Tottakai ylipäänsä McLaren Honda, Senna vs. Prost mallun värisillä McLareneilla, ovat pinttyneenä muistoihin todella syvälle. Näitä on tullut toki vahvistettua kausikoosteiden muodossa.
Varhaisin, selkeä, yksittäinen muisto ykkösistä on Nigel Mansellin mestaruus vuonna -92. Tuon ajan Williams auton väritys ja profiili on lähtemättömästi piirtynyt verkkokalvoille. Olin tuolloin 7 vuotias.
Toinen oli toki Ayrton Sennan kuolonkolari -94. Olin isän kanssa mökillä kun tuo tapahtui. Vaikka olin nuori, tajusin, että nyt kävi pahasti. Samalla kaudella taisi olla sitten Belgian GP, jossa Mika ajoi toiseksi. Sitä jännitettiin loppuun asti, josko Hill keskeyttäisi, ja Mika nappaisi ensimmäisen voittonsa.
Kauden -96 Monacon sadekisa myös voimakkaasti muistissa, jonka voitti lopulta Olivier Panis.
Kauden -98 Span joukkokolari, ja Monacon GP, jossa muuan Mika Salo ajoi Arrowsilla sijalle 4.
Oikeastaan Mikan ensimmäisestä mestaruudesta eteenpäin kaikki tuntuu edelleen niin lähimenneisyydeltä, että niitä ei voi muistella kuten noita vanhoja, vielä.