OoPee
Nuori ikäisekseen
Tossa on mun mielestä se ongelma, että tonne vaatehuoneeseen pääsee vain ton yhden makkarin (lastenhuoneen?) lävitse :dunno:Pasi73 sanoi:
ajankuluksi vähän sotkin.. ei oo välttämättä mittakaavassa nuo mun jutut.
Tossa on mun mielestä se ongelma, että tonne vaatehuoneeseen pääsee vain ton yhden makkarin (lastenhuoneen?) lävitse :dunno:Pasi73 sanoi:
ajankuluksi vähän sotkin.. ei oo välttämättä mittakaavassa nuo mun jutut.
Vanhempien makuuhuoneen yhteyteen se mun mielestä paremmin sopiskin kuin lastenhuoneen yhteyteen. Siis jos sen ihan välttämättä jonkun huoneen yhteyteen haluaa piirtää.Pasi73 sanoi:Ei kai siellä vaatehuoneessa tarvi jatkuvasti käydä. (aika monestihan se on niin, että vaatehuone piirretään vanhempien makuuhuoneen yhteyteen.)
Toisaalta mikään ei estä lisäämästä (liuku)ovea myös tuulikaapista.OoPee sanoi:Tossa on mun mielestä se ongelma, että tonne vaatehuoneeseen pääsee vain ton yhden makkarin (lastenhuoneen?) lävitse :dunno:
Mielestäni myöskin varteenotettavia huomioita, joiden suunnittelu/toteutus on tässä vaiheessa vielä varsin helppoa.Jape sanoi:Osallistun muiden joukossa antamaan oman mielipiteeni.
Eli minä tekisin yhden pienen muutoksen tuon yhden makuuhuoneen osalta. Luonnoksessa keittiön vieressä oleva mh näyttää aika pieneltä tai sitten vain sängyt ja pöydät eivät ole piirretty missään suhteessa...?
Eli itse siirtäisin makuuhuoneen ja keittiön välistä seinää sellaiset 60cm keittiöön päin. Näin saisitte vaatekaapit upotettua mukavasti siihen syvennykseen ja makuuhuoneeseen mahtuisi muutakin kuin sänky ja kirjoituspöytä.
Keittiössä kun näyttää olevan yltäkyllin tilaa nipistettäväksi.
Sitten vielä sellainen huomio, että luonnoksessa olette piirtäneet lieden paikan keskelle, kauaksi vesipisteestä. Käytännössä tarkoittaa sitä, että ravaatte vedet kattilassa läpi keittiön...
Eli vesipiste ja laskutilaa olisi hyvä olla lieden lähettyvillä. Siispä itse suunnittelisin tuon luonnoksen mukaan vesipisteen myös sinne keskelle.
Tuulikaappi näyttää hyvän kokoiselta. Monet suunnittelevat ne yleensä aivan liian pieniksi. :thumbup:
Mä laittaisin noin kaapit silleen että siihen säilytystilaan olisi kummaltakin puolelta pääsy liukkarien kautta.Sam sanoi:Tuossa vaatehuonetta käytettäessä kannattaa antaa naapurimakkariin enemmän kaappeja. Ainakin suhteessa 4-2 kuvassa olevan 3-3 sijaan.
156jaska sanoi:Neliöitä ilmeisesti joku 130 ?
Olenko se vain minä, vai näyttääkö nää kämpät aina pohjapiirrustuksissa pieniltä? Jotenkin aina kattoo "Olohuone ja kolme makkaria" - eihän tuossa ole neliöitä lain. Sitten miettii, no eipähän noita juuri enempää normaalisti ole :rolleuyes:
Sitten ne vie aikalailla energiaa kun ne on 'lämpimän' muurin vieressä. Alussa ne oli toki sijoitettu siihen.markoj sanoi:Jää-, viileä-, pakastinkaapit vois heittää tonne lieden paikalle.
Tuo etupuolen sisäänkäynti ei ole ns. arkikäyttöä varten tarkoitettu. Pääasiassa olis tarkoitus käyttää tuota apukeittiön sisäänkäyntiä.Tolerantti sanoi:Edelleen tuli mieleen, että onko se tuulikaappi kuitenkaan niin kovin iso? Todennäköisesti sinne kertyy talon oman väen arkirytkyt, ulkoiluvaatteet ja harrastevälineitäkin. Siinä kopissa siis tapahtunee merkittävin osin päivittäinen pukeutumis/riisumishässäkkä, joten voisi olla väljempikin? Varmaankin aulan puolelle tulee "vierasnaulakko".
Pesuhuoneen pönttö. Olisiko mahdollista saada sitä eriöön? Saattaisi lisätä käytön miellyttävyyttä.
Huone on 3*3,5m eli 10,5m2Jape sanoi:Osallistun muiden joukossa antamaan oman mielipiteeni.
Eli minä tekisin yhden pienen muutoksen tuon yhden makuuhuoneen osalta. Luonnoksessa keittiön vieressä oleva mh näyttää aika pieneltä tai sitten vain sängyt ja pöydät eivät ole piirretty missään suhteessa...?
Sitten taas takka/leivinuuniyhdistelmä jäisi pahasti sivuun keittiöstä ja tota ryhmää ei oikein voi liikuttaa tuonne ulkoseinään päin koska kulkuaukko käy pieneksi keittiöstä olkkariin.Eli itse siirtäisin makuuhuoneen ja keittiön välistä seinää sellaiset 60cm keittiöön päin. Näin saisitte vaatekaapit upotettua mukavasti siihen syvennykseen ja makuuhuoneeseen mahtuisi muutakin kuin sänky ja kirjoituspöytä.
Keittiössä kun näyttää olevan yltäkyllin tilaa nipistettäväksi.
Totta, mutta ei olis kauheen kivaa jos tiskipöytä olis tossa tasolla joka on tarkoitus jättää avoimeksi ylhäältä. Toki yks vaihtoehto olis rakentaa keskelle keittiötä saareke jossa olisi vähän tasotilaa ja hella. Tuosta tiskialtaan reunasta on hellan reunaan apaut 2,7m.Sitten vielä sellainen huomio, että luonnoksessa olette piirtäneet lieden paikan keskelle, kauaksi vesipisteestä. Käytännössä tarkoittaa sitä, että ravaatte vedet kattilassa läpi keittiön...
Eli vesipiste ja laskutilaa olisi hyvä olla lieden lähettyvillä. Siispä itse suunnittelisin tuon luonnoksen mukaan vesipisteen myös sinne keskelle.
Mitä jos hellan vieressä olisi toinen vesipiste, siinä vasemmalla puolella? Ei tarvitsisi olla kuin hana ja yksi allas. Voisi olla vaikka sellainen "korkean kattilan hana", jotta saa esim. pontikkapannun, öh siis mehumaijan täytettyä.Jr- sanoi:Totta, mutta ei olis kauheen kivaa jos tiskipöytä olis tossa tasolla joka on tarkoitus jättää avoimeksi ylhäältä. Toki yks vaihtoehto olis rakentaa keskelle keittiötä saareke jossa olisi vähän tasotilaa ja hella. Tuosta tiskialtaan reunasta on hellan reunaan apaut 2,7m.
Iso talohan tuo kuitenkin on.Speedy sanoi:Jos mahdollista niin älä rakenna alle 12m2 makkareita. Arvelisin että teet ensimmäistä kämppääsi! Mieti asutko siinä pitkään? jaksatko tehdä kenties toisen aika äkkiä perään? Kasvaako perheesi kenties? Budjetti ei heitä kun ylöspäin. Jos tingit kaikesta voi olla että pysyt budjetissa mutta siellä ei ehkä ole kiva asua. Kuinka paljon yliarvioit oman ja kavereidesi työpanoksen, vai keskitytkö enimmäkseen hankintoihin ja tavaran roudaamiseen ja siivoukseen?
Toivottavasti parisuhteesi on lujalla pohjalla, tämä ei ihan helpolla vahvista sitä.
Toki sekin on mahdollista.
Onnea ja voimia! Todennäköisesti tulet tarvitsemaan niitä.
Sam sanoi:Iso talohan tuo kuitenkin on.
T:nimim. ison perheen kanssa HYVINKIN ahtaasti vuosia asunut onnellinen henkilö :thumbup: