CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 14956
Tänään on kulunut myöskin 25 vuotta Silverstonen sadesään näytelmästä. Nigel Mansell onnistui jälleen viihdyttämään kotiyleisöään ja McLaren oli oikeastaan kauden aloitusta lukuunottamatta ja surullisen kuuluisaa Monzaa poislukien ainoan kerran jonkinlaisissa vaikeuksissa.
Ferrarit olivat vallanneet paalupaikan ja sadekelistä näytti tulevan ainoa este McLareneille. Ei tosin juurikaan tullut. Ferrareilla sen sijaan tuli vuoden 1988 kanto kaskessa eli polttoaineongelma määrän suhteen.
Se pilasi Gerhard Bergerin ja Michele Alboreton mahdollisuudet kilpailun voitosta. McLareneillakin oli usein ongelmana bensansäästö kaudella 1988, mutta auton ylivoimaisuuden takia akuuttia bensan loppumista ei tarvinnut säästelyn takia juurikaan pelätä.
YLE:llä taas tuntui parin edellisen vuoden lähetysten tapaan olevan vähemmän yllättäen säätöä kilpailun alkamisajalla ja sen lopetuksen suhteen. Ferrarin osalta vuodet 1984-1988 olivat kyllä erittäin surullisia milloin minkäkin syyn takia. Ensimmäinen vuosi oli henkilökiistoja ja McLarenin ylivoiman aiheuttamaa katkeruutta enemmän kuin vielä varsinaista auton vikaa täynnä.
Vuonna 1985 taas autoa oli vaikea säätää ja säädöt heittelivät erään kotimaisen selostajan tietämyksen kanssa vesilintua kilpailu kilpailulta ja 1986 vuoden automalli taas oli kroonisesti aliohjautuva bensasyöppö mikä pilasi Michele Alboreton ja aivan erityisesti Stefan Johanssonin kauden yhdessä Keke Rosbergin McLarenin kanssa.
1987 taas luotettavuus ja yleisvauhti ei ollut kovin hyvä ennen kauden viittä viimeistä osakilpailua ja 1988 naurettavan alhainen polttoaineen määrä kilpailuun juuri ratkaistun bensansyöttöongelman kanssa toivat taas polttoainemurheet takaisin.:frank:
Ferrarit olivat vallanneet paalupaikan ja sadekelistä näytti tulevan ainoa este McLareneille. Ei tosin juurikaan tullut. Ferrareilla sen sijaan tuli vuoden 1988 kanto kaskessa eli polttoaineongelma määrän suhteen.
Se pilasi Gerhard Bergerin ja Michele Alboreton mahdollisuudet kilpailun voitosta. McLareneillakin oli usein ongelmana bensansäästö kaudella 1988, mutta auton ylivoimaisuuden takia akuuttia bensan loppumista ei tarvinnut säästelyn takia juurikaan pelätä.
YLE:llä taas tuntui parin edellisen vuoden lähetysten tapaan olevan vähemmän yllättäen säätöä kilpailun alkamisajalla ja sen lopetuksen suhteen. Ferrarin osalta vuodet 1984-1988 olivat kyllä erittäin surullisia milloin minkäkin syyn takia. Ensimmäinen vuosi oli henkilökiistoja ja McLarenin ylivoiman aiheuttamaa katkeruutta enemmän kuin vielä varsinaista auton vikaa täynnä.
Vuonna 1985 taas autoa oli vaikea säätää ja säädöt heittelivät erään kotimaisen selostajan tietämyksen kanssa vesilintua kilpailu kilpailulta ja 1986 vuoden automalli taas oli kroonisesti aliohjautuva bensasyöppö mikä pilasi Michele Alboreton ja aivan erityisesti Stefan Johanssonin kauden yhdessä Keke Rosbergin McLarenin kanssa.
1987 taas luotettavuus ja yleisvauhti ei ollut kovin hyvä ennen kauden viittä viimeistä osakilpailua ja 1988 naurettavan alhainen polttoaineen määrä kilpailuun juuri ratkaistun bensansyöttöongelman kanssa toivat taas polttoainemurheet takaisin.:frank: