Oletko mukana F1-katsojaluvuissa?

Oletko mukana F1-katsojaluvuissa?

  • Olen (katson oikeuksista maksavaa kanavaa tai sen omaa striimiä)

    Äänet: 45 77,6%
  • En (katson luvattomasti striimattua lähetystä)

    Äänet: 11 19,0%
  • En (...katso mitään vormuloita, 'tana)

    Äänet: 2 3,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    58
  • Äänestys suljettu. .

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Katsotko F1-kisoja sellaisesta lähteestä, joka vaikuttaa virallisiin -katsojalukuihin?
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Katson kisat yleensä jonkun kaverin luona porukalla Mtv Max kanavalta. Eli ei striimi, mutta en ole myöskään itse maksanut. Polliin en vastannut koska en löytänyt sopivaa vaihtoehtoa. Osa varmaan seuraa kisoja myös sporttipubeissa samanhenkisessä porukassa. Itse ainakin katson kisat mielummin seurassa kuin yksin ja itse en ole Maxista maksanut joten pakkokin keksiä muita tapoja. Vastaus otsikon kysymykseen, en ole.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Katson kisat yleensä jonkun kaverin luona porukalla Mtv Max kanavalta. Eli ei striimi, mutta en ole myöskään itse maksanut. Polliin en vastannut koska en löytänyt sopivaa vaihtoehtoa. Osa varmaan seuraa kisoja myös sporttipubeissa samanhenkisessä porukassa. Itse ainakin katson kisat mielummin seurassa kuin yksin ja itse en ole Maxista maksanut joten pakkokin keksiä muita tapoja. Vastaus otsikon kysymykseen, en ole.
Enpäs tiedä miten baarien katsojaluvut lasketaan. Varmaan joku matematiikka siinäkin on, muttei välttämättä 1:1 todellisuutta vastaava.

On tuo polli siinäkin mielessä pielessä, että itsekin katson toisinaan laittomasta striimistä (jonka katsominen toki ei ole laitonta), mutta toisinaan laillista tv-kuvaa baarissa. Eipä ole oikeaa vastausta minullekaan omassa pollissani.
 

Gotcha

Well-known member
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
146
Sijainti
Saksa
Hmm tässä ei nyt taidettu kysyä sitä onko itse maksanut lähetyksen vai ei, vaan sen sijaan vain sitä onko lähetys ns. "laillinen" vai ei. Mun mielestä jos katsoo kaverin luona tai urheilubaarissa, kuuluu se selvästi tuohon "Kyllä"-sarakkeeseen, sillä silloin on kyse lähinnä tv-kanavan tai muun vastaavan tahon tekniikoista laskea katsojamääriä ottaen huomioon katseluporukat, jotka katsoo vain yhdestä kuvaruudusta. Ja uskon että on varmasti olemassa jonkinlaisia summittaisia menetelmiä arvioida vaikka urheilubaarin katsojamääriä, onhan niitä jääkiekon MM-kisojenkin katsojamääriä monesti julkaistu tarkkaankin vaikka harva niitäkin yksin kotona katsoo.

Omalla kohdallani vastaus on myös "Kyllä" sillä olen asunut Saksassa nyt pari vuotta ja tulee seurattua perus-mediaveroon kuuluvalla RTL:llä. Kyllä ne sielläkin sekoilee aika ajoin hyvin vastaavanlaisella tavalla mitä Maxilla, jolla ennen katsoin.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Katsotko F1-kisoja sellaisesta lähteestä, joka vaikuttaa virallisiin -katsojalukuihin?
Mitä tässä tarkalleen ottaen tarkoitetaan ?

Katsot kisoja tv:stä tai laittomasta striimistä, vaikuttaa se tasan yhtä paljon virallisiin katsojalukuihin eli ei yhtään. Kummastakaan ei voi tietää mitä katsot, ilman, että olet erityisessä seurannassa. TV-katsojien pitää olla erityisessä seurannassa, että tiedetään mitä ohjelmaa katsot kulloinkin. Seurannassa olevia ihmisiä on satunnaisesti ympäri Suomea, näistä tuloksista lasketaan matemaattisella kaavalla todelliset katsojamäärät.
 
Viimeksi muokattu:

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Mitä tässä tarkalleen ottaen tarkoitetaan ?

Katsot kisoja tv:stä tai laittomasta striimistä, vaikuttaa se tasan yhtä paljon virallisiin katsojalukuihin eli ei yhtään. Kummastakaan ei voi tietää mitä katsot, ilman, että olet erityisessä seurannassa. TV-katsojien pitää olla erityisessä seurannassa, että tiedetään mitä ohjelmaa katsot kulloinkin. Seurannassa olevia ihmisiä on satunnaisesti ympäri Suomea, näistä tuloksista lasketaan matemaattisella kaavalla todelliset katsojamäärät.
Niinpä. Kummallinen polli. Veikkaisinpa, että tarkimmat tilastot saadaan kyselytutkimuksilla, jotka ei ole riippuvaisia siitä miten tai mistä lähetyksiä on katsottu. Tottakai niihinkin sit joudutaan maakohtaiset kertoimet ja korjaukset tekeen mut silti. Katsomon tapaiset palvelut on ainoita, joilla saadaan varmasti yksi oikea katsoja laskettua ja sitäkin joudutaan korjaamaan ylöspäin jollain kertoimella.

Eli en tiedä olenko luvuissa mukana, luultavasti olen, koska katson. Tai mitäpä tuolla väliä katsonko vai en, kun joku on jollain laskutoimituksella päättänyt, että suomessa katsoo ~0,5-1 miljoonaa (mutu) ihmistä formuloita. Perustuen varmaan näihin, jotka on osallistunu seurantaan.. joita on joku tuhannen zipaletta.

Vastasin silti, että en, koska katson luvattomasti striimattua lähetystä kanavalta, jolla on oikeudet.
 
Viimeksi muokattu:

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Ihme jengiä täällä, kun eivät ymmärrä yksinkertaista kysymystä.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Riippuu siitä, tuleeko BBC:ltä livenä. Tosin paraikaa Sonera Viihteessä ilmainen kuukausi, joka taitaa loppua juuri tulevana vkl:nä, eli kisa mahdollisesti muuten katsottava. Sonera Viihteestä en maksa, sen verran huono palvelu.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Katsotko F1-kisoja sellaisesta lähteestä, joka vaikuttaa virallisiin -katsojalukuihin?
Komp.

Itse olen varmaan muutamaa kisaa lukuunottamatta katsonut jokaisen kisan joka on Maxilta tullut.
Oletko mukana Finnpanelin mittauksessa? Jos et ole, niin et myöskään ole vaikuttamassa virrallisiin katsojalukuihin, kun katsot MAXia.
 
Viimeksi muokattu:

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Oletko mukana Finnpanelin mittauksessa? Jos et ole, niin et myöskään ole vaikuttamassa virrallisiin katsojalukuihin, kun katsot MAXia.
Totta kai olet vaikuttamassa. Meinaat että kaikki Finnpanelin pari sataa päätettä (mitä niitä sitten onkaan) vain rekisteröityy katsojiksi, jos sattuvat katsomaan, eikä millään muulla ole merkitystä kuten esim. kanavapaketin tilanneiden määrä jne.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Totta kai olet vaikuttamassa. Meinaat että kaikki Finnpanelin pari sataa päätettä (mitä niitä sitten onkaan) vain rekisteröityy katsojiksi, jos sattuvat katsomaan, eikä millään muulla ole merkitystä kuten esim. kanavapaketin tilanneiden määrä jne.
Kyllä meinaan. Jos sinulla on kanavapaketti tv:ssä, ei mistään voida tietää mitä ohjelmaa milloinkin katsot. Pelkästään katsomon tai jonkin muun laillisen nettipalvelun kautta katsojista voidaan olla varmoja.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Kyllä meinaan. Jos sinulla on kanavapaketti tv:ssä, ei mistään voida tietää mitä ohjelmaa milloinkin katsot. Pelkästään katsomon tai jonkin muun laillisen nettipalvelun kautta katsojista voidaan olla varmoja.

Mutta kun niistäkään ei voida olla varmoja. Mikään ei takaa, että kyseinen henkilö juurikin seuraa sitä lähetystä tai ei.

Kyllä kanavapakettien ostetusta määrästä pystytään aika tarkalla prosentilla sanomaan katsojamäärät formuloihin. Ei sen ihmeellisempää matematiikkaa ole kuin gallupitkaan. Ja jos sinä sen kanavapaketin olet hankkinut, niin sinä kuulut siihen potentiaaliseen ryhmään, joka sitä formulaa saattaa seurata. Jos taas et ole sitä hankkinut, kuulut siihen pieneen murto-osaan, joka tihruilee kaverin luona/baarissa/"laitonta" webbistreamia, niin siltikin olet laskettuna mukaa jollain tapaa. Tai sitten ei sinua kiinnosta pätkääkään missään muodossa koko formula. Ne tilastonikkarit osaavat senkin kertoa hämmästyttävän tarkasti.

Toisaalta tässä pollissa kysyttiinkin sinun mielipidettäsi. Jos alat siitä saivartelemaan ja vääntämään yksinkertaisesta kysymyksestä jotain mielestäsi kovinkin viisasta ydinfysiikkaa, kertoi se vain ja ainoastaan sinusta itsestäsi.

Tämä toikki on siihen keskusteluun väärä paikka.
 
Ylös