Omakotitalo

• Viestiketjun aloittaja Jr-
  • Aloituspäivämäärä

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
312T4 sanoi:
Mä laittaisin keittiön keskelle taloa, samoin kuin uuninkin! Saisi sillalailla nuo käytävät pois :wink:
Noh kun lähdettiin pohjapiirustusta tekemään niin tupakeittiö oli päälimäisenä ajatuksena mielessä ja sellainen nyt on. Huoneiden sijoittelu taasen johtuu siitä että aurinko nousee tuolta keittiön vasemmasta alakulmasta ja taasen laskee tonne olkkarin puolelle. Nuo kaks on sitte sellasia huoneita että niis on korkeet ja leveet ikkuna mistä sitten tulee sitä luonnonvaloa mahollisimman paljon. Lisäks sitten makkarit ei oo auringonpaahtessa kesällä -> viileämpi nukkua.

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Jr- sanoi:
Noh kun lähdettiin pohjapiirustusta tekemään niin tupakeittiö oli päälinmäisenä ajatuksena mielessä ja sellainen nyt on. Huoneiden sijoittelu taasen johtuu siitä että aurinko nousee tuolta keittiön vasemmasta kulmasta ja taasen laskee tonne olkkarin puolelle. Nuo kaks on sitte sellasia huoneita että niis on korkeet ja leveet ikkuna mistä sitten tulee sitä luonnonvaloa mahollisimman paljon.
Aivan, mutta mieti vielä noita käytäviä, koska ne ovat turhia neliöitä :ahem:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
312T4 sanoi:
Aivan, mutta mieti vielä noita käytäviä, koska ne ovat turhia neliöitä :ahem:
Eihän tossa ole kun toi yks käytävä josta pääsee keittiöön, olkkariin, vessaan makkareihin ja apukeittiöön. Omasta mielestä tollanen 'aula' on varsin kiva sellases tuli mukulana monet futismatsit pelattua :p

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Väkisinhän käytävää tulee kun on noin monta huonetta ja "tupakeittiö" on toisessa päässä. Jos se olisi keskellä niin voisi käytävä jäädä pieneksi. (kuten mulla :wink: )

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
312T4 sanoi:
Mä laittaisin keittiön keskelle taloa, samoin kuin uuninkin! Saisi sillalailla nuo käytävät pois :wink:
Ai ootsä muuttamassa Jr-:n kanssa kimppaan vai? :eek!:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Jr- sanoi:
Tällästä tänään.

Neliöitä ilmeisesti joku 130 ?

Olenko se vain minä, vai näyttääkö nää kämpät aina pohjapiirrustuksissa pieniltä? Jotenkin aina kattoo "Olohuone ja kolme makkaria" - eihän tuossa ole neliöitä lain. Sitten miettii, no eipähän noita juuri enempää normaalisti ole :rolleuyes:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
Olenko se vain minä, vai näyttääkö nää kämpät aina pohjapiirrustuksissa pieniltä?
Olet joo. Muut tietää, että noissa käytetään yleensä mittakaavaa :eek:

Jape

Well-known member
Jr- sanoi:
Tällästä tänään.

Osallistun muiden joukossa antamaan oman mielipiteeni.
Eli minä tekisin yhden pienen muutoksen tuon yhden makuuhuoneen osalta. Luonnoksessa keittiön vieressä oleva mh näyttää aika pieneltä tai sitten vain sängyt ja pöydät eivät ole piirretty missään suhteessa...?

Eli itse siirtäisin makuuhuoneen ja keittiön välistä seinää sellaiset 60cm keittiöön päin. Näin saisitte vaatekaapit upotettua mukavasti siihen syvennykseen ja makuuhuoneeseen mahtuisi muutakin kuin sänky ja kirjoituspöytä.
Keittiössä kun näyttää olevan yltäkyllin tilaa nipistettäväksi.

Sitten vielä sellainen huomio, että luonnoksessa olette piirtäneet lieden paikan keskelle, kauaksi vesipisteestä. Käytännössä tarkoittaa sitä, että ravaatte vedet kattilassa läpi keittiön...:)
Eli vesipiste ja laskutilaa olisi hyvä olla lieden lähettyvillä. Siispä itse suunnittelisin tuon luonnoksen mukaan vesipisteen myös sinne keskelle.

Tuulikaappi näyttää hyvän kokoiselta. Monet suunnittelevat ne yleensä aivan liian pieniksi. :thumbup:

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Jape sanoi:
Osallistun muiden joukossa antamaan oman mielipiteeni.
Eli minä tekisin yhden pienen muutoksen tuon yhden makuuhuoneen osalta. Luonnoksessa keittiön vieressä oleva mh näyttää aika pieneltä tai sitten vain sängyt ja pöydät eivät ole piirretty missään suhteessa...?

Eli itse siirtäisin makuuhuoneen ja keittiön välistä seinää sellaiset 60cm keittiöön päin. Näin saisitte vaatekaapit upotettua mukavasti siihen syvennykseen ja makuuhuoneeseen mahtuisi muutakin kuin sänky ja kirjoituspöytä.
Keittiössä kun näyttää olevan yltäkyllin tilaa nipistettäväksi.

Sitten vielä sellainen huomio, että luonnoksessa olette piirtäneet lieden paikan keskelle, kauaksi vesipisteestä. Käytännössä tarkoittaa sitä, että ravaatte vedet kattilassa läpi keittiön...:)
Eli vesipiste ja laskutilaa olisi hyvä olla lieden lähettyvillä. Siispä itse suunnittelisin tuon luonnoksen mukaan vesipisteen myös sinne keskelle.

On muuten kumpainenkin ihan oikeesti hyviä huomioita!

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki

ajankuluksi vähän sotkin.. ei oo välttämättä mittakaavassa nuo mun jutut. :D

markoj

Custom User
Jää-, viileä-, pakastinkaapit vois heittää tonne lieden paikalle.