Oletko/olitko koulukiusattu?

Lumipallo

Well-known member
Hieno ketju ja hieno PuoliPöhkö! :thumbup:

Itte en ollu koulukiusattu ja sitä on kyllä tullu myöhemmin hämmästeltyä. Mun puolelta oli kaikki ainekset olemassa, mutta ilmeisesti kiusaajapuolella ei sitten niinä aikoina ollu. Kävi peikkomainen flaksi :).

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Jos nykyään törmäisin vaikka baarissa johonkin kiusaajistani, voi olla että paiskaisin kättä. En tosin välttämättä malttaisi olla kehuskelematta nykyisestä elämäntilanteestani, johon olen tosi tyytyväinen.
No eilenhän sitten kävi niin, että viereisessä pöydässä istui kiusaajistani se pahin tapaus. Sivusilmällä tuli huomattua, että tämä tuijotteli mua vähän väliä ja arvasin, että se oli tunnistanut mut. En mennyt puhumaan kuitenkaan enkä tuijotellut takaisin, mutta tämä sitten tuli puhumaan mulle lopulta.

Suhtauduin ihan neutraalisti tähän kiusaajaan ja kysyin myös, että mitä se tekee nykyisin. Vastauksena tuli, että ei mitään. :D Itse en huomannut kehuskella riittävästi, vaan tuli pelkästään mainuttua opiskeluista ja töistä.. Eka jutustelu päättyi siihen kun kaverit pyysi käväisemään pihalla.

Myöhemmin se tuli uudestaan puhumaan, tai tarkemmin ottaen vittuilemaan mulle. "Ootsä varma että noi on oikeesti sun kavereita" Ja se ei tuntunut uskovan mua vaan vittuilua tuli lisää. Kuittailin sille kyllä takaisin ja osasin ottaa tilanteen muutenkin rennosti. :cool: Tällä kerralla keskustelu loppui siihen kun kaveri pyysi mukaan röökille.

Veikkaampa, että se tuli kateelliseksi, kun kerroin opiskeluista ja duunista - se ei kuitenkaan itse tee mitään vaikka täyttääkin tänä vuonna 22. Harmi kun en huomannut mainita parista muusta asiasta, jotka olisi ehkä lisänneet vielä kateellisuutta, jos tässä siis oli kyse kateellisuudesta. Kaiken lisäksi se ei voinut olla huomaamatta, että meidän porukalla oli tosi hauskaa koko illan ajan. :cool:

Jälkeenpäin jäi hieman huvittunut olo meidän kohtaamisesta. :D

Iso8

Viisuhullu
Sijainti
Tampere
Tämä ei voi olla totta.

Tänään yksi niistä kiusaajista töni mua rappusissa, hyvä, että en pudonnut alas niitä. Käteenhän siinä vähän sattu, kun yritin pitää itteeni pystyssä.

Aamullla yksi mun luokkakaveri vaan hyökkäs mun kimppun ja se vaan alko repiin mua ja ja töni. Vähän oli pakko itsepuolustautua, mutta ei ole totta. Miksi se alkaa taas. No eipähän ainakaan haukuta.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Tämä ei voi olla totta.

Tänään yksi niistä kiusaajista töni mua rappusissa, hyvä, että en pudonnut alas niitä. Käteenhän siinä vähän sattu, kun yritin pitää itteeni pystyssä.

Aamullla yksi mun luokkakaveri vaan hyökkäs mun kimppun ja se vaan alko repiin mua ja ja töni. Vähän oli pakko itsepuolustautua, mutta ei ole totta. Miksi se alkaa taas. No eipähän ainakaan haukuta.
Ota asia rohkeasti puheeksi koulussa.

Minä kävin tällä viikolla lastemme koulun rehtorin juttusilla - en tosin kiusaamiseen liittyen, vaan yleiseen oppimisympäristön häiriköintiin. Yleensä sekä rehtorit että opettajat suhtautuvat myönteisesti nopeaan ja asialliseen palautteeseen, kuten sinäkin olet jo varmasti huomannut. Minullekin jäi tunne, että koulu tekee kaikkensa taatakseen oppilaiden tasavertaisen ja mahdollisimman myönteisen opiskeluilmapiirin. Asioihin puututaan niiden vaatimalla tavalla :thumbup:

Iso8

Viisuhullu
Sijainti
Tampere
Huh ku on.. outoa ja kivaa ja vaikka mitä lukea vanhaa aihetta. Siis sori ku nostan tän ylös taas... mut siis tällä hetkellä tilanne on melkein sama ku tuos aiemmin mut töniminen on alkanut taas ja sekös hiema ärsyttää en opelle puhunut mut äidille on ja heh se sai tietää vasta ku oli hjks tai miten se ikinä kirjotetaankaan.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Tässä tällainen koulukiusaamiseen tai ainakin huuteluun liittyvä jatkuvajuonisehko nippu sarjakuvastrippejä. Siitä vaan sanakirjan kanssa lueskelemaan jos ei suoraan englanti taitu.

Näytä liitetiedosto 16981

Jjusban

Newbie
Sijainti
(

Heinäkuussa tuli erinäisissä kysymyksissä kirjoiteltua näin.

Rihanna laulaa S&M kappaleessaan, jotta "Sticks and stones may brake my bones, but chains and whips exite me!", niin kysysinkin, että mitä niillä tikuilla ja kivillä noissa hommissa oikein touhutaan, kun luutkin menee rikki?
Taitaa vaan noi lihavoidut ja värjätyt kohdat silleen rimmailla keskenään ja ristiin ja ties miten, että lopputulos on ikäänkuin sulju. Erityisesti lihavoimatta ja värjäämätty jäänyt "stones-bones" -sanapari. Ketju- ja ruoskaosasto sitten puolestaan on enemmän itse asiaa.
Se on enklanninkielisestä lorusta se alku. Sticks and stones may break my bones but words will never hurt me.
Vihdoin tuli tämäkin täysin selväksi. Helpompi ymmärtää tälleen "use it in a sentence" tyyppisesti. Oikeassahan Bobakki siis oli. Lorun tarkoitus on vaan selvempi nyt.

Thyella

þýðingafræðingur
Sijainti
Ciutat Comtal
En ymmärrä nyt jotakin. Jätä vastaamatta jos kysymys on tyhmä tai tökerö. Miksi sulle huudellaan ja panetellaan Reykjavikissa ja sua katsellaan oudoksuen Suomessa?
En minäkään ymmärtänyt ja itselläkin oli mielessä kysyä samaa. Luulisi tuon tapaisen kiusaamisen olevan jotain 10 vuotta Thyllistä nuorempien hommaa, mitä Reykjavikin busseissa tapahtunut.. Thyella kait vastaa kunhan Italiaan päässyt netin ääreen?
Multa oli menny nää kysymykset ihan ohi, sori. Islannissa mulle huudellaan lähinnä että kattokaa mikä ruma läski, samoin Suomessa jos joku huutelee ni se liittyy joko ulkonäköön, tai sitten tähän hiukan kehittyneempään rintavarustukseeni. Täällä Italiassa kukaan ei oo vielä huudellu negatiivisia kommentteja, kyllä ihmiset tuijottaa mutta se johtuu ihan tästä blondista metriletistä.

Islannissa ja Suomessa jos joudun matkustamaan bussilla niin istun aina eteen kuskin lähelle tai koitan olla mahdollisimman näkymätön. Varsinkin jonkun nuorisolauman ollessa läsnä ne aina poikkeuksetta ottaa mut silmätikukseen ja löytää millon mitäkin negatiivista meikäläisen ulkonäöstä.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Islannissa ilmeisesti on läskin määritelmä erilainen kuin suomessa. Itse käyttäisin sanaa muhkea (positiivisessa mielessä).

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Multa oli menny nää kysymykset ihan ohi, sori. Islannissa mulle huudellaan lähinnä että kattokaa mikä ruma läski, samoin Suomessa jos joku huutelee ni se liittyy joko ulkonäköön, tai sitten tähän hiukan kehittyneempään rintavarustukseeni. Täällä Italiassa kukaan ei oo vielä huudellu negatiivisia kommentteja, kyllä ihmiset tuijottaa mutta se johtuu ihan tästä blondista metriletistä.

Islannissa ja Suomessa jos joudun matkustamaan bussilla niin istun aina eteen kuskin lähelle tai koitan olla mahdollisimman näkymätön. Varsinkin jonkun nuorisolauman ollessa läsnä ne aina poikkeuksetta ottaa mut silmätikukseen ja löytää millon mitäkin negatiivista meikäläisen ulkonäöstä.
TÄH?? Tän täytyy nyt olla vitsi, täytyyhän??

Minun täytyisi tällä syömisellä uskoa, että on olemassa sivistynyt eurooppalaisvaltio, jossa aikuiselle ihmiselle huudetaan "kattokaa mikä ruma läski"??

jjv

Arschloch
Suomessa jos joudun matkustamaan bussilla niin istun aina eteen kuskin lähelle tai koitan olla mahdollisimman näkymätön. Varsinkin jonkun nuorisolauman ollessa läsnä ne aina poikkeuksetta ottaa mut silmätikukseen ja löytää millon mitäkin negatiivista meikäläisen ulkonäöstä.
On kyllä yllättävää, että tällaista tapahtuu Suomessa. Itse en ole koskaan kuullut bussissa kenenkään arvostelevan ääneen toisen matkustajan ulkonäköä, vaikka päivittäin bussilla kuljen ja iltapäivisin nimenomaan "koululaisbussissa".

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
On kyllä yllättävää, että tällaista tapahtuu Suomessa. Itse en ole koskaan kuullut bussissa kenenkään arvostelevan ääneen toisen matkustajan ulkonäköä, vaikka päivittäin bussilla kuljen ja iltapäivisin nimenomaan "koululaisbussissa".
Mulle kerran Nokialle menevässä bussissa joku huusi "onks vaikeeta olla tollainen tavallinen!"
Mutta joo, sitäkin suuremmalla syyllä nuo Thylliksen jutut pistää haukkomaan henkeäin.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Islannissa mulle huudellaan lähinnä että kattokaa mikä ruma läski, samoin Suomessa jos joku huutelee ni se liittyy joko ulkonäköön, tai sitten tähän hiukan kehittyneempään rintavarustukseeni. Täällä Italiassa kukaan ei oo vielä huudellu negatiivisia kommentteja, kyllä ihmiset tuijottaa mutta se johtuu ihan tästä blondista metriletistä.
Taitaa italialaiset sit ihan oikeesti ymmärtää naisten päälle. Tai sit siellä on vähemmän kaappihomoja. Mulla on nimittäin teoria, jonka mukaan vaatesuunnittelijat (miehet) on pääsääntöisesti homoja mistä johtuu se että vaatemallit on sellaisia käveleviä henkareita kuin ovat. Eli luut vaan kolisee kivasti kun talsivat pitkin sitä koroketta, jolla rytkyjä esitellään. Niin, siksi ne naismallit on sellaisia karseita luurankoja kun ne näyttää takaapäin miehiltä (tai pojilta) eivätkä siten pahasti häiritse homojen suunnittelijoiden esteettistä maailmaa. Se läskiksi huutelu menee sitten tuohon samaan kategoriaan sillä erotuksella, että kyse on (olemattoman) heterouden pönkittämisestä. Jos siltä tuntuu niin takaisin voi huutaa vaikkapa: "Ootko poitsu homo kun et naisen näköisen naisen päälle ymmärrä, mitä häh?!"

Toisaalta, etkös Thyella joskus kertonut olevasi jonkin sortin "homoemo" tms? No, ehkä emoksi kelpaa naiseksi tunnistettava nainenkin.

edit. Ei muuten ollut mulla minkäänlaista muistikuvaa, että olen tuohon "Sticks and stones..." -riimijuttuun kommenttia kirjoitanut.

Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Mulla on nimittäin teoria, jonka mukaan vaatesuunnittelijat (miehet) on pääsääntöisesti homoja mistä johtuu se että vaatemallit on sellaisia käveleviä henkareita kuin ovat. Eli luut vaan kolisee kivasti kun talsivat pitkin sitä koroketta, jolla rytkyjä esitellään. Niin, siksi ne naismallit on sellaisia karseita luurankoja kun ne näyttää takaapäin miehiltä (tai pojilta) eivätkä siten pahasti häiritse homojen suunnittelijoiden esteettistä maailmaa.
Muistaakseni Virpi Miettinen esitteli tuon teorian jo vuosia sitten jossain juorulehdessä. Noloa, että esitti teorian omanaan, vaikka oli sen JPP:ltä pöllinyt.