jaska sanoi:
Nojaa, vuodessa on n. 200 työpäivää, eli vuodessa tuhraantuu 133-200 TUNTIA julkisissa istumisiin. Kyllä helposti keksin tuolle ajalle muuta tekemistä, muutenkin tuntuu tunnit nykyään loppuvan kesken.
Joo. Nyt olen vahvasti samaa mieltä jaskan kanssa. Varsinkaan poikittaisliikenne ei todellakaan vielä ole sillä tasolla, että voisi sanoa julkisen liikenteen pk-seudulla toimivan. Oli muuten oikeasti v-maista, kun työmatka vei 50-60 minuuttia suuntaansa ja piti roudata muksua tarhaan. Kivat 10 tunnin hoitopäivät tuli silloin lapselle :frown: Kyseinen poikittaissuuntaan pk-seudulla tapahtuva matka vei autolla noin 35 minuuttia.
Nykyinen työmatkani on edelleen poikittaismatka, vie aikaa n. 45 minuuttia, josta vaihdossa odottamiseen menee 10 minuuttia. Kyllä sekin ottaa päähän. 20 minuuttia päivässä menee aivan hukkaan. Ei siellä asemalla notkuessa voi mitään hyödyllistä tehdä. Ja puolitoista tuntia päivässä matkustamiseen... ei se pidemmän päälle kivaa ole. Kokeilkoon parin vuoden ajan, joka ei usko.
Ja geiliksen mielestäkö 15km julkisilla 45-55 minuutissa yhdistelmällä juna+bussi on kohtuullista? Viittaan tohon tämänkin postauksen sivussa näkyvään matkaan. Vaikka sen miten käyttäis satasen tekstaripalstaan tai Pratchettin lukemiseen ja COB:n kuunteluun, niin kyllä perhana se olis vaan niin paljon helpompi ja nopeampi kulkea autolla!
Mutta ei se autolla ruuhkissa kökkiminenkään kivaa ole. Siitäkin on kokemusta ihan tarpeeksi. Mutta Helsingin ruuhkat on tosiaan aika pieniä, ja uskon että paljon olisi tehtävissä liikennejärjestelyjen parantamisella.
YTV:hän on aikeissa lisätä poikittaislinjojen määrää tulevina vuosina. Miinuksena tuossa on se, että nykyinen Jokerilinja aiotaan jakaa kahtia. Silti tarvitaan vielä ainakin se Marjarata, ennen kuin julkisen liikenteen toimivuudesta voi kovin suuria kiitoksia antaa. Mun työmatkojen tilanne ei parilla bussilinjalla parane yhtään.