Oletko syönyt sushia?

Oletko syönyt sushia?

  • Kyllä olen

    Äänet: 20 40,8%
  • En ole

    Äänet: 29 59,2%

  • Äänestäjiä yhteensä
    49
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Sushien ja sashimien valmistamiseen en ole itse ryhtynyt, poikkeuksena lohisashimi joka syntyy kätevästi tästä pakkauksesta.
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
Yllaolevassa 10 eri ihmisen tekemia rullia, parin heebon heittamia Nigireita, seka taustalla itsetekemaa sashimia (tonnikalaa, miekkakalaa ja lohta).

Raa'an kalan tulee olla siis merenelavaa, jarvikaloja en suosittele... :eek:
 

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
Toikin innoittamana väsäsin pienet iltapalat. Kalatiskiltä ei saanut tonnikalaa, niin oli tyytyminen loheen. :( Hyvää oli silti! :thumbup:
 

Lugera

Well-known member
Liittynyt
21.12.2007
Viestit
1592
Olen maistanut, mutta en tule syömään sitä enää koskaan.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Kyllä olen mikäli Pirkan laadukas pakastesushi lasketaan.
Hipelöin ko. pakastepakkausta tänään Citymarketissa. En ostanut, enkä osta.

Seuraavaksi aloin etsimään hyllyistä sushiriisiä ja merilevä'mattoja'. En löytänyt. Suoritan lähipäivinä vastaavanlaisen tutkintaiskun Prismaan.

Jossain olen nähnyt nuita sushitarvikkeita, vaan en muista missä?

Lähitulevaisuudessa kokeilen omatoimisushitusta.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Hipelöin ko. pakastepakkausta tänään Citymarketissa. En ostanut, enkä osta.

Seuraavaksi aloin etsimään hyllyistä sushiriisiä ja merilevä'mattoja'. En löytänyt. Suoritan lähipäivinä vastaavanlaisen tutkintaiskun Prismaan.

Jossain olen nähnyt nuita sushitarvikkeita, vaan en muista missä?

Lähitulevaisuudessa kokeilen omatoimisushitusta.
Kiitettävää omatoimisuutta, ensikertalaisena kannattaisi kuitenkin mielestäni ehdottomasti turvautua laadukkaan sushiravintolan palveluihin oikean kuvan saamiseksi!

Edit*:eek: Et ollutkaan ensikertalainen.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Kiitettävää omatoimisuutta, ensikertalaisena kannattaisi kuitenkin mielestäni ehdottomasti turvautua laadukkaan sushiravintolan palveluihin oikean kuvan saamiseksi!

Edit*:eek: Et ollutkaan ensikertalainen.
Eipä täällä syrjäkylillä oikein ole mahdollisuutta turvautua minkäänlaiseen sushiravintolaan.

Ensimmäinen sushikokemukseni onkin peräisin Silja Linen buffetillallispöydästä, ennen Tallink-aikaa. Kokemus ei ollut huono, mutta ei tietenkään paras mahdollinenkaan.

Pyrin oppimaan sushin kotivalmistusta nettiohjeistuksia lukemalla. Raporttia mahdollisista onnistumisista asian tiimoilta tullee hamassa tulevaisuudessa?
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
Hipelöin ko. pakastepakkausta tänään Citymarketissa. En ostanut, enkä osta.

Seuraavaksi aloin etsimään hyllyistä sushiriisiä ja merilevä'mattoja'. En löytänyt. Suoritan lähipäivinä vastaavanlaisen tutkintaiskun Prismaan.

Jossain olen nähnyt nuita sushitarvikkeita, vaan en muista missä?

Lähitulevaisuudessa kokeilen omatoimisushitusta.
Tollanen sushi meal kit on ainakin takalaisen sittarin valikoimassa.

http://www.stockmann.fi/ap-pics/gourmet/businessgifts_fi_2009/st_sushi_300.jpg

Silla on hyva aloittaa, silla siina on kaikki tarvittavat. Jos ostaa yksitellen taytyy muistaa riisiviinietikat sun muut erikseen...
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Sushi-pakaste on meilläkin odottelemassa ateriaa. Sen lisäksi teen riisiä ja teriyaki-marinadissa marinoituja broilerinsuikaleita.:ahem:

Kuopiossa ei ole Sushi-ravintelia. Vittu savolaiset.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
wasabilla saa nokasta tukkoisuuden pois.:eek:
Meikäsetä kun ei erityisemmin ole fisun, eikä etenkään raa'an (älkääkä saivarrelko, kyllä se raakaa kalaa on!) ystävä, niin Alexandra Gasoline sai vasta vuosi sitten ylipuhuttua sushiva syömään. Vaan eipä ehtinyt vaimoke varoittaa wasabin viheliäisyydestä - törttäsin tuota tuntematonta vihreää luisikkatolkulla riisikikkareen päälle ja eikun rohkeasti ääntä päin.
Henkitorvihan siinä halvaantui, valehtelematta! No, tiesinpä syöneeni.

Muuten ihan ookoo safkaa mutta pärjään kyllä ilmankin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13759
Enpä ole. Ei siitä montaa vuotta kun maistoin ekan kerran mustekalaa. Hyvää, mutta siitä lienee vielä pitkä matka sushiin...
Graavilohi lienee raainta, mitä olen syönyt. Sekin on jees.
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12609
Sijainti
Sivulla viisi
Näköjään olen viime vuonna vastannut notta "En". Nyttemmin sushineitsyys on mennyt. Ei ihan ylimmäksi herkuksi noussut.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18420
Ei oo koskaan tullu syötyä, enkä varmaan tulekkaan syömään koskaan.

Ei oo Sushi nimittäin mun herkkua vaikka en maistanutkaan, näyttääkin iljettävältä.
 
Ylös