten tarinoiden jälkeen on ihan hyvä, että olen sen jälkeen ymmärtänyt pysyä erossa siitä lumpusta.

Vesku

Maatalousneuvos
Pari kolme kertaa.
Taisi olla jopa EA1-suoritettuna joskus ja joku alaan painottuva jatkokurssikin.

Sue_me

Well-known member
Yläasteella ja amiksessa. Sen jälkeen ei ole tullut leikittyä nukeilla.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Onhan tuota tullut pumpattua. Työnantaja tuolloin ja tällöin tarjoaa mahdollisuuden, ja äkkiä muisteltuna sanoisin että kolmesti olen tarttunut täkyyn. Kahdesti EA1 ja nyt viimeks pelkkä hätäensiavun vissiin toiseks lyhin tai lyhin kurssi. Hätäensiapu on tällä hetkellä voimassakin, koska sen kävin joko viime keväänä tahi sitten viime vuoden keväänä.

Lisäks oon EA1:n suorittanut myös ennen nykyistä työpaikkaa ainakin kertaalleen.

Voisin tuon hätäensiavun käydä vaikkapa puolivuosittainkin, jos sen joku kustantaisi. Se voi oikeasti olla hyödyllinen taito, mutta kun sitä käy pahimmillaan muutaman vuoden välein vähän oppimassa, niin eipä sitä välttämättä muista, jos tilanne tulee päälle. Kyllä ne jutut pienellä muistelulla mieleen tulee, mutta jos se tilanne on päällä, niin tuleeko sitten? En tiedä, enkä haluais joutua ottamaan selvääkään. Haluaisin kuitenkin, että noi jutut olis silleen selkäytimessä, että vois olla luottavaisemmin mielin.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Intissä ensiapukoulutusparikseni osui maailman tyhmin mies. Pari vuotta myöhemmin huomasin kauhukseni, että sama pöljäke on emännän bestiksen veli. Pakkohan sitä sitten eräässä illanistujaisessa oli yrittää muistella yhteistä armeijakokemustamme mutta eihän tuo tajunnut mistään mitään.