Omakotitalo

• Viestiketjun aloittaja Jr-
  • Aloituspäivämäärä

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
No juu, nyt maaten että jaksaa huomenissa. On muuten aika isoon koneen tuonut toi urakoitsija. Luulis olevan nopee homma.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Noniin nyt on pohja auki. Hienosti kävi homma kun oli iso kone ja ammattitaitoinen kuski puikoissa. Maa oli sula vain ekat 20cm sit tuli jää vastaan.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Huomenna tulee kaupungin mittamies mittaamaan rakennuksen paikan, sitten voidaankin aloittaa tekemään anturan laudotuksia. Niitäkään ei niin kauheesti tarvitse tehdä kun saan tuosta yhdeltä toiselta työmaalta vanhat anturalaudoitukset käyttöön.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Huomenissa tehdään vesi-, viemäri- ja sähköliittymät. Sitten perjantaina kaivetaan antura urat, että voi tehdä laudoituksen anturaan ja sitten valaa.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Jr- sanoi:
Huomenissa tehdään vesi-, viemäri- ja sähköliittymät. Sitten perjantaina kaivetaan antura urat, että voi tehdä laudoituksen anturaan ja sitten valaa.
Mukava lukea näitä talonrakennusrapoja rakennuksen edistymisestä.

Menestystä rakentamiselle. :thumbup:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Olga sanoi:
Vaikuttaa uhkaavasti siltä, että Jr on rakennusrojektissa ihan tosissaan. :ahem:

Jep ja tätä on kiva seurata kun vertaa sellaisten tyypien juttuihin, jotka on vielä siinä mielessä lapsen tasolla arvomaailman osalta, että mitään ei ole, ei omistusasuntoa, hädintuskin on jotain huonekalujakaan vuokrakämpässä, ei mitään ja silti tulevaisuuden ehdottomasti tärkein visio ja haave on luokkaa "Kun mä saan rahaa hommaan sellasen ja sellasen hienon auton".

Noh, ne tulevaisuuden autonostajat saattaa hyvinkin vielä viiskymppisinäkin olla tulevaisuuden autonostajia jotka asuu kaupungin vuokra-asunnossa tms. ja höpöttää edelleen samoja "Kun saan rahaa, ostan muuten sellasen auton että koko kaupunki kadehtii"-juttuja.
Mutta sellainen joka Jr:n ikäisenäkin jo rakentaa oman talon, saattaapi siihen mennessä olla saanut hankittua useemmankin hienon auton.
Se on se asenne..tärkeä asia lopputuloksen kannalta.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Runar ja Kyllikki sanoi:
Jep ja tätä on kiva seurata kun vertaa sellaisten tyypien juttuihin, jotka on vielä siinä mielessä lapsen tasolla arvomaailman osalta, että mitään ei ole, ei omistusasuntoa, hädintuskin on jotain huonekalujakaan vuokrakämpässä, ei mitään ja silti tulevaisuuden ehdottomasti tärkein visio ja haave on luokkaa "Kun mä saan rahaa hommaan sellasen ja sellasen hienon auton".
Minkä mä sille voin että olen pelkkä siivellä eläjä :mad_old:

No auto mulla on, pankin lainalla. :eek:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Moe Szyslak sanoi:
Minkä mä sille voin että olen pelkkä siivellä eläjä :mad_old:

No auto mulla on, pankin lainalla. :eek:
Jostain syystä sä et ihan eka ole joka tulee mieleen kun ajatellaan foruminkin "autopoikia".

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Runar ja Kyllikki sanoi:

Noh, ne tulevaisuuden autonostajat saattaa hyvinkin vielä viiskymppisinäkin olla tulevaisuuden autonostajia jotka asuu kaupungin vuokra-asunnossa tms. ja höpöttää edelleen samoja "Kun saan rahaa, ostan muuten sellasen auton että koko kaupunki kadehtii"-juttuja.
Mutta sellainen joka Jr:n ikäisenäkin jo rakentaa oman talon, saattaapi siihen mennessä olla saanut hankittua useemmankin hienon auton.
Se on se asenne..tärkeä asia lopputuloksen kannalta.
No, vakituinen asuntoni on vuokra-asunto, haaveilen joskus vielä ostavani hyvän auton omiin nimiini, olen viiskymppinen+, huonekalujakin on 46 neliön asuntoon ihan riittävästi mutta ei liikaa. :D

On joskus ollut omistusasuntojakin, omakotitalokin ja autoja sekä muita kulkineita. On ollut velkaakin.

Nykyään on kuitenkin omaa maata, rantatontti ja sillä muutama rakennus ja ne kaikki ovat velattomia ja velattomana pysyvätkin, eli niitä vastaan en ota velkaa vaikkapa rivarin tai ok-talon hankkimista varten, enkä autonkaan ostoa varten. EHkäpä joskus, jos Suomessa eläkepäiviäni vietän, asustelen vakituisesti tuolla rantatontillani olevassa hirsihuvilassani, lämmittelen saunaa ja kuljeskelen maillani kädet haalareiden taskussa vihellellen vaikkapa Erkki Junkkarisen esittämän "kaks kisälliä kerran,,," sävelmää. :cool: :rolleyes:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Noniin, tänään tuli sitten tehtyä vesi-, sadevesi-, viemäri- ja sähköliittymät kuntoon alkupäästä. Vesimittari laitetaan ehkäpä ensi viikolla vasta paikalle, sadevesiliittymä liitettiin 'runkoputkeen' ja tehtiin siitä veto talon yhteen kulmaan johon tulee sadevesikaivo. Viemäriliittymä liitettiin 'paskaputkeen' ja vedettiin se tulevan anturan sisäpuolelle. Huomenissa laitetaan ainakin sähköliittymä lopulliseen kuntoon. Lisäksi tuli tehtyä linjapukit, että huomenna voidaan kaivaa anturaura.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Micael sanoi:
No, vakituinen asuntoni on vuokra-asunto, haaveilen joskus vielä ostavani hyvän auton omiin nimiini, olen viiskymppinen+, huonekalujakin on 46 neliön asuntoon ihan riittävästi mutta ei liikaa. :D

On joskus ollut omistusasuntojakin, omakotitalokin ja autoja sekä muita kulkineita. On ollut velkaakin.

Nykyään on kuitenkin omaa maata, rantatontti ja sillä muutama rakennus ja ne kaikki ovat velattomia ja velattomana pysyvätkin, eli niitä vastaan en ota velkaa vaikkapa rivarin tai ok-talon hankkimista varten, enkä autonkaan ostoa varten. EHkäpä joskus, jos Suomessa eläkepäiviäni vietän, asustelen vakituisesti tuolla rantatontillani olevassa hirsihuvilassani, lämmittelen saunaa ja kuljeskelen maillani kädet haalareiden taskussa vihellellen vaikkapa Erkki Junkkarisen esittämän "kaks kisälliä kerran,,," sävelmää. :cool: :rolleyes:
Niin, tämä toikki on silti edelleenkin mielenkiintoisempi seurata kuin persaukisten autonostajien unelma-autotoikit. :D :ahem:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Runar ja Kyllikki sanoi:
Niin, tämä toikki on silti edelleenkin mielenkiintoisempi seurata kuin persaukisten autonostajien unelma-autotoikit. :D :ahem:
Tai pläräillä julkimoiden edesottamuksia.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Tänään tuli tasoitettua ja tärytettyä anturan pohja. Huomenna sitten aletaan laittamaan anturasiivuja paikalle, tavoite olis et ehkä jo perjantaina voitas valaa antura. Sas nähä kuin käy mitään ei kyl haittaa et jos menis ens viikolle. Aikataulukin laadittiin isän kanssa, kesäkuussa jos sais siihenmalliin et heinäkuus voitas tehdä runko ja vesikatto, elokussa akkunat ja tuulensuojalevyt seiniin. Sit syyskuussa valu ja sen jälkeen voidaankin odotella talvea jolloin sit tehtäs sisähommia.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mikäs se sun budjetti olikaan Jr-? :doubtful:

Teet kuitenkin pohjat itse jne...

Paljonko meinaat tehdä noita sisähommia, eli kuinka valmiina otat sen paketin :doubtful:

(joo, joo, varmaan tullut jo aiemmin esille mutten jaksa lähteä kahlaamaan toikkia lävitse) :(