Onko Suomi sinulle paras asuinmaa?

Onko Suomi sinulle paras asuinmaa?

• Äänestäjiä yhteensä
    30

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Australia ois ihan kiva, kun muutenkin siel asuupi sukua.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Australia olisi siitä hyvä, että siellä on ihmisiä ihan ympäri maailmaa tulleita.

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Pallottelin vaihtoehtojen EOS ja Ei välillä päätyen jälkimmäiseen. Sosiaaliset suhteet ovat oikeastaan ainoa syy miksi tämä aiheutti päänvaivaa. Suomessa vuosi vuodelta ottaa enemmän ja enemmän kelit päähän. Vuodesta kun on 9-10 kuukautta kelien puolesta enemmän tai vähemmän paskaa.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Päivä päivältä tuntuu enemmän että kyllä. Täällä päin kun byrokratia on entistä enemmän päin helvettiä ja jätehuolto mallia Italia. Kalja tosin on sentään halpaa.

Jatkan ehkä vielä empiiristen kokemusten hankkimista kuitenkin ennen lopullista tuomiota.

Vesku

Maatalousneuvos
Maajullina olen aika vahvasti "turpeeseen sidottu". Voisi tietysti myydä kaikki pois, ei kai se teoriassa olisi sen vaikeampaa. Lähteä vaikka Karibialle rantapihvibaarin pitäjäksi eukon kanssa.

Anoppi ja muut sukulaiset ovat jo siinä iässä ja avun tarpeessa, että se kyllä rajoittaisi lähtöhaluja. Ehkä kavereita tulisi kuitenkin ikävä siellä Karibialla. Kielipää ei ole riittävän hyvä, mutta oppisihan sitä varmaan riittävästi, jos pakko olisi. Kohta puoleen ( n 10 -15 v) pitää ajatella eläkejuttujakin, terveydenhoitoa yms. Josko Karibialla olisi muutakin kuin poppamiehiä ja woodoo-pappeja...

Toisaalta muistan kyllä juuri Domikaanista erään nuoren miehen, hotellin allas-/baaripoika, joka valitteli sitä, että sää on aina kuuma tai sitten sataa kaatamalla. Hän halusi nähdä ja tuntea vielä joskus lumen ja jään. Ehkä 4-5 kuukautta pakkasta olisi hällekin riittävästi?

Suomen 4 vuodenaikaa on varsin mukava juttu, jos saisi märän ja pimeän loskasyksyn lyhyemmäksi.

Edit:
"Aavan meren tuolla puolen jossakin on maa
missä onnen kaukorantaan laine liplattaa
missä kukat kauneimmat luo aina loistettaan
siellä huolet huomisen saa jäädä unholaan

Oi jospa kerran sinne satumaahan käydä vois
niin sieltä koskaan lähtisi en linnun lailla pois
vaan siivetönnä en voi lentää
vanki olen maan
vain aatoksin mi kauas entää
sinne käydä saan

Lennä laulu sinne missä siintää satumaa
sinne missä mua oma armain odottaa
lennä laulu sinne lailla linnun liitävän
kerro että aatoksissain on vain yksin hän

Oi jospa kerran sinne satumaahan käydä vois
niin sieltä koskaan lähtisi en linnun lailla pois
vaan siivetönnä en voi lentää
vanki olen maan
vain aatoksin mi kauas entää
sinne käydä saan"

Ehkäpä olen joskus mieltänyt tuon Satumaan juuri jonnekin Karibialle... Haaveilla voi, mutta ei kuitenkaan!

Viimeksi muokattu: