Minulla on kokemuksia kolmestä isän tekemästä ok-talosta, joista viimeinen oli ylivoimaisesti työläin ja siinä olin itsekin törkeästi mukana. Siinä tehtiin asuinkelvottomasta talosta ulkoseinien runkoa muotoillen uusi. Joutui siis ensin purkamaan vanhan käsipelissä käytännössä kokonaan ja siihen rungon ympärille sitten uusi - kaksikerroksinen luonnollisesti. Tämä ihan taloudellisten rasitteiden takia. Sen lisäksi itse olen yhtä omaa ok-taloa rempannut ja laajentanut sekä nykyistä yhtiömuotoista asuntoa rempannut. Tietää siis suunnilleen mitä tekeminen on ja mihin omat rahkeet riittävät. Tietotaitoa onneksi löytyy takapiruilta riittävästi :thumbup: Ei siis tarvitse kuvitella asioita.
"Hauskinta" tietysti noissa kaikissa on ollut, että koskaan ei ole rahaa ollut mihinkään ylimääräiseen. Itse olen siihen varautunut, että mikäli jossain vaiheessa on mahdollista harkita uutta ok-taloa, niin oman työn varaan (sisältäen talkoot) en laske yhtään mitään.
Näillä jutuillani palailen taas siihen, että minusta on ollut mukavaa lukea täällä eri elämäntilanteissa olevien kommentteja sekä omia kokemuksia. Tässä hiljattain ajattelin että voisin itsekin moisen toikin tehdä, mikäli ajankohtaiseksi tulisi. :ahem: