Joku taksi -kiho ehdotti eilen Helsingin seudulle ruuhkamaksuja, koska ruuhkat on niin toivottomia. On aika selvittää foorumistien mielipiteitä näistä.
Itse olen tiukasti vastaan, mm. näillä perusteilla:
- Autojen verorasitus on edelleen huomattavan korkea
- Julkinen liikenne ei pääkaupunkiseudullakaan toimi
- Täällä on ruuhkaa vain 7-9 ja 15-17, eikä jatkuvaa kuten esim. Lontoossa jossa nämä otettiin käyttöön
- Ruuhkien helpottamiseen on muitakin tapoja
-> Kimppakyytien laillistaminen (3+ henkilöä kuljettaville autoille oikeus käyttää bussikaistaa + oikeus veloittaa polttoainetta matkustajilta)
-> Liikenteen sujuvuuden parantaminen (liikennevalot, risteysjärjestelyt etc.) Nyt tuntuu, että näitä uudistuksia vain lykätään, vaikka rahat on autoilijoilta kerätty jo aikapäiviä sitten.
jne.
Itse olen tiukasti vastaan, mm. näillä perusteilla:
- Autojen verorasitus on edelleen huomattavan korkea
- Julkinen liikenne ei pääkaupunkiseudullakaan toimi
- Täällä on ruuhkaa vain 7-9 ja 15-17, eikä jatkuvaa kuten esim. Lontoossa jossa nämä otettiin käyttöön
- Ruuhkien helpottamiseen on muitakin tapoja
-> Kimppakyytien laillistaminen (3+ henkilöä kuljettaville autoille oikeus käyttää bussikaistaa + oikeus veloittaa polttoainetta matkustajilta)
-> Liikenteen sujuvuuden parantaminen (liikennevalot, risteysjärjestelyt etc.) Nyt tuntuu, että näitä uudistuksia vain lykätään, vaikka rahat on autoilijoilta kerätty jo aikapäiviä sitten.
jne.