Onko tapanasi tingata?

Tinkaatko

• Aina!

Äänet: 3 3,7%
  • Lähes aina.

Äänet: 14 17,3%
  • Toisinaan.

Äänet: 16 19,8%
  • Melko harvoin.

Äänet: 32 39,5%
  • En koskaan!

Äänet: 16 19,8%

• Äänestäjiä yhteensä
    81

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Onko tapanasi tinkiä, eli tingata hinnasta?

Mä tinkaan tosi harvoin... :frown:

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Suomessa melko harvoin.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Vastasin toisinaan, mutta melko harvoin lienee oikampi vastaus:confused: Riippuu aivan ostotapahtumasta.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ni, mä vastasin "en koskaan", vaikka joskus aniharvoin tulee KYSÄISTYÄ, jotta saisko ko. tuotteelle vähän alennusta.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Riippuu sekä tuotteesta (ruokakaupassa ei viitsi, alkossa ei hyödytä) että omaista fiiliksistä. Joskus 90-luvun alussa, löin kaverin kanssa vetoa, että olut tuopin hinnasta onnistuu tinkimään kapakassa (nykyään lienee helpompaa), kaveri lupasi tarjota koko illan jos onnistuu, niin olihan sen pakko onnistua.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Toisinaan.. Suomessa se on vaikeaa.. Ei tule oikeastaan pahemmin Suomessa tinkailtua sillä Suomessa on niin erilainen kulttuuri sen suhteen. Mutta kyllä pari kertaa olen jossain liikkeessä kysellyt tuotteen hintaa ja sanonut sitten että "taidan hakea sen toisesta paikasta kun sen saa sieltä hintaan XX.", jolloin myyjä on myynyt ko. tuotteen minulle samaan hintaan kuin mitä olen sanonut kilpailijan hinnaksi. Mutta tämä on toki aina perustunut faktaan (eli että kilpailijan tuote todellakin oli sen hintainen mitä sanoin).. Ja tuo on toiminut erityisesti tilanteessa, jossa olen ostanut ko. liikkeestä jonkun tarjoustuotteen ja sitten halunnut siihen lisäksi toisen tuotteen joka on siis ollut kalliimpi..

Isäni on sitten kovempi tinkaaja ja yrittää melkein aina laskea hintaa jollain tavalla..

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
jps sanoi:
Riippuu sekä tuotteesta (ruokakaupassa ei viitsi, alkossa ei hyödytä) että omaista fiiliksistä. Joskus 90-luvun alussa, löin kaverin kanssa vetoa, että olut tuopin hinnasta onnistuu tinkimään kapakassa (nykyään lienee helpompaa), kaveri lupasi tarjota koko illan jos onnistuu, niin olihan sen pakko onnistua.
Olen saanut kapakassa tingattua itselleni pari kertaa ilmaisen tuopin:eek!: :eek!: :ahem: :thumbup:

ettelbruck

Well-known member
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Aivan liian harvoin tulee tingittyä. Yleensä pyrin kyllä välttämään kauppoja joissa on tapana hinnoitella niin että talon tapa on tinkiä.

Autoa saati asuntoa ostettaessa oon koittanu tingata mutta vähän on olo että olis pitäny olla vielä tiukempi.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Toisinaan.

Ja joskus on tullut jopa sellainen tunne, että siitä on ollut hyötyäkin. Suomenniemellä ei toi tinkaaminen kuulu sillä tavalla kaupantekoon, kuin esim. itämaisissa kulttureissa. (ei niissäkään ehkä kaikissa paikoissa).

Ja mitä minä olen matkoilla tingaillut, niin aivan varmasti kauppias on ne väännöt loppujen lopuksi voittanut. Vaikka itse olisikin sitä toista luulisi....:rolleyes:

Ace17

Acenteella
Ostan vain kaupoista, joissa käytetään nettohinnoittelua. Lisäksi haluan maksaa palvelusta!

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Sam sanoi:
Olen saanut kapakassa tingattua itselleni pari kertaa ilmaisen tuopin:eek!: :eek!: :ahem: :thumbup:
Sam pummattua ja tingattua on eri asia. Tinkiminen tehdään myyjältä, pummaaminen muilta asiakkailta.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
ettelbruck sanoi:

Autoa saati asuntoa ostettaessa oon koittanu tingata mutta vähän on olo että olis pitäny olla vielä tiukempi.
Tarjoat aluksi selvästi vähemmän kuin minkä uskot menevän läpi. Sitten lähdetään hivuttamaan ylöspäin ja jatkuvasti haetaan vastatarjousta, ei se niin vaikeata ole.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Ace17 sanoi:
Ostan vain kaupoista, joissa käytetään nettohinnoittelua. Lisäksi haluan maksaa palvelusta!
Olen ymmärtänyt, että nettohinnoittelevissa kaupoissa palvelu ei vastaa muiden tasoa.

Ace17

Acenteella
Sam sanoi:
Olen ymmärtänyt, että nettohinnoittelevissa kaupoissa palvelu ei vastaa muiden tasoa.
Emmä asiasta mitään tiedä, kunhan yritän herätellä jarnaa. :wink: