Sammypiru
Isä
Kyl toi jotain palvi- tai korppukinkkua on. Jos pinnassa korppujauhe, ni sit korppukinkku, muutoin palvikinkku.
En tiä, mutta oikea palvikinkkua saa aika harvoin. Se vetinen ja ylisuolainen paska mitä monissa valmispakkauksissa myydään palvikinkkuna ei oo kunnon palvikinkkua nähnytkään.Sammypiru sanoi:Kyl toi jotain palvi- tai korppukinkkua on. Jos pinnassa korppujauhe, ni sit korppukinkku, muutoin palvikinkku.
Joo, oikeen tunnistettu. Perniön Lihan palvaamon palvikinkkua tosiaan. Ihan erilaista kuin ns. massatuotteet. Jopa röhnänä.Sammypiru sanoi:Kyl toi jotain palvi- tai korppukinkkua on. Jos pinnassa korppujauhe, ni sit korppukinkku, muutoin palvikinkku.
Paikallisia pienpalvaamoja kannattaa käyttää jos mahdollista. Täällä on pari, joissa saa palvilihan tyhjiöpakkaukseenkin. Muutama kilo hirveä, lammasta ja poroa on palvattu vuosittain. Lihahan pitää tollaseen vissiin viedä itse, taitaa olle joku elintarvikemääräys tms.Runar ja Kyllikki sanoi:Joo, oikeen tunnistettu. Perniön Lihan palvaamon palvikinkkua tosiaan. Ihan erilaista kuin ns. massatuotteet. Jopa röhnänä.
Aivan oikein. Tuo Kivikylän kotipalvaamo, jonka Sammypiru mainitsee postauksessaan on hyvä esimerkki toimivasta pienpalvaamosta. Olen sinne vienyt usean kinkun ja kalkkunan palvattavaksi. Hyvää on aina ollut. Kivikylän kotipalvaamo osti takavuosina Huittisista jonkun lihajalostusfirman, ja silloin pelättiin, että tuotteiden taso alkaa laskea. Turha oli pelko. Yllättävän hyvin on tuotteidensa taso pysynyt hyvänä.Knoukkari sanoi:Paikallisia pienpalvaamoja kannattaa käyttää jos mahdollista. Täällä on pari, joissa saa palvilihan tyhjiöpakkaukseenkin. Muutama kilo hirveä, lammasta ja poroa on palvattu vuosittain. Lihahan pitää tollaseen vissiin viedä itse, taitaa olle joku elintarvikemääräys tms.
Juur laajensivat ja ottavat tai ovat juuri ottaneet uutta tilaa käyttöönsä. Sopivasti tossa 150 metrin päässä toi paikka.Il Tempo Gigante sanoi:Aivan oikein. Tuo Kivikylän kotipalvaamo, jonka Sammypiru mainitsee postauksessaan on hyvä esimerkki toimivasta pienpalvaamosta. Olen sinne vienyt usean kinkun ja kalkkunan palvattavaksi. Hyvää on aina ollut. Kivikylän kotipalvaamo osti takavuosina Huittisista jonkun lihajalostusfirman, ja silloin pelättiin, että tuotteiden taso alkaa laskea. Turha oli pelko. Yllättävän hyvin on tuotteidensa taso pysynyt hyvänä.
Jumaliste. Kaksi viikkoa olen mennyt reipasta ravia pitkin kaupunkia etsimässä, ennen kuin tärppäsi. Korpelakin vaihtui siinä hässäkässä Vatajaksi. On, on, on tämäkin...Il Tempo Gigante sanoi:Olen ostanut. Lihajaloste Korpela käyttää moisesta tuotteesta nimeä 'rikkosiivu'.
Ihmishyllyn röhnäosastolta saattais jollekin Jonillekin lohjeta rikkosiivu lonopuukia.Tolerantti sanoi:Myydäänkö tätä 'röhnää' ja sitten näitä 'rikkosiivuja' ihmis- vai eläinhyllyssä?
Ihmis.Tolerantti sanoi:Myydäänkö tätä 'röhnää' ja sitten näitä 'rikkosiivuja' ihmis- vai eläinhyllyssä?
HK Ruokatalo Oy on ostanut vähemmistöosakkuuden Kivikylästä. Harmillista.Aivan oikein. Tuo Kivikylän kotipalvaamo, jonka Sammypiru mainitsee postauksessaan on hyvä esimerkki toimivasta pienpalvaamosta. Olen sinne vienyt usean kinkun ja kalkkunan palvattavaksi. Hyvää on aina ollut. Kivikylän kotipalvaamo osti takavuosina Huittisista jonkun lihajalostusfirman, ja silloin pelättiin, että tuotteiden taso alkaa laskea. Turha oli pelko. Yllättävän hyvin on tuotteidensa taso pysynyt hyvänä.
Kuulin Satakunnan radiosta. Harmillista tosiaan.HK Ruokatalo Oy on ostanut vähemmistöosakkuuden Kivikylästä. Harmillista.