Oletko syönyt sushia?

Oletko syönyt sushia?

  • Kyllä olen

    Äänet: 20 40,8%
  • En ole

    Äänet: 29 59,2%

  • Äänestäjiä yhteensä
    49
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Kalaa syödään meillä paljon, tilanne on kuitenkin mennyt siihen että lapset protestoivat jos kala on kypsennettyä.
 

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
Nimenomaan lunchylunch-tarkoitukseen tosi näpsäkkää fugua.
Joo, ei välttämättä tarvi iltapäivällä enää kärvistellä töissä - ja jos tarvitsee, niin siitäkin voi olla tavallaan iloinen.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Olen toki, tykkäsin. Viime kerrasta on kuitenkin aika kauan, pitäisi korjata asiain tola.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Viime sunnuntaina perheen nuoriso painosti lounaalle tähän läheiseen ravintolaan - paikan omistaa vanhemman pojan "bestiksen" (jonka pikkusisko kuvassa) äiti.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Sushia, Makia, Sashimia, etc. Kaikki menee ja todella usein on tullut nautittua, muutaman kerran tehnyt itsekin.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
En ole maistanut, mutta olen heti valmis kokeilemaan - kunhan joku lähtee seuraksi.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Ruunar ja Kyllikki tuolla toisessa toikissa sanoi tänään,
ettei sushi ole raakaa kalaa.

Näin olen kuitenkin aina asian mieltänyt.
Onko se pentele nyt kuitenkin pannulla/uunissa/grillissä/muussa kypsennettyä kalan lihaa?


Tuolla ainakin sanotaan noin :
Sushi eli taiten valmistettu raaka kala on perinteistä japanilaista herkkuruokaa.
Jossain toisaalla sanotaan toisin. Totuus lienee se, että sushikalaa voi syödä sekä raakana sekä kypsänä.
 
Viimeksi muokattu:

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Sushi (jap. 寿司 tai 鮨 tai 鮓) on japanilainen pienikokoinen riisiruokalaji, jonka muoto on lähellä leivonnaista. Siinä riisiin yhdistetään täytteeksi tai päällysteeksi kalaa, äyriäisiä, kasviksia tai munaa. Täyte voi olla raakaa tai kypsennettyä, ja riisi voi olla palleroksi puristettu, merilevään rullattu tai jopa hajallaan kulhossa.

Sushi tarkoittaa etikalla maustettuun riisiin perustuvia ruokalajeja. Jotkut kuitenkin luulevat sushin tarkoittavan raakaa kalaa, jopa ilman riisiä. Raakaa kalaa ruokalajina kutsutaan nimellä sashimi.

Wiki
.
 
Ylös